Gå til innhold

VLC har nådd tre milliarder nedlastinger: – For en reise det har vært!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VLC er en sånn alt mulig programvare (eller app). Men for videoavspilling, så snur jeg meg ikke tilbake til Windows eller VLC, etter at jeg oppdaget SMPlayer som jeg synes gjør jobben elegant, enkelt og bare er så god det går an å bli (tror jeg).

 

SMPlayer, baby..

 

 

SMPlayer is free and open source. SMPlayer is under the GPL license.

 

https://www.smplayer.info/

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

Mitt inntrykk til vlc's suksess er vel at de egentlig bare hadde en masse forskjellige kodeker med installasjonspakken sin som gjort man kunne spille av DVD, mp3 og mer med standard mediaplayer apiene til operativsystemene. Jeg har aldri likt selve applikasjonen til vlc (mange år siden jeg prøvde den sist)

 

Vil vel si det så enkelt som at vlc er/var en kodekpakke og en applikasjon med elendig gui.

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk til vlc's suksess er vel at de egentlig bare hadde en masse forskjellige kodeker med installasjonspakken sin som gjort man kunne spille av DVD, mp3 og mer med standard mediaplayer apiene til operativsystemene. Jeg har aldri likt selve applikasjonen til vlc (mange år siden jeg prøvde den sist)

 

Vil vel si det så enkelt som at vlc er/var en kodekpakke og en applikasjon med elendig gui.

ok
Lenke til kommentar

hva med 2 milliarder i unist.

 

Likevel imponerende. Jeg tror også at VLC fortjener positiv omtale. Men det er noe med SMPlayer som gjør det både enkelt og greit til min bruk ihvertfall.

 

Jeg vet jo at VLC er en overkill greie av en programvare slik at du kan gjøre "det meste".

Lenke til kommentar

Spilleren er ikke viktig. Det er Codec'ene den bruker som er det viktige.

 

Nja.. Det kalles en "backend", og du har rett, det er det som er viktigst. Alle som bruker GNU/Linux har mange "backends" de kan velge mellom, og mange spillere de kan velge som igjen kan bruke hvilken som helst "backend", inkludert sin egen.

 

3 jeg kommer på i farten: gstreamer, mplayer, vlc..

 

Til Windows er det for det meste integrerte spillere, men de er jo egentlig også en backend med en spiller. Jeg kan komme på 2. Windows Media Player

VLC

Lenke til kommentar

Prøvde nettopp å installere VLC på en Chromebox. Det funket ikke. Sist oppdatert i 2015 BTW.

Filen er på ca. 20 MB, men nedlastingen bare fortsatte langt forbi 100 MB. Når er den liksom ferdig nedlastet?

Jeg avbrøt heller, og så den ønskede .avi-flen på en Wndows-PC  stedet. Den kjører også VLC, bare at Windows-versjonen funker mye bedre enn Chromebox-versjonen.

Lenke til kommentar

Vil vel si det så enkelt som at vlc er/var en kodekpakke og en applikasjon med elendig gui.

 

VLC sitt brukergrensesnitt gjør den tilnærmet ubrukelig.

 

Trenger dere et gui i det hele tatt? Oppgaven til applikasjonen er jo å fylle skjermen med video, ikke et brukergrensesnitt som ser bra ut? Merkelig at dere prioriterer det over evnen til å faktisk spille av media

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Trenger dere et gui i det hele tatt? Oppgaven til applikasjonen er jo å fylle skjermen med video, ikke et brukergrensesnitt som ser bra ut? Merkelig at dere prioriterer det over evnen til å faktisk spille av media

Programmet gjør nok mer enn bare det og ja, GUI har alt å si om noen bruker det eller ikke.

Lenke til kommentar

 

Vil vel si det så enkelt som at vlc er/var en kodekpakke og en applikasjon med elendig gui.

 

VLC sitt brukergrensesnitt gjør den tilnærmet ubrukelig.

 

Trenger dere et gui i det hele tatt? Oppgaven til applikasjonen er jo å fylle skjermen med video, ikke et brukergrensesnitt som ser bra ut? Merkelig at dere prioriterer det over evnen til å faktisk spille av media

+1, aldri sett behov for noe mer avansert GUI. VLC gjør jobben, ferdig snakka. Den har alle funksjoner jeg trenger og enda litt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...