Gå til innhold

Aliexpress å stoles på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja Asus\asrock hovedkort er jo også fra kina, de beste har kanskje japanske deler.

Men skrudd sammen i kina er de nok uansett.

 

Men biltema har man kort vei til reklamasjon, ebay kan man beste fall håpe på å få noen penger igjen.

Men ingen butikker gir særlig god support, med mindre samsung\sony sponser opplæringen til butikkansatte.

Kun fordi man skal ha grunn for å gå for dyre merker.

 

Syns de er viktig mobilen kan repareres, der er jo xiomi og ulefone gode.

Bare synd det skal være vanskelig å få tak i bedre deler.

Er jo mye restelager som butikkene vil bli kvitt. Så eldre batterier er nok foreldret.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det som er viktig med sider som DX og Aliexpress er jo hvor lett man får refusjon når noe har gått skeis. Det er veldig lett på Aliexpress, ikke kjøp varer du forventer support på, ikke kjøp ting som er veldig dyre. Om man holder seg til de enkle reglene vil det gå fint.

Det å kjøpe ting veldig billig særlig batteri\ladere etc er jo risiko i seg selv.

Der burde man ikke spare penger, ellers vil huset brenne ned i verstefall eller man får fyverkeri på soverommet.

 

Om det er lett å få penger kan jo diskuteres, virker ikke ut som selgerne tar det veldig seriøst.

De slutter ikke å selge noe selv om de får dårlig tilbakemelding.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Fordelen med butikker som Biltema og Clas Ohlson som selger billige varer er at de har folk som tester masse produkter og sånn sett fungerer som kvalitetssikring slik at bare anstendige produkter kommer i salg. Når du handler mer eller mindre direkte via selger på nett har du mye mindre oversikt og må basere deg på litt research for å finne ut om noe er bra nok til den bruken du ser for deg.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hva tror dere skjer med varene som blir borte i posten?

Jeg tror tollvesenet kaster varene.

Men tollvesenet sier selv de tror varene havner i havet da særlig kina\afrika\india har dårlig råd så båtene er ikke egnet for dype vann.

 

Sjelden jeg har opplevd det, men hver ordre via aliexpress skal bekreftes mottatt, ellers åpner du en dispute og får refundering. Jeg har aldri fått avslag på refusjon, men noen ganger har jeg fått ny vare fremfor penger tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det å kjøpe ting veldig billig særlig batteri\ladere etc er jo risiko i seg selv.

Der burde man ikke spare penger, ellers vil huset brenne ned i verstefall eller man får fyverkeri på soverommet.

 

Om det er lett å få penger kan jo diskuteres, virker ikke ut som selgerne tar det veldig seriøst.

De slutter ikke å selge noe selv om de får dårlig tilbakemelding.

Nja, igjen kommer det an på produsenten. Kjøper du batterier fra LG, Sony og Samsung er du nok ganske trygg, andre merker er riktignok en risiko.

 

En annen ting er betalingsmetode, gjennom PayPal er du veldig godt sikret etter mine erfaringer.

 

Men hva tror dere skjer med varene som blir borte i posten?

Jeg tror tollvesenet kaster varene.

Men tollvesenet sier selv de tror varene havner i havet da særlig kina\afrika\india har dårlig råd så båtene er ikke egnet for dype vann.

Jeg hadde en episode hvor en vare uteble i 1mnd++ og 4 uker senere med kundesupport... Da hadde den kommet i retur og jeg fikk varen tilsendt på nytt. Da fikk jeg den endelig. :p

 

En sjelden hendelse etter 150 ordrer.

Endret av Cipher Panda
Lenke til kommentar

Nja, igjen kommer det an på produsenten. Kjøper du batterier fra LG, Sony og Samsung er du nok ganske trygg, andre merker er riktignok en risiko.

xiomi er ganske dårlig på holdbarhet, det er kvaliten ikke mere en forventet.

Ulefone power 5 gjør det bra på levetid men usikker hvis man fryser mobilen om batteriet dør da.

 

Paypal gir kun 45 dager.

Det kan bli håpløst hvis man først har ventet 1 måned, og selgeren prøver å sende på nytt og fremdeles ikke skjer noe.

Tror selgerne vi sende på nytt fordi er vanskelig å bevise. de ønsker helst å sende uten tracking.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

xiomi er ganske dårlig på holdbarhet, det er kvaliten ikke mere en forventet.

Ulefone power 5 gjør det bra på levetid men usikker hvis man fryser mobilen om batteriet dør da.

 

Paypal gir kun 45 dager.

Det kan bli håpløst hvis man først har ventet 1 måned, og selgeren prøver å sende på nytt og fremdeles ikke skjer noe.

Tror selgerne vi sende på nytt fordi er vanskelig å bevise. de ønsker helst å sende uten tracking.

45 dager? Disputes ifølge kjøperbeskyttelsen innenfor 180 dager?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da kan du helgardere deg med kredittkort i tillegg. PayPal er ganske medgjørlige altså. :)

 

Med mindre posten gjør feil eller selgeren svindler deg og gir deg feil sporingsnummer  :p

Hadde en pakke som havnet i helt feil ende av norge, og ble utlevert til en tilfeldig adresse der.

