Gå til innhold

Visual Basic Roundup!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lagde Counter Strike - Botlauncher for noen år siden. Begynte med at jeg skulle lage et program som raskt byttet mellom RealBot og AndroidBot for min egen skyld,men så begynte det å komme flere og flere boter. Dette var jo før de fleste hadde bredbånd så den ble rimelig populær. Litt morsomt, for jeg ble kontaktet av et tysk datamagasin som ville legge den med på CD'en til bladet... :)

 

Den hadde på slutten støtte for 12 boter, oppdaterte seg selv fra min nettside og lastet ned alle oppdateringer av botene. Du kunne konfigurere diverse ting som server instillinger og andre kommandoer.

 

Det må jo også nevnes at den ble kåret til Editor's Choice på CS-Nation under Bot Tools... :blush:

 

Morsomt var det, men min interesse for det forsvant så prosjektet er lagt ned.

 

Noen bilder:

Mainscreen

Configscreen

Botscreen

Lenke til kommentar

Lagde et program i fjor som var en slags kalulator til Age of Mythology, hvor du kunne simulere kamper mellom hvilke forskjellige enheter, hvor mange, samt hvike oppgraderinger du ville ha på enhetene. Poenget med programmet var å finne ut hvilken enhet du skulle bruke for å kontre en annen enhet, dvs. hvilken enhet som ga mest pay-off.

 

Programmet het Sim of Mythology, og blei en ganske stor hit. Sist jeg sjekka, så hadde den over 40.000 downloads, og blei kåret til Download Spotlight of the Month av AOM Heaven. Prosjektet fikk en brå slutt, pga. min fallende interesse (pga. av den kjipe x-packen), men har tilbydt meg å gi fra meg prosjektet hvis noen skulle være interrisert i å ta over.

 

Programmet hadde bla automatisk oppdatering av attributtene til enhetene, etc.

 

Noen screenshots:

som01_small.jpg

som02_small.jpg

som03_small.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Åh herre faen! :wow: Bruker den Age of Mythology til å simulere eller trenger man ikke å ha det instalert? Hvor lang tid har du holdt på med vb?

 

Kommer her med et lite "snarvei program" :p

trenger ikke Age of Mythology installert nei, kan godt gjøre den tilgjengelig for nedlastning, men vær obs på at den ikke har med den siste sivilisasjonen (atlanterne), samt at det sikkert har vært en del endring/pathcer på enhetene siden denne versjonen. (versjon 1.05 om jeg ikke tar helt feil)

 

Kan gjerne gi fra meg kildekoden til en ildsjel. (må da kunne litt avansert VB og AoM ;) )

 

 

har drevet med vb siden 1996 (vb 5.0), c og pascal siden 1992 :p

Lenke til kommentar

Men hva mener du med AoM? Har du noen andre store prosjekter?

 

Med AoM mener jeg Age Of Mythology :)

Man er nødt til å forstå kamp-systemet i AoM for at koden skal gi noen som helst mening.. (og som vanlig er det UFATTELIG lite kommentarer i den, som vanlig :wallbash: )

Pleier bare å "komentere" når funskjonen har flere deler. Pleier å sette inn en rekke med bindestreker for å ikke gå i surr :p

 

btw, har oppdatert "Snarvei". Nå kan man endre på farger i den!

 

Link

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ingen som lager noe her lenger? :dontgetit:

 

Jeg har hvertfall laget dette. En browser! Lagde den til windows shellet. Etter at jeg prøvde å lage en annen mouseover (som jeg ikke klarte) ble koden litt rotete :blush:

 

Edit: Oppdatert. Nå med scroll :thumbup:

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...