Gå til innhold

Volvo avslører Tesla Model 3-utfordrer


Anbefalte innlegg

Av interesse, hvem firma mener du at lager performance modeller av Mercedes/BMW? Av tyskerne vil jeg tro RUF(Porsche) er eneste som kan påståes å lage egne performance biler, både BMW M og AMG er jo bare underavdelinger, Alpina tuner men produserer ikke biler. Skal vi være litt slemme kan vi vel si at en Lambo er en performance folkevogn men jeg er ikke helt der da.

 

Blant asiatiske merker er det litt mer vanlig men ser ikke det så mye blant de tyske.

Både Mercedes AMG og BMW M er egne regsitrerte firma (GmbH), så inntektene fra modellene de selger er skilt ut.

 

Forøvrig har du vel Brabus også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har på følelsen at jeg er litt skeptisk, quote;

"Verdensdebut på ny Google Android-grensesnitt, samt den første bilen med bilversjon av taleassistenten Google Assistant"

Med Google oppdatering "hvert skuddår" så kan umulig dette gå bra ?

 

Nei nei. Den får jo aldri oppdateringer. Rett etter du får bilen så kommer Google Assistant 2. De klarer aldri komme ut med oppdateringen før den neste etter det igjen er kommet ut, så de dropper den og begynner på den nye. Så klarer de ikke den heller og så syter de om 3 års alderen på hardware og support. Så droppes støtten fullstendig og du må kjøpe ny bil ?

 

Jeg kjøper før heller «stabil» propritær software enn å håpe på oppdateringsløpet til Google...

Lenke til kommentar

Den visste jeg faktisk ikke om, men den ser jo ut som en minibuss da :p

 

Den ser nøyaktig ut som en firmabil som en elektriker kjører rundt i, bare at det faktisk er glass i vinduene. 

 

Nei nei. Den får jo aldri oppdateringer. Rett etter du får bilen så kommer Google Assistant 2. De klarer aldri komme ut med oppdateringen før den neste etter det igjen er kommet ut, så de dropper den og begynner på den nye. Så klarer de ikke den heller og så syter de om 3 års alderen på hardware og support. Så droppes støtten fullstendig og du må kjøpe ny bil

 

Jeg kjøper før heller «stabil» propritær software enn å håpe på oppdateringsløpet til Google...

 

Dette er en reell utfordring. Den eneste måten man kan få endret problemet slik at dyre produkter ikke blir utdatert etter kun kort tid, er at media på forhånd skriver en hel masse advarsler mot å kjøpe "smartbiler". Kun dersom motstanden blir veldig synlig, kommer produsentene til å forplikte seg til å levere nødvendige oppdateringer. 

Lenke til kommentar

Hm, det står de skal matche model 3. Men det jeg ser er mindre rekkevidde og mindre effekt? Skal de konkurere mot model 3 SR? 

Jeg tolket det litt som at de skal konkurrere med model 3 i utseende og "premium"-følelse.

Jeg tror de vil feile ganske hardt, om de tror det er dette som gjør at Tesla selger bilene sine.

Ikke misforstå - utseende er bra, og de virker som ganske lukseriøse biler, men grunnen til at jeg personlig, og jeg tror mange med meg, sikler på bilene, er at de er en av få elbiler som faktisk kan kjøre litt langt uten å gå tom for strøm.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Av interesse, hvem firma mener du at lager performance modeller av Mercedes/BMW? Av tyskerne vil jeg tro RUF(Porsche) er eneste som kan påståes å lage egne performance biler, både BMW M og AMG er jo bare underavdelinger, Alpina tuner men produserer ikke biler. Skal vi være litt slemme kan vi vel si at en Lambo er en performance folkevogn men jeg er ikke helt der da.

 

Blant asiatiske merker er det litt mer vanlig men ser ikke det så mye blant de tyske.

Audi lager alle R og RS modellene sine på egen fabrikk, med eget firma eid av de (quattro gmbh) de får faktisk bare råkarossene fra audi fabrikken så begynner de med å stive de opp og bygger resten selv - bilene har eget chassinummerserie (wua, ikke auw), og i de heter ikke Audi egentlig, men quattro (quattro audi rs6 , quattro audi r8 f.eks) 

Det er "S" modellene audi lager selv så det er langt mer som skiller en s og en rs under skallet.

Lenke til kommentar

Oi, en mer elbil fiendlig artikkel som faktisk handler om en ny modell skal du lete lenge etter.Små stikk mot elektrisk drift og hvordan det er underlegent forbrenningsmotoren går igjen i nesten hele artikkelen. Skjønner ikke at de i det hele tatt gidder å skrive den når de er så gjennomført negative til "radiobiler" som han kaller det. De kunne i det minste tatt seg bryet å skrive litt mer om hvor den kommer til å passe inn i segmentet den er rettet mot og om den hevder seg der. "Konkurrenter: andre biler som søker testførere som vil betale for privilegiet." Alt jeg sitter igjen med etter artikkelen er at den er tyngre i front enn volvos versjon av C30 med forbrenningsmotor og derfor understyrt, og at den er en trygg bil med tanke på sikkerhet.

 

"Volvos prestisjemerke Polestar har akkurat avslørt det første bilde av det de selv omtaler som en Tesla Model 3-utfordrer. Bilen skal hele Polestar 2, og blir selskapets første helelektriske bil. "

Er vel ikke heelt korrekt.. :)

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=37473

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...