Gå til innhold

Slik er DNBs nye mobilbank


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig på tide, DNB!
Appen har frem til nå vært helt ubrukelig. Den eneste den kan gjøre er å sjekke saldo og siste transaksjoner. All annen aktivitet tar deg videre til nettsiden deres og krever innlogging med bank-ID.

Til sammenligning har jeg også S-bank appen, og de har ligget årevis foran DNB i utvikling. Sømløs innlogging i mobilappen med fingeravtrykk, og tilgang til alle de viktigste funksjonene.

Nå er jeg spent på hva DNB greier å lever i den nye appen. Det går tross alt ikke an å lage noe dårligere enn det de har hatt frem til nå!

Lenke til kommentar

Fantastisk "tilbake til fremtiden" nyhet. OMG så navlebeskuende nyhet fra DNB ! Ingenting skjer i verden uten at de ser det. Hvilken grønnsak er dette nyhet for? Kanskje TEK.NO kan gjøre en research blant andre banker og deres mobilbanker før de slår opp et stort nummer av en lite testet, lite nyvinnende app fra DNB??? Finnes andre banker med 100000% bedre utviklete apper enn dettte, allerede i åresvis.

Lenke til kommentar

I appen til Sbanken kan jeg logge inn med tommeltott, sjekke saldoer, betale regninger, bestille nye bankkort, slette bankkort, kjøpe aksjer, kjøpe fond, selge aksjer, selge fond, sette opp spareavtaler, og sikkert etpar andre ting også.

I Android-appen til DNB kan man gjøre én av de tingene uten å måtte gå inn til websiden og logge inn med BankID... Ser ut som den nye blir litt mer innholdsrik, men fortsatt ikke helt fullverdig. Blir spennende å se om de fortsatt ignorerer Android som plattform

Lenke til kommentar

I appen til Sbanken kan jeg logge inn med tommeltott, sjekke saldoer, betale regninger, bestille nye bankkort, slette bankkort, kjøpe aksjer, kjøpe fond, selge aksjer, selge fond, sette opp spareavtaler, og sikkert etpar andre ting også.

I Android-appen til DNB kan man gjøre én av de tingene uten å måtte gå inn til websiden og logge inn med BankID... Ser ut som den nye blir litt mer innholdsrik, men fortsatt ikke helt fullverdig. Blir spennende å se om de fortsatt ignorerer Android som plattform

Må du innom nettsiden i den nye betaen også?

Lenke til kommentar

Endelig på tide, DNB!

Appen har frem til nå vært helt ubrukelig. Den eneste den kan gjøre er å sjekke saldo og siste transaksjoner. All annen aktivitet tar deg videre til nettsiden deres og krever innlogging med bank-ID.

Til sammenligning har jeg også S-bank appen, og de har ligget årevis foran DNB i utvikling. Sømløs innlogging i mobilappen med fingeravtrykk, og tilgang til alle de viktigste funksjonene.

 

Nå er jeg spent på hva DNB greier å lever i den nye appen. Det går tross alt ikke an å lage noe dårligere enn det de har hatt frem til nå!

 

Er det virkelig sant at man ikke har kunnet betale eller overføre penger med app før nå?? Høres ut som en dårlig spøk! ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk "tilbake til fremtiden" nyhet. OMG så navlebeskuende nyhet fra DNB ! Ingenting skjer i verden uten at de ser det. Hvilken grønnsak er dette nyhet for? Kanskje TEK.NO kan gjøre en research blant andre banker og deres mobilbanker før de slår opp et stort nummer av en lite testet, lite nyvinnende app fra DNB??? Finnes andre banker med 100000% bedre utviklete apper enn dettte, allerede i åresvis.

Kva interesse er det for DNB-kundar at andre bankar har betre mobilbank?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kva interesse er det for DNB-kundar at andre bankar har betre mobilbank?

Kjekt å vite at du kan få en langt bedre bank, og midlertidig beholde bil-lånet og boliglånet, til du finner ut at SBanken tilbyr deg billigere lån. Dog, billånet får du kanskje ikke flyttet.

 

Har DNB fremdeles, men kun pga pensjonskasse, depositumskonto (leier for tiden) og et mastercard. Alt annet bruksr jeg SBanken til, foruten et Norwegiankort for å samle flybonus med. Kunne sikkert flyttet pensjonskassen til SBanken, men ikke sjekket det godt nok ennå. Ikke stort stress da.

Lenke til kommentar

Kjekt å vite at du kan få en langt bedre bank, og midlertidig beholde bil-lånet og boliglånet, til du finner ut at SBanken tilbyr deg billigere lån. Dog, billånet får du kanskje ikke flyttet.

 

Har DNB fremdeles, men kun pga pensjonskasse, depositumskonto (leier for tiden) og et mastercard. Alt annet bruksr jeg SBanken til, foruten et Norwegiankort for å samle flybonus med. Kunne sikkert flyttet pensjonskassen til SBanken, men ikke sjekket det godt nok ennå. Ikke stort stress da.