Ebay ville ikke hjelpe meg siden pakken var utlevert, og Paypal ville ikke hjelpe meg siden pakken var utlevert.

Selgeren svarte meg aldri.

Og posten fraskrev seg alt annsvar og ba meg ta det med ebay eller paypal  :huh:

 

Endte opp med tapte penger - men ellers så har jeg alltid fått pengene igjen om det har vært noe kluss.

 

Bangood er en nettbutikk jeg virkelig har god erfaring med ang support.

Fikk feil på ett nettbrett og spurte dem hva jeg burde gjøre. Dem ba meg levere det inn en plass for service (nettbrettet kostet 600kr så var ikke verdt det)

 

Åpnet det å fikset det selv og sendte dem en mail og forklarte problemet i tilfelle andre skulle få samme.

FIkk 200kr refundert hos dem som takk for at jeg fikset den selv. Genialt.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Sjelden jeg har opplevd det, men hver ordre via aliexpress skal bekreftes mottatt, ellers åpner du en dispute og får refundering. Jeg har aldri fått avslag på refusjon, men noen ganger har jeg fått ny vare fremfor penger tilbake.

Slik får jeg:

 

Happy Chinese New Year from all of us at AliExpress! It's been an exciting year and we'd like to thank you for being a part of our growing Ali family. As this is a time for celebration, the AliExpress Dispute Management team will be on holiday from Feb 4th,2019 - Feb 10th,2019. Therefore, response time for this dispute will be posted until after the holiday.

 

Dear lmh,

 

Thank you for contacting AliExpress. I am sorry to hear that you are not satisfied with your order xxxx.

 

Important:All evidence and information should be uploaded to the dispute details (pictures and videos).

Evidence or information on other websites or the message history will not be accepted. 

If you can not upload the evidence-please let us know. 

 

 

Problems with the order

Judgement from AE

Invalid Reason

Proof Guide

Does not work properly

Invalid

Video is needed for this complaint

Please provide pictures of the prodcuts and Close-up of the defective parts

Or video to show that you try to install the product to the right position on the vehicle to prove it is not sticky.

 

Response time: 10 days

 

Please provide evidence as "proof guide" requested(If you bought over 1 piece of products, please illustrate all the defective pieces). 

 

Note: You can resolve the issue by clicking 'Add a New Proposal', 'Accept' (to accept the seller or AliExpress' proposal), 'Upload Evidence' or 'Edit' (to modify comments on the proposal).

 

If you fail to response or provide required evidence before the deadline, AliExpress would release full payment to the seller or refund the amount as per seller's suggestion and close the dispute.

Your understanding and cooperation will be appreciated.

Best regards,

AliExpress Case Management Team

 

Så de prøver å være vanskelige, prøver å laste opp video, men det funger ikke filen kan ikke være større en 500 MB som nesten er umulig, videoen må være i god kvalitet, og må være enten AVI\mpeg eller mp4.

Prøvd å laste opp skjermopptat men det er tydligvis ikke bra nok. Får lite hjelp her. Så siste gang jeg handler noe dyrt derfra.

Lenke til kommentar

Men aliepress sier folk fra kina\india ikke har tilgang til youtube, på grunn av brannmur.

Enkelte på support der sier google disk eller ligdene bør brukes. Ellers så sier andre jeg har gode nok videoer så vil få tilbakemelding 10 februar.

 

De gjør alt for å drøye ting lengst mulig. Så gjenstår det å se.

Lenke til kommentar

Men aliepress sier folk fra kina\india ikke har tilgang til youtube, på grunn av brannmur.

Enkelte på support der sier google disk eller ligdene bør brukes. Ellers så sier andre jeg har gode nok videoer så vil få tilbakemelding 10 februar.

 

De gjør alt for å drøye ting lengst mulig. Så gjenstår det å se.

 

Gitt evnen din til å fremstille selv enkle saker på komplett uforståelig vis, selv på ditt eget morsmål, er jeg villig til å sette penger på at AliExpress ikke er problemet her, men at det tvert imot befinner seg mellom stol og tastatur i din ende...

 

(Forøvrig er 720p i H264 (mp4) ca. 3-5Mb/s, så 500MB er fort 15-20 minutter video i samme kvalitet som NRK web-tv)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Gitt evnen din til å fremstille selv enkle saker på komplett uforståelig vis, selv på ditt eget morsmål, er jeg villig til å sette penger på at AliExpress ikke er problemet her, men at det tvert imot befinner seg mellom stol og tastatur i din ende...

 

(Forøvrig er 720p i H264 (mp4) ca. 3-5Mb/s, så 500MB er fort 15-20 minutter video i samme kvalitet som NRK web-tv)

Makan til dårlig oppførsel, faktisk når jeg hører med aliexpress sier de pengene mine er trygge, og videoene er gode nok.

Så vil tiden vise seg om de har rett eller ikke. Virker ut som mange som jobber på ebay og aliexpress er under 18 år. Nærmest barnearbeid med total mangel på kompanse. Slik er det ofte nok, å jobbe som selger er lett å få jobb i tydligvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...