Gå til innhold

– Politisk vilje må til om hydrogen skal bli Norges neste store eksportindustri


Anbefalte innlegg

Med kullargumentet ditt så blir CO2 avtrykket på en 0.2kWh/km elbil 200g CO2/km. Men vi er vel enige om at elbiler er lurt likevel, og at elektrolyse av hydrogen bare gir mening dersom en har overskudd av fornybar energi en ikke får brukt til noe annet.

Slikt overskot av fornybar energi finst ingen stad, og finst heller ikkje i noko realistisk framtidscenario. Den einaste grunnen til at til dømes Danmark og Nord-Tyskland har overskot nokre få timar i året, er at dei har vore litt trege med å byggje ut forbruksregulering, men ikkje veldig. Jamt over har dei overskot – negativ prisar – i omlag 1% av timane i året, og det har vore konstant i årevis trass i stor utbygging av vindturbinar. So snart det går over 1% løner det seg for fjernvarmeverka å investere i elkjelar, og produserte fjernvarme med vindkraft i staden for kol og gass. Det har mykje høgare verknadsgrad enn produksjon av hydrogen, og dermed sparer dei meir CO2-utslepp. I tillegg er elkjelar veldig mykje billigare enn elektrolysørar og varme er billigare å lagre enn hydrogen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På Island har man jo tilgjengelig energi via geotermisk energi. Se til Island folkens. Hydrogen kan transporteres med svært lite tap i transporten.

Det same kan aluminium og andre produkt frå kraftkrevjande industri. Hydro kan gjerne flytte produksjonen ved det gassdrivne aluminiumsverket sitt i Qatar til Island. Det ville vere ei mykje betre utnytting av energien og føre til ein reduksjon av CO2-utsleppa frå aluminiumsindustrien. Island eksporterer allereie mykje energi i form av aluminium og andrre produkt. Det er òg ein del store datasenter på Island. Kraftproduksjonen på Island er ikkje eigentleg stranda. Dei har heller ikkje mykje uregulerbar produksjon. Både vasskrafta og den geotermiske krafta er lett regulerbar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Slikt overskot av fornybar energi finst ingen stad, og finst heller ikkje i noko realistisk framtidscenario. Den einaste grunnen til at til dømes Danmark og Nord-Tyskland har overskot nokre få timar i året, er at dei har vore litt trege med å byggje ut forbruksregulering, men ikkje veldig. Jamt over har dei overskot – negativ prisar – i omlag 1% av timane i året, og det har vore konstant i årevis trass i stor utbygging av vindturbinar. So snart det går over 1% løner det seg for fjernvarmeverka å investere i elkjelar, og produserte fjernvarme med vindkraft i staden for kol og gass. Det har mykje høgare verknadsgrad enn produksjon av hydrogen, og dermed sparer dei meir CO2-utslepp. I tillegg er elkjelar veldig mykje billigare enn elektrolysørar og varme er billigare å lagre enn hydrogen.

Bare for å understreke hvor feil du har, men Island har tilgang på geotermisk energi i massevis, men de har ingen grunner enda til å lage hydrogen av den energien.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virkeligheten blir fort påtrengende for visse kommentatorer som har et, la oss si, et litt rart forhold til hydrogen!

Hydrogen er heilt greitt dersom ein produserer det på ein miljøvennleg måte, som ved dampreformering av naturgass, då helst med CO2-fangst. Det er produksjon ved elektrolyse, som klimavandalane i NEL ivrar for, som er eit åtak på menneskeætta og heile planeten vår. Den straumen må heller brukast til å erstatte kol- og gasskraft og fyring med fossile brennstoff.

Lenke til kommentar

Bare for å understreke hvor feil du har, men Island har tilgang på geotermisk energi i massevis, men de har ingen grunner enda til å lage hydrogen av den energien.

