Gå til innhold

Nå åpner Tesla Norge opp for Model 3-bestillinger for alle


Anbefalte innlegg

Hva i alle dager, vett ikke om dette er verdt å svare på en gang.

 

Det du mener er altså er at jeg skal selv bruke 500 000++ på en Tesla, for å min egen opplevelse av servicesenterne, da absolutt alt annet er irrelevant?

 

Nei du, jeg tar det som blir meldt av flere medier mye mer alvorlig enn meningene en et fåtallspersoner på et diskusjonsforum.

Når ble det galt å gjøre litt research i forkant av noe så viktig som et bilkjøp?

Har du bare hørt masse problemer om den lokale Mazda forhandleren, vurderer du noe annet, eller gambler du på Mazdaen likevel?

 

 

Stråmenn kommer du ingen vei med her. Les gjennom det første innlegget ditt i tråden og vurder hvorvidt du har trygg nok basis for den påstanden du kom med, når jeg og flere andre har forsøkt å nyansere bildet for deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Stråmenn kommer du ingen vei med her. Les gjennom det første innlegget ditt i tråden og vurder hvorvidt du har trygg nok basis for den påstanden du kom med, når jeg og flere andre har forsøkt å nyansere bildet for deg. 

Jeg har massevis av trygg basis for den påstanden, du bare sliter med å akseptere hvor den kommer fra og det faktumet at jeg stoler mer på basisen min, enn deg.

 

Men dette gidder jeg ikke å bruke mer tid på, kunne gjerne tenkt meg en Model 3, men for meg blir det for mye faresignaler til at det er løp og kjøp.

Vi får se om et par år, forhåpentligvis er de siste negative artiklene idag, også de siste da. Om ikke så er nok de etablerte produsentene klar med sine alternativer.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Har ikke Tesla, så nei.

Men det er vel ikke vits å diskutere noe Elon Musk selv har sagt unnskyld for?

 

https://e24.no/bil/tesla-motors/elon-musk-forstaar-at-nordmenn-er-misfornoeyde/24386994

 

Edit: Link til tweeten for ordens skyld.

Du uttaler deg altså om noe du ikke har erfaring med. Sakens kjerne er at det er godt på bedringens vei - et minkende problem altså. Men det har jo ikke du erfaring med, så da sprer du FUD og betrakter det som om at situasjonen er slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke Tesla, så nei.

Men det er vel ikke vits å diskutere noe Elon Musk selv har sagt unnskyld for?

 

https://e24.no/bil/tesla-motors/elon-musk-forstaar-at-nordmenn-er-misfornoeyde/24386994

 

Edit: Link til tweeten for ordens skyld.

https://twitter.com/elonmusk/status/1014964962718973952?lang=en

Egentlig litt søtt av deg å klage når du ikke har Tesla. Eide tidligere Mini cooper, fikk kun dritt service i hele veien av BMW. Atterpå bilen var kun et par år gammelt da det ble trøbbel med den, kun regninger og ventetid derfra. De ville ikke dekke noe på garanti! Fuck BMW.

 

Så fikk jeg høre av mine venner som eier Tesla, at det var kun god service og de dekker alt innenfor garanti dersom det ryker noe. Og det har vist seg å stemme.

 

Er BMW dårlig? Ja, jeg mener det. Men er det et nyhetsstoff? Nei, alle vil heller høre det negative om Tesla enten om det er smått eller stort

Lenke til kommentar

Så alle som har reservert har allerede bestil?

 

Etterspørsel, etterspørsel.  :)

 

Tvilsomt da mange reservasjonsholdere fortsatt venter på SR. Men de har nok sett at bestillingene fra reservasjonsholdere har avtatt og det er kapasitet til å åpne for andre som ikke venter på SR. Men VIN er vell oppe i rundt 200 000 nå så ca halvparten er produsert/under produksjon. 

Lenke til kommentar

Men hvor gode vinterdekk er det til model 3 mot

Continental VikingContact 7?

 

Har sterk mistanke man bør takke nei til tesla sine dekk. Og heller kjøpe vinterdekk selv.

Vertfall på fjellturer.

 

Ja det kan en jo gjøre om en ønsker det, min erfaring er dog at alle AWD bilene til Tesla er enormt gode på vinterføre. Regner med model 3 er like god og har ikke sett noe som tyder på at det ikke stemmer. 

Lenke til kommentar

Tvilsomt da mange reservasjonsholdere fortsatt venter på SR. Men de har nok sett at bestillingene fra reservasjonsholdere har avtatt og det er kapasitet til å åpne for andre som ikke venter på SR. Men VIN er vell oppe i rundt 200 000 nå så ca halvparten er produsert/under produksjon. 

 

Greit det, men det er nå rundt 15 000 som har konfigurert i Europa eller noe sånt? Hva ser man for seg av årlig etterspørsel etter Model 3? Det var snakk om millioner per år, men ser ikke ut til at de trenger å produsere noe mer enn 200 000 per år for å dekke behovet.

Lenke til kommentar

Greit det, men det er nå rundt 15 000 som har konfigurert i Europa eller noe sånt? Hva ser man for seg av årlig etterspørsel etter Model 3? Det var snakk om millioner per år, men ser ikke ut til at de trenger å produsere noe mer enn 200 000 per år for å dekke behovet.

 

Vet ikke med Europa men etter de første dagene med config i Norge havnet vell bestillingene på rundt 4000+ en plass etter det jeg har sett av fakturanummer. Hvordan det blir nå når alle kan configurere gjennstår jo å se. Hvor millionene kommer i fra vet jeg ikke, men det er jo åpenbart at de ikke klarer å dekke det med den driften de har i dag. De ligger vell "stabilt" på rundt 5000 nå eller i underkant av 300 000 biler pr år. 

 

SR vill nok utgjøre en stor fordel også, mange som ikke har råd til de model 3 som selges pr i dag men Tesla klarer alikevell å opprettholde etterspørselen til de dyre bilene enn så lenge. Når SR kommer på markedet må de nok ha rom for å produsere flere biler. Konkuransen fra "de andre" vill nok også spille en stor rolle på leveringer etter 2019. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...