Gå til innhold

Bibelvers og evulosjonsteorier


Debbatant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har blitt fortalt deg mange ganger, så du kan starte med å fortelle oss andre eksakt hvor (med sitat) "Harvard" sier at den biologiske evolusjonsteorien forutsetter kosmisk evolusjon. Som du har blitt bedt om mange ganger, men som du totalt ignorerer.

 

Og du er blitt fortalt mange ganger at Harvard undderbygger en eolusjonsteori, du ikke vet hva sier.

Lenke til kommentar

Og du er blitt fortalt mange ganger at Harvard undderbygger en eolusjonsteori, du ikke vet hva sier.

Du har hevdet det, ja, men du har ikke underbygget det eller vist oss noen sitater med henvisninger. Altså fullstendig verdiløst. Quod grātīs asseritur, grātīs negātur (What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence).

Endret av Arve Synden
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har hevdet det, ja, men du har ikke underbygget det eller vist oss noen sitater med henvisninger. Altså fullstendig verdiløst. Quod grātīs asseritur, grātīs negātur (What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence).

Hvem skulle tro du brydde deg om Vestens beste universiteter.
Lenke til kommentar

Du har hevdet det, ja, men du har ikke underbygget det eller vist oss noen sitater med henvisninger. Altså fullstendig verdiløst. Quod grātīs asseritur, grātīs negātur (What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence).

Hvem skulle tro du brydde deg om Vestens beste universiteter. I den virkelige verden frenstiller du deg som en ulærd for å si det mildt.
Lenke til kommentar

Hvem skulle tro du brydde deg om Vestens beste universiteter.

Jeg tror nok alle her inne gjør det, og derfor har vi lest din link. Det ingen av oss har klart å finne, bortsett fra deg alene, er hvor i din link det står at det omhandler evolusjonsteorien.

Hvis du hadde brydd deg om "Vestens beste universiteter" (som du skriver det) så hadde du behandlet dem med den anstedigheten de da er verdig og henvist til deres egne skriverier om evolusjonsteorien i stedet for en side hvor det står "kosmisk evolusjon".

 

I den virkelige verden frenstiller du deg som en ulærd for å si det mildt.

Jeg tror nok også alle her inne har skjønt at du bare ser ordet "evolusjon" på Harvards side og sier "derfor er det evolusjonsteorien" fordi du tror evolusjonsteorien er leksikonteksten for "teoretisering over konseptet evolusjon".

Slik er det altså ikke, og det er vanskelig å ta diskusjonen videre når du nekter å opplyse deg selv om emnet du selv vil snakke om.

 

Vi har tidligere henvist deg til wikipedia om emnet. Selv om dette er langt fra komplett så er det et greit sted å begynne.

Men hvis du vil fortsette å misrepresentere Harvard kan du også finne mange artikler der.

Her har du for eksempel en fra deres museum: Evolution

Og der ligger jo litt av problemet med denne "diskusjonen", for alt vi kommer til å vise deg vil dreie seg om biologi mens du forventer en tekst som omhandler biologi og stjernefødsler.

Igjen, du jakter på vindmøller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem skulle tro du brydde deg om Vestens beste universiteter. I den virkelige verden frenstiller du deg som en ulærd for å si det mildt.

Vi har tidligere henvist deg til wikipedia om emnet. Selv om dette er langt fra komplett så er det et greit sted å begynne.

Men hvis du vil fortsette å misrepresentere Harvard kan du også finne mange artikler der.

Her har du for eksempel en fra deres museum: Evolution

Og hvis dette fortsatt ikke er bra nok for deg, Debbatant, så kan du jo alltids stikke innom PubMed og lese forskningsjournalene som er lagt ut der om emnet Biological Evolution.

 

Det skulle vel holde deg opptatt en stund vil jeg tro.

 

Og så om noen (ti-)år så kan du komme tilbake hit og legge frem akkurat hvordan evolusjonsteorien tar feil i alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående mikro og makro evolusjon så er den eneste forskjellen tid. Å fornekte makro med være enig i mikro er en selvmotsigelse siden det er eksakt samme konsept kun et større hopp i tid.

 

Du kjenner nok til hvordan hvordan bildet på en film fungerer? Det er en rekke stillbilder som er satt sammen i rekkefølge som gjør at bildet endrer seg over tid. La oss si at det er 1000 bilder som utgjør gitt film.

 

Mikro evolusjon i film er at stillbilde 1 går over til stillbilde 2. Dette utgjør kun en liten endring og noe som du er enig i at er korrekt når det gjelder biologisk evolusjon.

Makro evolusjon i film er å plukke ut stillbilde 1 og se på endringen som har hent på skjermen frem til f.eks. stillbilde 100 ved å ignorere stillbildene 2 til og med 99 der de små endringene har hent som har ført til at stillbilde 100 ser så annerledes ut sammenlignet med stillbilde 1.

