Gå til innhold

Nostalgikonsoll stuper i pris


Anbefalte innlegg

Men hva er vits å lage en 23 år gammel konsoll ny, med svak innmat?

For jeg tror playstation classic flest føler seg lurt, skulle tro den har blitt laget på ebay eller aliexpress ikke hos sony.

Siden man får så dårlig kvalitetfølese når CD plate ikke finnes det er kun for å få den å se ut som en gammel konsoll.

4-1-sony-playstation-ps1-play-station-re

Hva med klokke?

Så du mener man skulle laget en 23 22 år gammel konsoll med ny, sprek og dyr innmat, for å spille de gamle spillene som krever lite av maskinen? Og dette skulle de gjort for en billig penge?

 

Jeg tror de aller, aller, aller fleste potensielle kundene ikke har noe problem med at de ikke kan putte inn CD-plater. Tar man størrelsen (som er et selling point) med i beregningen så er konsollen mindre enn en CD-plate. Og hvordan dette skal gå på "kvalitetsfølelse"-kvota er for meg et stort mirakel.

 

Jeg blir skuffet. Skuffet over meg selv, som fremdeles blir overrasket over din ekstremt svekkede refleksjonsevne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hva er vits å lage en 23 år gammel konsoll ny, med svak innmat?

For jeg tror playstation classic flest føler seg lurt, skulle tro den har blitt laget på ebay eller aliexpress ikke hos sony.

Du har aldri reflektert over hvorfor det finnes mer enn en type brød i butikken? Man blir jo mett av brød, uansett hvilken type det er. Eller hvorfor det finnes ulike typer sko? Støvler funker jo til alt!
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er ikke bare grafikk heller, men gameplay. Vi er jo nå vant til relativt fri bevegelse med kamera styrt med høyrespaken, men dette er ikke normen på PS. Omtrent det eneste spillet jeg husker med "moderne" kontroller i 3D er Soul Reaver, som også har holdt seg relativt bra grafisk, men sliter med en helt fryktelig framerate. Crash Bandicoot ser fortsatt ålreit ut og kontrollerer bra, men har blitt gjort relativt overflødig av nyutgivelsen, og er uansett ikke i denne pakka.

 

Omtrent alt annet i 3D har tank controls, eller er i første person med kontrollsystemet til Doom (pre-mouselook/right analogue), og begge føles ekstremt stive nå. Bilspill og sånt var tidligere etablert og funker egentlig greit, men det er også en sjanger som er veldig...kontemporær, på samme måte som sportsspill. Blir liksom mindre givende å sette seg ned med Actua Soccer eller Gran Turismo nå, selv om spillene var store i sin samtid.

 

Av spill som både ser ok ut, spiller greit og ikke har blitt erstattet av nyere titler, er det ikke så mange egentlig. Rollespill er forsåvidt en sjanger det går an å vende tilbake til, og FF7 var jo en kjekk inkludering sånn sett. Skulle gjerne sett 8-9, Tactics, Grandia, Vandal Hearts, Alundra, Suikoden, etc. på denne her, da alle disse spillene er sånn passelig spillbare fortsatt. Ellers er det jo 2D og 2,5D da. Rayman, Klonoa, kanskje Tombi, Pandemonium, Lomax?

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...