steinjarle Skrevet 12. desember 2018 Skrevet 12. desember 2018 – Tesla skal levere 3000 Model 3 i uka til Europa
Populært innlegg Ripcurl87 Skrevet 12. desember 2018 Populært innlegg Skrevet 12. desember 2018 Fra telt til telt? Bedre med telt enn ingen fabrik - som GM 13
Populært innlegg Emil Skrevet 12. desember 2018 Populært innlegg Skrevet 12. desember 2018 ...og bedre med telt enn hårete ambisjoner om fremtidig leveranser - som resten av selskapene "vi skal gjøre det mye Bedre, Billigere, og Større i... 2017, nei -18, nei -19, nei -20, vet litt, EUpolitikere, hør her, vi vil gå konk om det er før.. -22, eller, hva med 2040?! Det er aller best. vi må bare sabotere for tesla først" 12
Actibus Skrevet 12. desember 2018 Skrevet 12. desember 2018 Da snakker vi, en god del bedre enn Kia Niro som forventer å levere 2000 biler iløpet av hele 2019.. 7
3FKY9EYR Skrevet 12. desember 2018 Skrevet 12. desember 2018 Fatter ikke at folk vil sitte så lavt (enda lavere enn S-en ). Og upraktisk bred med det vide "skjørtet". Takke med til crossover. 3
Svein Hanssen Skrevet 12. desember 2018 Skrevet 12. desember 2018 Da snakker vi, en god del bedre enn Kia Niro som forventer å levere 2000 biler iløpet av hele 2019.. 2000 var kun til Norge da. 3
Svein Hanssen Skrevet 12. desember 2018 Skrevet 12. desember 2018 Fatter ikke at folk vil sitte så lavt (enda lavere enn S-en ). Og upraktisk bred med det vide "skjørtet". Takke med til crossover. S og Model 3 har samme høyde. Men jeg venter nok på Y, må ha hengerfeste. 1
0laf Skrevet 12. desember 2018 Skrevet 12. desember 2018 (endret) Bedre med telt enn ingen fabrik - som GM Som bare har rundt 70 bilfabrikker, å produserer ganske nøyaktig hundre ganger flere biler i året enn Tesla Endret 12. desember 2018 av adeneo 8
Espen Hugaas Andersen Skrevet 12. desember 2018 Skrevet 12. desember 2018 Som bare har rundt 70 bilfabrikker, å produserer ganske nøyaktig hundre ganger flere biler i året enn Tesla De produserer da ikke 40 millioner biler i året. 2
hekomo Skrevet 12. desember 2018 Skrevet 12. desember 2018 Fra telt til telt? Jeg skjønner ikke at FUDistene er så fryktelig opphengt i dette teltet. Faktum er jo at produksjonslinjene i teltet ble bygget med erfaringer fra de gamle produksjonslinjene, slik at de er mer optimalisert enn de originale. At det ikke er en fullstendig bygning med vanlige vegger, tak, osv. er da irrelevant. Men krisemaksimerere, FUDister, osv. skal absolutt snakke om det hele tiden som om det liksom skal være negativt for Tesla. 2
hekomo Skrevet 12. desember 2018 Skrevet 12. desember 2018 Som bare har rundt 70 bilfabrikker, å produserer ganske nøyaktig hundre ganger flere biler i året enn Tesla Men mens Tesla legger ned fabrikker, så utvider Tesla sine.
Ciryaher Skrevet 12. desember 2018 Skrevet 12. desember 2018 Hvor ble det av alle problemene med å lage mange nok batterier? Er det ikke mangel på ressurser lenger?
hekomo Skrevet 12. desember 2018 Skrevet 12. desember 2018 Hvor ble det av alle problemene med å lage mange nok batterier? Er det ikke mangel på ressurser lenger? Tesla har som mål å stabilisere produksjonen på 7000 Model 3 i uka dette året. Samtidig har Panasonic sagt at de investerer i utvidet produksjon. Så jo, det går nok mye på tilgjengelighet av batterier.
Espen Hugaas Andersen Skrevet 12. desember 2018 Skrevet 12. desember 2018 (endret) Hvor ble det av alle problemene med å lage mange nok batterier? Er det ikke mangel på ressurser lenger?Det har aldri vært mangel på ressurser. Men det er en relevant problemstilling for de nærmeste årene. Tesla har hatt utfordringer med å produsere nok batterier, men man kan ikke forvente at alt går på skinner når man starter opp verdens største batterifabrikk. Nå har de fått kontroll på dette, og ting tyder på at de er på stabilt 6500-7000 Model 3 per uke. Endret 12. desember 2018 av Espen Hugaas Andersen 4
Populært innlegg bshagen Skrevet 12. desember 2018 Populært innlegg Skrevet 12. desember 2018 (endret) Som bare har rundt 70 bilfabrikker, å produserer ganske nøyaktig hundre ganger flere biler i året enn Tesla Du veit at GM ble grunnlagt tidlig på 1900-tallet, ikke sant? Nærmere bestemt i 1908, de har eksistert i 110 år. Hvordan inni hampen mener du at Tesla skulle hatt flere fabrikker på sine 15 år, og ikke bare det - men i en bransje der de startet som og er nisje så det holder? I en bransje TOTALT dominert av bilindustrien (fossilt) og oljeindustrien? @ Det er rart at Tesla enda eksisterer, spør du meg - men jommen gjør de det bra nå også! Endret 12. desember 2018 av bshagen 12
0laf Skrevet 12. desember 2018 Skrevet 12. desember 2018 (endret) De produserer da ikke 40 millioner biler i året. Nei, å Tesla produserer ikke 400 000 biler i året heller. Men mens Tesla legger ned fabrikker, så utvider Tesla sine. Det har jo alltid gått litt rundt for deg, men nå tror jeg det har tippet over? Hvor ble det av alle problemene med å lage mange nok batterier? Er det ikke mangel på ressurser lenger? Ressurser nok i Kongo ! Hvordan inni hampen mener du at Tesla skulle hatt flere fabrikker på sine 15 år Ikke mener jeg det, og ikke har jeg skrevet det, så hva du babler om vet ikke jeg, men det kan umulig være noe svar på noe jeg har skrevet? Endret 12. desember 2018 av adeneo 7
MrMarbles Skrevet 13. desember 2018 Skrevet 13. desember 2018 Nei, å Tesla produserer ikke 400 000 biler i året heller. Det har jo alltid gått litt rundt for deg, men nå tror jeg det har tippet over? Ressurser nok i Kongo ! Ikke mener jeg det, og ikke har jeg skrevet det, så hva du babler om vet ikke jeg, men det kan umulig være noe svar på noe jeg har skrevet? De produserer ikke 400.000 biler i året ennå, men dersom de holder koken med 7000 Model 3 i uka hele neste år, pluss Model S og X, så skal man ikke se bort i fra at de faktisk klarer å produsere så mange biler i 2019 alene. Så langt har de produsert over 300.000 biler. De vil altså over doble antall produserte biler på kun ett år fra det de har produsert de siste 10 årene. 1
Espen Hugaas Andersen Skrevet 13. desember 2018 Skrevet 13. desember 2018 Tesla produserte over 80k biler i Q3, det er altså 320k/år. Dette kvartalet tyder ting på at de havner i området 90-100k, altså 360-400k/år. Totalen for 2019 kan fint være nærmere 500k. 2
Actibus Skrevet 13. desember 2018 Skrevet 13. desember 2018 2000 var kun til Norge da.Ja, trodde jeg hadde skrevet det, men det er forsatt latterlig dårlig når de har over 6000 i kø 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå