Gå til innhold

Færre og færre ønsker seg ny iPhone


Anbefalte innlegg

I tillegg kommer det faktumet at Apple oppdaterer eldre mobiler veldig lenge, så man får samme opplevelse på den telefonen de allerede har. Behovet for oppgradering blir etterhvert mindre og mindre 

 

Google stopper i disse dager support for Android 4.0 fra 2011, men 4.1 støttes fortsatt.

 

"Android" er tusenvis av ulike telefoner og chipset, det er enkelt for Apple som har sine svært få telefoner å bygge støtte for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper Apple straffes av det sviktende salget.

Ikke fordi jeg ikke liker Apple, men fordi jeg vil at de skal skjerpe seg i konkurransen.

 

Merker meg forøvrig at på prisjakt sin statistikk er dette topp 10-liste n (nr. 1 øverst). Altså en ny iPhone først på 10, plass

 

Apple iPhone 6s 32GB

Samsung Galaxy S9 SM-G960F/DS 64GB

Huawei P20 Pro Dual SIM 128GB

Apple iPhone X 64GB

Huawei P20 Lite Dual SIM 64GB

Apple iPhone 8 64GB

Apple iPhone 7 32GB

Samsung Galaxy S9 Plus SM-G965F/DS 64GB

Samsung Galaxy S8 SM-G950F 64GB

Apple iPhone XR 64GB

Lenke til kommentar

 

"Glemte" dere å sjekke med andre enn Elkjøp?

Telia sin liste sier noe helt annet, og så kan dere jo lure på hvor lenge iPhone 8 har vært i salg her hjemme kontra de nyeste modellene.

 

Hele syv av ti mobiler på november-listen stammer fra Apple, to fra Huawei og kun en fra Samsung.

 

Topp 10 november – forrige måneds plassering i parentes:

1. Apple iPhone XS Max (1)

2. Apple iPhone XS (2)

3. Apple iPhone XR (ny)

4. Huawei Mate 20 Pro (4)

5. Apple iPhone 8 (3)

6. Samsung Galaxy S9 64GB (5)

7. Apple iPhone 8 Plus (6)

8. Huawei P20 Pro 128GB DS (9)

9. Apple iPhone X (8)

10.Apple iPhone 7 (10)

 

Prisjakt sin topp 10-liste ser slik ut (nr. 1 øverst):

Apple iPhone 6s 32GB

Samsung Galaxy S9 SM-G960F/DS 64GB

Huawei P20 Pro Dual SIM 128GB

Apple iPhone X 64GB

Huawei P20 Lite Dual SIM 64GB

Apple iPhone 8 64GB

Apple iPhone 7 32GB

Samsung Galaxy S9 Plus SM-G965F/DS 64GB

Samsung Galaxy S8 SM-G950F 64GB

Apple iPhone XR 64GB

Lenke til kommentar

Prisjakt sin topp 10-liste ser slik ut (nr. 1 øverst):

Apple iPhone 6s 32GB

Samsung Galaxy S9 SM-G960F/DS 64GB

Huawei P20 Pro Dual SIM 128GB

Apple iPhone X 64GB

Huawei P20 Lite Dual SIM 64GB

Apple iPhone 8 64GB

Apple iPhone 7 32GB

Samsung Galaxy S9 Plus SM-G965F/DS 64GB

Samsung Galaxy S8 SM-G950F 64GB

Apple iPhone XR 64GB

Hva i all verden har Prisjakt sin liste med salg av telefoner å gjøre, selger DE telefoner?

Nei, overhode ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvem bryr seg vel uansett om hvilken mobil som har solgt mest?

 

Toyota er i følge denne artikkelen verdens mest solgte bilmerke:

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=50380

 

Det betyr ikke at Toyota er en "spennende" bil. Det betyr bare at folk flest setter fornuft foran stil og luksus. Sikkert ikke dumt det, Skal man derimot "koste" på seg det lille ekstra, så kjøper man en BMW. Den går sikkert ikke noe lenger, men opplevelsen og kjørelysten vil nok øke. 

 

Litt sånn ser jeg Apple også. Man betaler mer for å eie en iPhone. Noen velger å gjøre det, andre ikke. Hvem bryr seg egentlig, bare man er fornøyd selv...?

Lenke til kommentar

Google stopper i disse dager support for Android 4.0 fra 2011, men 4.1 støttes fortsatt.

