Gå til innhold

Hevder Elkjøp solgte brukte produkter som nye


Anbefalte innlegg

Har hatt samme opplevelse med en Nintendo Switch. Handlet på Elkjøp Storo for bortimot et år siden - da fikk jeg en brukt Switch som var logget inn på en konto og hadde tydelig identifiserbar informasjon på maskinen, samt registrert spill som hadde vært kjørt fra minnekort.

Returnerte varen og handlet ny et annet sted (de var utsolgt for Switcher den dagen). Er ikke akkurat positivt imponert når de ikke engang greier å starte maskinen for å teste at ting fungerer og ser greit ut før den går videre til en ny kunde - det var ganske åpenbart at den var tatt i bruk med en gang jeg startet den.

 

Selv om selgerne ikke sa noe direkte, så var det ganske tydelig at det ikke er en uvanlig problemstilling, så noen rutiner er det tydelig at ikke fungerer som de skal.

Endret av Kjell-a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd det samme hos Elkjøp Gjøvik. Jeg kjøpte en MacBook Pro, full pris. Kom hjem og oppdaget da at macen allerede hadde en brukerprofil, altså den var brukt. Informasjon var lagt inn, jeg kom meg ikke inn engang siden det var opprettet passord. Gikk tilbake, de ville ikke gi meg en ny PC, eneste de var villige til å gjøre var å rense macen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elkjøp kan gjøre feil som alle andre. Når de beklager og rydder opp er det merkelig att det skal markeres nok en gang i media. Er det bare for å være negativ. Merkelige greier.

Ja, alle kan gjøre feil og det er fint at de rydder opp, men når det skjer med mange kunder så er det tydelig at de ikke gjør nok for at det ikke skal skje igjen. Jeg har selv erfart mange ganger at forskjellige butikker sier de skal sørge for at det ikke skjer igjen, og så gjør de ingenting når jeg går ut døra.

 

Derfor er det noen ganger viktig å si fra på en måte som gjør at de våkner og gjør noe. Da er media et nyttig verktøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er trist å se hvilket lav mål journalistikk har kommet til. Dette er på nivå med trakasering mot folk som driver og jobber i butikk.

 

Som elkjøp i dette tilfelle har sagt, så er det et uhell. Det kan være så enkelt som en kunde(kanskje et barn) har revet av lappen som ligger foran strekkoden. Plutselig kan noen missforstå og koden kan bli skannet i kassen.

 

Hvordan havnet dette på VG? Synes det er sinnsykt ensidet skrevet og sprøtt at det blir sett på som et problem?

Lenke til kommentar

Dette har skjedd med meg ved 2 anledninger på elkjøp. Ene gangen fikk jeg en telefon som hadde blitt levert inn på reprasjon, uten å blitt wipet eller noe, så overaskelsen var stor når jeg skrudde på min flunkendes nye telefonen og hadde tilgang til en tilfeldigs person private meldinger,bilder, facebook og sikkert samtlige innlogginger i chrome uten at jeg grov alt for dypt før tidligere eier av telefonen ble varslet og telefonen levert tilbake til ekjøp. Akkurat denne var utrolig grov. 

 

Andre gangen var nå for bare noen uker siden, hvor jeg fikk utlevert en hodetelefon som helt klart var brukt som demo, da det manglet både det ene og det andre i forpakningen samt letter bruksmerker på hodetelefonen var tilstede. Akkurat denne ordnet de greit opp når jeg kom å klaget så bærer ikke mye nag. 

 

Har og hørt flere lignende historier fra elkjøp butikker rundt om som har levert ut brukte varer som nye. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja typisk i lands problem ?? og lite å kaste bort en overskrift på.... Dette skjer jo kun pga at vi er så sykt heldige at vi kan prøve varer inntil 50 dager og levere tilbake om vi ikke er fornøyd.

Ser ikke problemet at en bør være så prippen at en ikke tåler dette og går til avisa med dette.