Det er ikkje berre enkelt å hauste den energien heller. Det krev store areal med passeleg grunn varme tilgjengeleg, og det som var enkelt å byggje ut er allereie utbygd:

 

Electricity demand in Iceland is growing and most of the low-cost options in the geothermal- and hydropower sectors have already been harnessed. Thus, it is not surprising that wholesale electricity prices on the Icelandic power market have been rising. What is no less important for the Icelandic power sector, are the rising tariffs in special contracts with heavy industries in Iceland.

https://askjaenergy.com/2017/03/17/rising-power-prices-in-iceland/

 

Den planlagde kabelen mellom Island og Storbritannia, Icelink, har ein planlagt kapasitet større enn full kapasitet ved alle geotermiske kraftverk utbygd på Island til no til saman. Det som nok er mest aktuelt på Island er meir vindkraft. På grunn av den store avstanden til Europa, er mykje vind på Island sjeldan synkronisert med mykje vind over fastlands-Europa. I tillegg har Island svært godt med regulerbar kraftpoduksjon frå både vasskraft og geotermisk kraft. Dei har eit stort batteri, på linje med Noreg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det er ikkje berre enkelt å hauste den energien heller. Det krev store areal med passeleg grunn varme tilgjengeleg, og det som var enkelt å byggje ut er allereie utbygd:

 

Electricity demand in Iceland is growing and most of the low-cost options in the geothermal- and hydropower sectors have already been harnessed. Thus, it is not surprising that wholesale electricity prices on the Icelandic power market have been rising. What is no less important for the Icelandic power sector, are the rising tariffs in special contracts with heavy industries in Iceland.

https://askjaenergy.com/2017/03/17/rising-power-prices-in-iceland/

 

Den planlagde kabelen mellom Island og Storbritannia, Icelink, har ein planlagt kapasitet større enn full kapasitet ved alle geotermiske kraftverk utbygd på Island til no til saman. Det som nok er mest aktuelt på Island er meir vindkraft. På grunn av den store avstanden til Europa, er mykje vind på Island sjeldan synkronisert med mykje vind over fastlands-Europa. I tillegg har Island svært godt med regulerbar kraftpoduksjon frå både vasskraft og geotermisk kraft. Dei har eit stort batteri, på linje med Noreg.

Ingen problemer med å høste den energien der. Å gjøre temperatur om til strøm er en gjennomprøvd metode, men Island har ikke finansiell ryggrad til å gjøre dette selv i stor nok skala, men den dagen når vi blir fri for olje, så blir prisene på elektrisk kraft såpass høye at man kan forsvare bygging av anlegg som lager hydrogen.

Noen kabel mellom Island og England er bare å glemme. Tap i slike kabler er enorme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kan vi ikke bare fylle på med Etanol? Ford mente datte kunne bli en mye bedre greie enn petroleum, det var bare propaganda fra Rockefeller og avholdsbevegelsen som drepte teknologien.

E-85 inneholder i dag 85% etanol, men det er et blindspor siden produksjon av etanol konkurrer med mattilgangen og landområder. E10 "bioetanol" er også et blindspor siden produksjon av dette har mye av skylla for snauhogst av regnskog.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Fanatisme kler ingen. Å tenke i svart/hvitt gjør at verden står stille. Å tro at ens egne tanker og ideer er de eneste riktige har felt de største keisere. Å tro at batterier er den eneste teknologien som duger for fremtiden er rett og slett en lite imponerende konklusjon.

Eg har ikkje nemnt batteri med eit ord. Det er du som er einspora og aldri klarer å sleppe tak i batteri.

 

Energieffektivitet er viktig for noen. Da er batterier bra. Når energikapasitet eller tid er viktigst, så er hydrogen den beste løsningen.

Tull. Då er diesel, flytande og ikkje eksplosivt eller spesielt brannfarleg, mykje betre.

Det som fyrst og framst er viktig, er at vi ikkje må øydeleggje den planeten vi bur på. Vi har ingen planet B. NEL sitt utrøttelege arbeid for å å øydeleggje planeten vår fortener absolutt ingen respekt.

 

Å kalle NEL for parasitter og svindlere er lavmål. At du er uenig i ideen om hydrogen er opp til deg. Men å kalle et selskap som er verdsatt til 5 milliarder kroner på Oslo Børs for svindlere er så lavmål at du ødelegger din egen troverdighet.

Kan du komme på eit betre ord til å skildre den grønvaskinga av kolkraft som NEL driv med?

