Gå til innhold

Nå åpner Tesla Norge opp for Model 3-bestillinger for alle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor så dyrt å velge annen farge? Lurer på hvor dyrt full selvkjørt biler blir, sikkert en god del høyere pris.

Eventuelt ekstra skjermer vil koste, neppe 1440p eller 4k skjerm.

Har du ikke fulgt med i det hele tatt? Tesla solgte tidligere selvkjøring som tilvalg ved bestilling av bil. Så der har du prisen

 

Ekstra skjermer? Hvor, og til hva?

 

I det hele tatt, hva i all verden er det du snakker om?!

 

Selv om model 3 muligens har nyere teknologi en model S\X er det fremdeles usikkert hvor lenge man kan forvente den holder til batteri\kjølesystem begynner i svikte.

Dekkbytte må vel regnes med kan jo håpe bilen vil gå i 8 år før utgiftene kommer.

Men husk de er amrikans produsent, så spørs den er særlig om vinteren. Er vel der batteriet gir effekt tap.

Er surt man må ofte lade om vinteren. Og batterikapasiteten blir dårlig.

 

Sies man bør varme elbilen før kulden slik man ikke får kaldstart:

https://www.tu.no/artikler/derfor-far-elbilen-kortere-rekkevidde-om-vinteren/276419

her er nok bensin\disel bedre, hvis man først har nytt 12\24 volt batteri.

Å herregud... Kan du ikke kutte ut å uttale deg om ting du ikke har greie på?

 

 

 

 

 

Så masseproduksjonen har ikke startet enda? Hva vil det gjøre med kvaliteten? Dette er jo helt krise:

 

 

:-D

Om det er krise eller småplukk kommer jo an på hvordan man ser det, og dessuten hvor mange biler som eventuelt er "rammet" av dette. Du kan ikke se på en enkelt bil og konkludere generelt ut ifra det.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Jeg har massevis av trygg basis for den påstanden, du bare sliter med å akseptere hvor den kommer fra og det faktumet at jeg stoler mer på basisen min, enn deg.

 

 

 

 FUD troll detected. Jeg (som faktisk eier en Tesla, i motsetning til deg) har forsøkt å nyansere bildet for deg, men det har du valgt å ignorere. Det er jo helt greit, du får kjøpe noe annet da. Verre for deg enn for Tesla, for å si det sånn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Om det er krise eller småplukk kommer jo an på hvordan man ser det, og dessuten hvor mange biler som eventuelt er "rammet" av dette. Du kan ikke se på en enkelt bil og konkludere generelt ut ifra det.

 

Jeg kan konkludere med at den har gått igjennom kvalitetskontrollen i den tilstanden, mao har det stått et menneske og sett det samme vi ser i denne videoen som har sagt at dette ser helt fint ut. At folk som er mest opptatt av apper og skjermer ikke henger seg opp i det er ikke overraskende men tror alle som har et snev av bilinterresse gjør det, og det er vel strengt tatt den gruppen Tesla prøver å nå ut til nå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Betalte depositum for nesten 3 år siden. Fikk invitasjon til konfig av bilen i Desember. måneden etter får resten av Norge muligheten.. :D oh well.

Joda, gjenstår dog å se hvor lang tid det tar før de uten reservasjon mottar bilene. Det er vell det som teller:)

 

Blir svært skuffet om min bil ikke er med i første leveranse gitt at:

-betalt reservasjon fra første dag mulig

-hatt to model S

-bestilt dyreste utgave av model 3

 

 

Jeg er dog stygt redd for at det blir ett rot uten like ved levering. Alt etter hva tesla har på "lager" i produksjon perioden.

 

Jeg har iallefall støttet det jeg mener er en "god sak":)

Lenke til kommentar

Nei, du har tapt penger. 10 000 kr i dag er ikke like mye verdt som 10 000 kr for tre år siden. Det er det inflasjonen gjør med kjøpekraften. Dette er economics 101.

Han har spart pengene uten å få renter på dem. Hadde han satt dem i banken, hadde de hatt en verdi på ca. 11 000 kr. Men hvis han ikke hadde spart dem som han sier, ville det ikke vært noe penger uansett.

Lenke til kommentar

Begredelige greier. Helt utrolig at de leverer biler som dette til kunder. En Dacia Sandero er jo rene RR til sammenligning.

Virker som dem har kuttet noen svinger på kvalitetskontrollen, kanskje for å levere så mange biler i Amerika som mulig før insentivene forsvinner.

Lenke til kommentar

Han har ikke tapt 800 kr, tap er ikke definert på den måten. Han har bare fått dårlig avkastning på investeringer sin (eller det er det han som må avgjøre selv når han mottar bilen).

 

Så om du bygger et hus til 10 000 kr på slutten av attenhundretallet, så selger du det til 10 000 kr i 2019, så har du ikke tapt penger? Du har et rart forhold til økonomi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...