Eg har lågare rente på lånet DNB enn eg klarar å finne på nettsidene til SBanken. Billånet var òg langt dyrare.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

På tross av at jeg er Sagakunde hos DnB fikk jeg svært dårlige lånebetingelser, lav låneramme og høy rente. Hos Sbanken fikk jeg mye lavere rente og dobbelt låneramme :)

Sier litt om kundeprogrammet til DnB og hvor elendig banken er på mange områder. Det er mulig kunderådgiveren hadde en dårlig dag og lot regneferdighetene ligge hjemme under dyna.

Lenke til kommentar

Omsider får DNB også mobilbank I app! På tide i 2019 kan man vel si.

 

Skuffende å ikke finne de samme simple tjenester i appen til DnB, som jeg har brukt nesten daglig siden 2009 i Sparebank1..

 

Latterlig å bli sendt til nettleser for bankid innlogging bare for å sjekke saldo, eller gjøre en intern overføring..

Lenke til kommentar

Eg har lågare rente på lånet DNB enn eg klarar å finne på nettsidene til SBanken. Billånet var òg langt dyrare.

 

Noen kunder får sikkert lavere rente hos andre banker, men håper du har regnet på effektiv rente. Pga ingen gebyrer, i motsetning til hos mange konkurrenter, så kan det fort vise seg at litt høyere bruttorente likevel betyr lavere effektiv rente og derfor lavere månedlige kostnader.

 

Største forskjellen er dog at Sbanken skiller ikke på Hermansen og Hvermansen, alle får samme renta innen samme gjeldsgrad. Ser dog at det kan være lettere å få lån utenom standardkriterier i andre banker pga diverse årsaker, men så snart man er innenfor å kunne få refinansiert på vanlige betingelser, så bør man ut og sjekke med konkurrentene, inkludert Sbanken.

Lenke til kommentar

Noen kunder får sikkert lavere rente hos andre banker, men håper du har regnet på effektiv rente. Pga ingen gebyrer, i motsetning til hos mange konkurrenter, så kan det fort vise seg at litt høyere bruttorente likevel betyr lavere effektiv rente og derfor lavere månedlige kostnader.

 

Største forskjellen er dog at Sbanken skiller ikke på Hermansen og Hvermansen, alle får samme renta innen samme gjeldsgrad. Ser dog at det kan være lettere å få lån utenom standardkriterier i andre banker pga diverse årsaker, men så snart man er innenfor å kunne få refinansiert på vanlige betingelser, så bør man ut og sjekke med konkurrentene, inkludert Sbanken.

 

Aha, nei det fekk eg ikkje med meg, men det blir likevel dyrare. Likar opplegget til SBanken, men dei har kanskje litt problem med å konkurrere med dei aller lågaste rentene når dei har flate renter. Det er bankar som reklamerer med renter ned i 2% om du er medlem i ei fagforening.

 

Bustad 80%:

DNB: 2,29% nominell, 2,38% effektiv.

SBanken: 2,85% effektiv

 

Bil 75%: 

DNB: 3,40% nominell, 4,97 effektiv

SBanken: 5,128% nominell, 5,25% effektiv

Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte ny bolig for noen år siden forhørte jeg med DNB som jeg da var kunde hos. De klarte ikke konkurrere med på høyde med f.eks Sparebank1, som jeg da ble kunde hos. Etter et års tid var jeg lei en nettbank som rett og slett ikke fungerte (brukte som regel 3-4 forsøk før jeg fikk betale noe uten å bli kastet ut), så jeg forhørte meg på nytt hos blant annet DNB. Nå kunne plutselig DNB gi meg svært gode villkår - fordi jeg var en potensiell ny kunde.

 

Ettersom årene har gått har jeg fortsatt å være kunde hos DNB fordi jeg ikke får bedre vilkår andre steder, men kona mi ringer fortsatt en gang eller to i året for å få bedre betingelser på lånet. Og det får hun. Jeg har lavere rente enn Zeph over.

 

Jeg en kort tur innom en annen lokalbank, men syntes det bli litt pes med krav om å flytte brukskonto så jeg gikk tilbake til DNB. Fikk da bedre betingelser enn før jeg byttet.

 

Moralen er ihvertfall at tiden hvor lojalitet til banken lønner seg er forbi. Det lønner seg å bytte, om det så er frem og tilbake. Nye kunder er mer verdt enn eksisterende.

Lenke til kommentar

Ser ut til at den offisielle appen til Android er ute nå. Helt vanvittig, latterlig treig. Alt fra kontooversikt til transaksjonsoversikt laster i sju lange og sju breie.

 

Funksjoner i appen ser faktisk ut til å være FÆRRE enn før! I appen kan du nå sjekke saldo, transaksjoner, betalingsoversikt, betale og overføre penger. Resten blir du sendt i nettleseren for å gjøre. Ikke engang kontaktinformasjon til kundeservice har de klart å legge inni appen!

 

Om ikke dette endrer seg snart syns jeg det er helt horribelt av DnB å snuble så fatalt som dette.

Endret av larsism
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...