 

Utgjør jo ikke noe problem med mindre det er større riper eller hakk i det tilfellet her manglet en liten kabel noe som fort kan skje at den som har prøve glemmer å levere med eller Elkjøp ikke får skjekka skikkelig .

 

Jenta får lære seg å følge med å bruke øynene så skjer det neppe igjen men synes vi har det litt for godt her i Norge når dette er hva som opptar en. Serriøst.....

Lenke til kommentar

Jaja, for all del, la oss for all del spille dette ned så mye som mulig. Det er jo ganske klart at elkjøp gjennom en årrekke har slitt mye med sine rutiner når det kommer til dette, at det får litt mediaoppmerksomhet er bare bra. Akkurat for hodetelefoner er jo det en ting, men når vi begynner å snakke PCer, telefoner og andre enheter hvor en har innloginger, privat filer, bilder osv osv. begynner dette å bli et langt mer større og omfattende personverns problem. 

 

Dette har som nevnt skjedd med meg med en telefon. Og når de ikke har rutinene på plass når det kommer til hodetelefoner kan de liksågodt ende opp med å sende ut en brukt telefon eller PC med en persons hele privatliv tilgjengelig på. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Huffameien...best å få på seg det beste furte-bildet og løpe til avisa!

Jeg hadde nok blitt greit sur sjøl, men i stedet for å bare måtte stå frem i media-verden, enkelt nok gått tilbake og ordnet opp. MÅ man bare i avisa med alt?? MÅ avisa bare skrive om alt? Finnes det ikke verre ting i verden?? 
Tror jaggu jeg kunne klart å bli litt irritert på meg selv også , for ikke å catche ting i butikken...skulle bare mangle om ikke avisa kunne skrevet litt om det også, ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bestilte meget dyr drone hos elkjøp, med et sånt hent om 2 timer. Kjørte 6 mil for og hente i kald vinterkveld, kom frem og de kunne ikke finne den. når de fant den var det en brukt, reparert drone som lå i eska. Jeg fikk heldigvis se det før jeg betalte og dro hjem med den. Så dette er vanlig praksis hos alle elkjøp butikker. Noe med bonus hos butikksjefer vel? ;)

Dro over gata og kjøpte helt ny ubrukt drone hos power, og fikk den 500 kroner billigere også :)

 

Ikke at det er relatert direkte, men Power er ikke noe bedre. Jeg skulle handle treningsørepropper av typen med bøyle over øret. De hadde kun kleine farger igjen så jeg fikk dem til å bestille en farge jeg likte i butikken og skulle få SMS når jeg kunne hente dem.

 

Dette var på vinteren og jeg hadde ikke tilgang til bil på denne tiden så turen til den aktuelle butikken var buss med bussbytte. Så hver vei tok ca 1,5 time. To ganger fikk jeg SMS om at produktet hadde kommet og to ganger reiste jeg til butikken uten at de fant produktet. Andre gangen fant de ut at de hadde blandet fargene fordi bestillingsnumrene var så like så de hadde fått øreproppene begge gangene bare i feil farge. Dette registrerte de ikke første gangen.

 

Så jeg måtte dra dit for tredje gang og da fikk jeg det jeg skulle ha og dem som leverte dem ut teipet på en kvittering med sum 0kr. Jeg leverte den i kassen og dem sa at det ikke var noe å betale. Flott tenkte jeg, dem har forstått at dette ikke har gått for seg helt sånn det skulle og vil redde ansikt.

 

Hadde det stoppet der så hadde jeg ikke skrevet dette, men ca 6 mnd senere, da hadde jeg allerede solgt dem fordi jeg ikke brukte dem nok. Da ringte det en fra Power som jobbet med økonomi og sa at jeg ikke hadde betalt for dette produktet. Jeg forklarte situasjonen og hvordan jeg hadde tolket det. Det hadde visst vært en feil fra deres side (igjen) at jeg ikke skulle betale. Jeg fortalte denne personen at det ikke kom på tale å betale full pris for dette produktet. Da fikk han butikksjefen til å ringe meg opp og vi ble enig om en pris som var nesten halv pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...