 

Endringen er så klart enormt mye større sammenlignet med overgangen fra bilde 1 til bilde 2, men begge deler er kun endringer over tid, hvor mer tid tilsvarer større endringer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Haevqrd har allerede gjort det. Troe ikke du hører på meg uansett.

Det synes ikke som om Vestens beste universiteter får deg til å tenke. Too bad..

Liker Jesus at du lyver?

Du ga en link. Til en illustrasjon. Null sitater med hva du mente var viktig. Jeg utfordrer deg til å finne et sitat der som støtter din stråmann om at biologisk evolusjon (descent with modification) forutsetter "kosmisk evolusjon". Tar du utfordringen eller pingler du ut?

 

Edit: fikset ufullstendig setning

Endret av Arve Synden
Lenke til kommentar

En har aldri observert makroevolusjon. Så hvorfor skal en tro at det skjer i det hele tatt.

Hvordan Vet Du Hvordan Evolusjonsteorien Fungerer, når du ikke vet hva den sier?

Hva sier evolusjonsteorien?

 

En plass må det jo begynnes og det kan kanskje være vondt å se makroevolusjonen direkte da den tar noe lengre tid. Men her mener nå jeg at genetikken er et bra verktøy. Så da må du også begi deg ut på å "sparke beina" under genetikken også.

 

Jeg kan jo ikke påstå at jeg kan så vanvittig mye om evolusjonsteorien, og jeg vil heller like å si "at det er ting jeg ikke vet", enn å være påståelig.

 

Det kan nok være andre ting som støtter opp den informasjonen som genetikken gir som også er oppbyggende for at makroevolusjon kanskje kan ha skjedd. Nå brukte jeg "kanskje kan ha skjedd med vilje", siden evolusjonsteorien ikke er noen vitenskapelig lov, for å innrømme en ørliten usikkerhetsfaktor.

 

Jeg tror at jeg vet nok om evolusjonsteorien til "nesten" å kunne motdebattere deg. Sånn som med deg som garantert tar jesusen for god fisk (den er jo faktisk ganske på kornet da ;) ), så tar jeg vitenskapen for god fisk. Man skal tørre å da innrømme med et spørsmål: Er dette fordi jeg ikke vet bedre? Nei, jeg tror ikke det er svaret. Men man har lært en del vitenskap på videregående skole nivå. Samt man interesserer seg kanskje litt for enkelte ting innen vitenskapen. Det gjør jo at man har satt seg inn i en del, enten det kommer inn via populærvitenskapen eller om det også kommer inn via opplæringen man fikk på skolebenken.

 

Det er på det grunnlag at jeg har valgt å tro på vitenskapen. Så kan jo du f.eks. forteller på hvilket grunnlag du har valgt å tro på Jesus?

 

Jeg har allerede innrømmet at jeg ikke kan evolusjonsteorien på rams. Så svar har du fått. Det betyr likevel at jeg har lært litt om den for det om. Det holder kanskje for meg da å ikke kunne denne teorien på rams, fordi jeg har sett litt vitenskap og valgt å da ta til meg det nitidige arbeid som generasjoner av vitenskapsfolk har bygget opp før meg. Jeg har heller ikke noen grandiøse planer om å fremme noen vitenskapelige teser, så da..

 

Mine tanker om det som står i gamle skrifter ala Det gamle testamentet vedrørende skaperberetningen, det er at det er nedtegnet av mennesker og ikke en gud. Disse menneskene tenker jeg som så at ikke visste så mye den gang, så de dedikerte dette av misforståelse da veldig hardnakket at det må være en gud som stod bak. Derfor så har de skrevet ting som at "Gud gjorde.., Gud sa.."

 

 

Går det an å skjule emner, slik at jeg slipper å få tråder som dette røret her som tar plass i "Nytt innhold"-lista?

 

Tvilsomt pr. i dag. Men det går jo an å foreslå til utviklerne. Du kan sperre en brukers kommentarer, men det går jeg ut i fra at du visste fra før.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=179

 

 

Liker Jesus at du lyver?

Du ga en link. Til en illustrasjon. Null sitater med hva du mente var viktig. Jeg utfordrer deg til å finne et sitat der som støtter din stråmann om at biologisk evolusjon (descent with modification) forutsetter "kosmisk evolusjon". Tar du utfordringen eller pingler du ut?

 

Edit: fikset ufullstendig setning

 

Jesus kan ikke lyve, da han mest sannsynlig er oppfunnet av mennesket (problem fixed). Jesus kan pr. definisjon fra de kristne heller ikke lyve, da det ville gjøre han ufullkommen.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...