 

"Android" er tusenvis av ulike telefoner og chipset, det er enkelt for Apple som har sine svært få telefoner å bygge støtte for.

Det du sier her er jo i grunn en kjempegrunn til å velge nettopp iPhone da? Siden Apple støtter enhetene lenger enn de mylderet av forskjellige Androids som er der ute 

 

Gjett hvor iPhone lages

 

Ugh. Sånnsett så blir *alt* laget i "Kina". Du skjønte nøyaktig hva jeg mente, siden du visste at Xiaomi er et kinesisk selskap, mens Apple er amerikanske. Dessuten - nei, iPhone blir satt sammen i Kina, men ikke alle komponentene kommer i fra Kina

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

Prisjakt sin topp 10-liste ser slik ut (nr. 1 øverst):

Apple iPhone 6s 32GB

Samsung Galaxy S9 SM-G960F/DS 64GB

Huawei P20 Pro Dual SIM 128GB

Apple iPhone X 64GB

Huawei P20 Lite Dual SIM 64GB

Apple iPhone 8 64GB

Apple iPhone 7 32GB

Samsung Galaxy S9 Plus SM-G965F/DS 64GB

Samsung Galaxy S8 SM-G950F 64GB

Apple iPhone XR 64GB

Hva i all verden har Prisjakt sin liste med salg av telefoner å gjøre, selger DE telefoner?

Nei, overhode ikke.

Søker du opp produkter du har NULL interesse av til vanlig, og en sjelden gang det du faktisk vurderer å kjøpe?

 

Prissjekk og salgstall henger nok fint sammen

Lenke til kommentar

Kjøpte en Huawei Mate 10 PRO på tilbud hos Elkjøp til 3300kr. Da skal man være i huga eplekjekk om man skal bruke 12000 på en iPhone.

Så bra for deg. bare du selv er fornøyd med din Huawei, så betyr ikke det at jeg er "eplekjekk"

 

Det blir som om jeg skulle kaldt deg for "fattigmann" fordi du ikke gadd å bla opp for en iPhone.

Lenke til kommentar

 

 

Prisjakt sin topp 10-liste ser slik ut (nr. 1 øverst):

Apple iPhone 6s 32GB

Samsung Galaxy S9 SM-G960F/DS 64GB

Huawei P20 Pro Dual SIM 128GB

Apple iPhone X 64GB

Huawei P20 Lite Dual SIM 64GB

Apple iPhone 8 64GB

Apple iPhone 7 32GB

Samsung Galaxy S9 Plus SM-G965F/DS 64GB

Samsung Galaxy S8 SM-G950F 64GB

Apple iPhone XR 64GB

Hva i all verden har Prisjakt sin liste med salg av telefoner å gjøre, selger DE telefoner?

Nei, overhode ikke.

Søker du opp produkter du har NULL interesse av til vanlig, og en sjelden gang det du faktisk vurderer å kjøpe?

 

Prissjekk og salgstall henger nok fint sammen

Ja, senest i går søkte samboer på pris på S8 og S9, det betyr IKKE at hun skal kjøpe noen av de, heller at hun skulle sjekke nyprisen idag siden hun skal SELGE sin S8, og hun går bort fra Samsung til Huawei.

Jeg har også ved flere anledninger brukt prisjakt hvis jeg har sett på div brukte eller nye ting, og det gjelder definitivt ikke bare mobiler.

 

Anbefaler deg å kontakte Telia og si at listen stemmer ikke med Prisjakt, (og ditt eget ønske)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva tror du dette betyr?

 

"Man kjøper iPhone for at man ønsker iOS, og da er ikke valgene så mange."

Det betyr nok at en av grunnene til at folk kjøper iphone er pga operativsystemet, og at de fleste mobil telefoner ikke operativsystem som en iphone. 

 

Men i refleksjon med artikkelen som omhandler at folk ikke kjøper ny iphone, kobinert med begrunnelsen din på hvorfor folk kjøper iphone, oppklarte jeg kun at det er dette som er problemet. 

 

Det er ingen grunn til å kjøpe ny iphone, fordi grunnen til folk vil ha iphone er på grunn av operativsystemet. Da kjøper folk heller eldre iphone som er billigere, men har samme operativsystem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Søker du opp produkter du har NULL interesse av til vanlig, og en sjelden gang det du faktisk vurderer å kjøpe?

Prissjekk og salgstall henger nok fint sammen

Det er ikke bare pris man kan søke opp der da vet du. Man kan også sjekke specs, omtaler og slik, for å se om det er noe for deg. Selv har jeg i det siste sjekket Xiaomi Mi Mix 2S opp mot Mi 8. Har allikevel ikke kjøpt en av de telefonene.

Lenke til kommentar

Kjøpte en Huawei Mate 10 PRO på tilbud hos Elkjøp til 3300kr. Da skal man være i huga eplekjekk om man skal bruke 12000 på en iPhone.

 

Ja, kan du forstå slikt,,,

 

Hvilket ord bruker du forresten på de som betaler nærmere 10000,- for en Huawei på Elkjøp?

 

Og hvilket ord vil du bruke på deg selv siden Huawei også har telefoner til under 1500,- på Elkjøp og du betalte dobbelt så mye?

Lenke til kommentar

Ja, senest i går søkte samboer på pris på S8 og S9, det betyr IKKE at hun skal kjøpe noen av de, heller at hun skulle sjekke nyprisen idag siden hun skal SELGE sin S8, og hun går bort fra Samsung til Huawei.

Jeg har også ved flere anledninger brukt prisjakt hvis jeg har sett på div brukte eller nye ting, og det gjelder definitivt ikke bare mobiler.

 

Anbefaler deg å kontakte Telia og si at listen stemmer ikke med Prisjakt, (og ditt eget ønske)

Ja, dama di gjorde det. Da er alle tall fra Prisjakt feil. For alle gjør det slik som dama di. Det er snakk om flere tusen søk.

 

Og at du med en gang går rett på at jeg ikke liker noe som helst, det får du holde på iTAvisen! :)

 

Det er ikke bare pris man kan søke opp der da vet du. Man kan også sjekke specs, omtaler og slik, for å se om det er noe for deg. Selv har jeg i det siste sjekket Xiaomi Mi Mix 2S opp mot Mi 8. Har allikevel ikke kjøpt en av de telefonene.

Om 1/10 sjekker ALT, og 9/10 sjekker kun det de vurderer å kjøpe, evnt. sammenlikner, så gjenspeiler det fortsatt interessen, og salgstallene vil være i nærheta.

 

Det jeg derimot er enig i, er at Telia sine tall forteller heller langt fra alt. Ta ALLE butikker som selger telefoner på nett, så kan vi sammenlikne.

Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg aldri gidder noe apple er at jeg fikk en Ipad 2 med jobben når den kom ut. Brukte den mest når jeg var ute og reiste. Tok den frem en dag etter et år den lå og støvet ned. Nå funker ikke en jævla app fordi ios'en er utdatert og jeg får ikke oppdatert den fordi den er for gammel(?!?!) Er jo fortsatt en fult fungerende pad, men nå er den helt ubrukelig.

At en iPad 2 ikke støttes etter 6-7 år er vel ikke veldig overraskende. Den ble lansert i 2011, sluttsolgt i 2014 men fikk oppdateringer frem til 2016. Først etter iOS 11 som ble sluppet i fjor tipper jeg enkelte apper begynte å klage på utdatert operativsystem pga overgangen til å kun støtte 64 bit blant annet.

 

Personlig syntes jeg over 5 år med støtte av en teknologisk duppedings er veldig bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det betyr nok at en av grunnene til at folk kjøper iphone er pga operativsystemet, og at de fleste mobil telefoner ikke operativsystem som en iphone. 

 

Men i refleksjon med artikkelen som omhandler at folk ikke kjøper ny iphone, kobinert med begrunnelsen din på hvorfor folk kjøper iphone, oppklarte jeg kun at det er dette som er problemet. 

 

Det er ingen grunn til å kjøpe ny iphone, fordi grunnen til folk vil ha iphone er på grunn av operativsystemet. Da kjøper folk heller eldre iphone som er billigere, men har samme operativsystem.

Tja, artikkelen forteller hva én kjede har solgt, og seff så vil en modell som har vært i salg lenger og som er billigere selge mer.

 

Nå har jeg jo lagt ut en annen kommentar som viser at de nyere iPhonene gikk rett til topps.

 

Dette minner meg litt om da iPhone X kom, alle spådde elendig salg, allikevel gikk den helt til topp overalt stort sett, og ble verdens mest solgte mobil på relativt kort tid.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...