Jaja Sturle. Diesel er bedre enn hydrogen..... Og NEL bedriver "grønvasking av kolkraft"

Du er virkelig en kløktig type :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er ukens hydrogennyheter til de som mener denne teknologien er svindel og ikke har livets rett:

 

"Bevilger 104 millioner for å gi Kystruten hydrogendrift

Et konsortium bestående av blant annet Havyard og Havila er bevilget 104 millioner kroner fra myndighetene for et prosjekt som skal gi et av Havila Kystrutens skip hydrogendrift."

https://sysla.no/maritim/bevilger-104-millioner-gi-kystruten-hydrogenmotor/?fbclid=IwAR0MQSfKqAlbkIhw00jGEta90P7PjpsdXFe53oP1IeY8nCEHxdMWsNLJfdw

 

Nel og Yara inngår samarbeid - skal utvikle grønt gjødsel

 

Hydrogenprodusenten Nel og gjødselstorheten Yara skal samarbeide om et nytt prosjekt for å realisere «grønt mineralgjødsel».

https://e24.no/boers-og-finans/nel-asa/nel-og-yara-inngaar-samarbeid-skal-utvikle-groent-gjoedsel/24518117

 

Hyundai Plans $6.7 Billion US dollar Investment to Boost Fuel-Cell Output

Automaker to raise capacity by more than 200-fold by 2030

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-12-11/hyundai-plans-6-7-billion-investment-to-boost-fuel-cell-output

 

Ballard receives order for fuel cell module to power UK HydroFLEX H2 demonstrator train.

https://www.greencarcongress.com/2018/12/20181214-ballard.html

 

Rederiet Norled, sammen med fire samarbeidende selskaper, er tildelt 10,5 millioner kroner til utvikling av nullutslipps-hurtigbåter. Energien til fremdrift vil komme fra nettstrøm via batterier, eller fra strøm produsert av brenselsceller om bord som drives på hydrogen.

 

Dette er altså kun denne ukens nyheter. Det er tydeligvis en etablert oppfatning blandt både beslutningstagere i politikken, og ledelsen i næringslivet at dette er en teknologi som ikke bare har livets rett. Det er en teknologi vi er nødt til å ta i bruk fordi batterier har sine klare begrensninger.

 

Hva enkelte her inne mener om den saken er revnende likegyldig :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er altså kun denne ukens nyheter. Det er tydeligvis en etablert oppfatning blandt både beslutningstagere i politikken, og ledelsen i næringslivet at dette er en teknologi som ikke bare har livets rett. Det er en teknologi vi er nødt til å ta i bruk fordi batterier har sine klare begrensninger.

 

Hva enkelte her inne mener om den saken er revnende likegyldig :-)

 

Det at det at det er stor vilje for å hoppe på hydrogen-toget endrar ikkje det faktum at det er ein dårleg ide frå eit miljø- og energiperspektiv.

 

Det finnes mange liknande eksempel på at ein vil vise miljømessig handlekraft, men ender opp med å gjere vondt værre.

Som f.eks. å laste restavfall over på lastebilar for å køyre avfallet til sverige for "miljøvenblig" forbrenning til fjernvarme, eller ved å betale CO2 avgift på flyreisene i staden for å reise mindre, osv.

 

Det vil kunne være nisjer der hydrogen er ein fornuftig måte å lagre energi på til framtidig utnytting, men då MÅ fokuset være på å lagre overskotsenergi, ikkje å produsere "miljøvenleg" hydrogen med kolkraftverk til mykje lavare utnyttingsgrad enn å bruke straumen direkte.

Lenke til kommentar

Det at det at det er stor vilje for å hoppe på hydrogen-toget endrar ikkje det faktum at det er ein dårleg ide frå eit miljø- og energiperspektiv.

 

 

Det vil kunne være nisjer der hydrogen er ein fornuftig måte å lagre energi på til framtidig utnytting, men då MÅ fokuset være på å lagre overskotsenergi, ikkje å produsere "miljøvenleg" hydrogen med kolkraftverk til mykje lavare utnyttingsgrad enn å bruke straumen direkte.

Er nok det som er planen også. 

https://www.windpowermonthly.com/article/1462904/cost-wind-generated-hydrogen-fall-below-natural-gas

https://www.theguardian.com/environment/2018/may/09/use-excess-wind-and-solar-power-to-produce-hydrogen-report

http://hybalance.eu/

 

etc.

 

Jeg syns prosjektene som omhandler nye sol og vindparker nevner hydrogen mer og mer som deres metode for å lagre energien. 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet med enkelte nordmenn at de liker og kjøre i enveikjørte gater for da er det ingen som kommer i mot. Og tro på en drivlinje er vel og kalle det en form for innsnevret syn på tanke på all fremdrift. Hydrogen kan brukes som energikilde til store land som Kina USA Canada osv osv, og bilindustrien batteri/ hydrogen kan brukes sammen på biler og lastebiler. hybrid teknologi kan også bli en smart måte og hindre lokale forurensing med lengere rekkevidde. Som Mercedes kommer med nå i 2019 som har 10mil på strøm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Virkeligheten blir fort påtrengende for visse kommentatorer som har et, la oss si, et litt rart forhold til hydrogen!

Hydrogen er heilt greitt dersom ein produserer det på ein miljøvennleg måte, som ved dampreformering av naturgass, då helst med CO2-fangst. Det er produksjon ved elektrolyse, som klimavandalane i NEL ivrar for, som er eit åtak på menneskeætta og heile planeten vår. Den straumen må heller brukast til å erstatte kol- og gasskraft og fyring med fossile brennstoff.

Hva med elbiler som produserer 2 kg CO2 per mil (i følge dine beregninger)? En dieselbil genererer ca 1,35 kg. Skal en vente med elbiler til det siste kullkraftverk er nedlagt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er produksjon ved elektrolyse, som klimavandalane i NEL ivrar for, som er eit åtak på menneskeætta og heile planeten vår. Den straumen må heller brukast til å erstatte kol- og gasskraft og fyring med fossile brennstoff.

Kun om de bruker dagens el-nett.... 

 

Men hvis det er et problem i seg selv, så må du ta et tak i å se deg selv i speilet. På tide å flytte inn i telt om du er mot CO2 i strømnettet. Det samme gjelder elbilen din. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er produksjon ved elektrolyse, som klimavandalane i NEL ivrar for, som er eit åtak på menneskeætta og heile planeten vår. Den straumen må heller brukast til å erstatte kol- og gasskraft og fyring med fossile brennstoff.

Kun om de bruker dagens el-nett.... 
Det gjeld uansett kva slags straumnett dei brukar. Sovidt eg veit finst det ikkje nokon ny type elnett som ikkje flyttar straum, og det er ingen planar om å leggje ned det vi har. Tvert imot er det mange planar om å forsterke og utvide det.

 

Men hvis det er et problem i seg selv, så må du ta et tak i å se deg selv i speilet. På tide å flytte inn i telt om du er mot CO2 i strømnettet. Det samme gjelder elbilen din. 

Elbilen min brukar mykje mindre energi enn ein eksosbil, og det er heile poenget. Ein bil på hydrogen produsert med elektrolyse brukar meir energi enn ein eksosbil, og det er heile problemet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er ukens hydrogennyheter til de som mener denne teknologien er svindel og ikke har livets rett: [...]

Hva enkelte her inne mener om den saken er revnende likegyldig :-)

Eg kan gje deg mange andre dårlege nyhende for klimaet, som at vi ikkje er i nærleiken av å kunne nå togradersmålet, at CO2-utsleppa aukar og konsentrasjonen av CO2 i atmosfæra aukar meir enn nokon sinne. I motsetnad til deg er eg ikkje likegyldig til at selskap som NEL jobbar intenst for å øydelggje planeten. Det er tragisk. Endret av Sturle S
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen problemer med å høste den energien der. Å gjøre temperatur om til strøm er en gjennomprøvd metode, men Island har ikke finansiell ryggrad til å gjøre dette selv i stor nok skala, men den dagen når vi blir fri for olje, så blir prisene på elektrisk kraft såpass høye at man kan forsvare bygging av anlegg som lager hydrogen.

Fjell er ein god varmeisolator, og det må vere av rett kvalitet for å kunne hente opp varmen effektivt. Difor er det problematisk å hauste energien. Dei må bore ned til passeleg djupn, dekkje eit stort areal og hente ut varmen passeleg fort. Temperaturen må ikkje verte for høg eller for låg. I tillegg er vatnet metta av saltar og anna skit når det kjem opp. Dette avleirar seg i varmevekslarane, og sjølv det mest rustfrie stål korroderer.

 

Dersom du trur det er uproblematisk, kan du sikkert reise til Island og byggje krafftverk. Dei har mykje kraftkrevjande industri som gjerne utvidar. Straumprisen har gått ein del opp på Island dei siste åra pga aukande forbruk til datasenter.

 

Noen kabel mellom Island og England er bare å glemme. Tap i slike kabler er enorme.

Dokumentasjon takk. Kabelen mellom Noreg og Storbritannia kjem til å ha eit ta på ca 2%. Eg trur du slit med å komme ned i det med transport av hydrogen, sjølv i røyr. NorNed, som p.t. er verdas lengste HVDC-kabel, har 3-4% tap. Nesten heile tapet er i AC/DC/AC-konvertering. Endret av Sturle S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...