Gå til innhold

Epic Games Store gir bort spill hver andre uke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir nok ikke å legge igjen noen penger i EPIC sine hender. Var glad når jeg først hørte at EPIC skulle konkurrere med Valve, men det var jo ikke sånn det ble, istedenfor så kjøper de ekslusivitet å det er ikke noe jeg vil være med på å støtte. Har gledet meg i lang tid på å få spille Metro Exodus, men ser ut som jeg skipper det spillet inntil videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eksklusivitet har nå konsollmarkedet holdt på med lenge. For at en utgiver skal gå med på sånne avtaler må det nok legges ned betydelig med penger på bordet som kompensasjon for tapt salg p.g.a dealen. Majoriteten av salget går vanligvis mest i begynnelsen godt innenfor det første året.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Som noen skrev over:

 

Det er en "sannhet" med modifikasjoner. 

 

Steam har drevet med denne politikken en god stund nå, og for noen år siden, så forandret de litt på hvordan de driver med nye utgivere, dvs. at de tar mindre for utgivere som ikke allerede har solgt for 10 millioner doller, og enda mindre dersom de har solgt 50 millioner.. Deep silver har garantert en ganske god deal med Valve fra før av, og eneste grunnen til at de går med på slikt er nettopp som det nevnes at Epic Games har spyttet inn mye penger for å få en eksklusiv avtale som varer et år. 

 

Så er nå spørsmålet hvor suksessfull Metro: Exodus faktisk blir når det selges på noe annet enn Steam. 

 

Serien har hatt veldig godt av å være på steam, så det blir spennende å se om det  blir en suksess også på Epic games store. Jeg tror de kan vente seg en liten smell, men vi får se. 

 

Jeg er dog ikke imot konkurranse, men når det har vært annonsert at spillet skulle komme på steam så er det litt teit av Epic og Deep Silver å dra teppet under forbrukernes bein. Synes i grunnen Jim Sterling har en veldig god video på dette, så poster det under her: 

 

 

Nå kom det også en "trussel" fra en av utviklerne(?) som sa at dersom det ble boikott av det nye spillet så kommer det muligens ikke et nytt spill til PC, men det er morsomt, da de selv har gjort folk irriterte. Hele innlegget som nevnes her, og i videoen kan leses her på engelsk.. Dersom du kan russisk er det også en lenke til forumet hvor denne kommentaren har blitt postet av en 4A Games utvikler. 

 

Edit: Nå fikk jeg nettopp med meg at Deep Silver har kommentert denne kommentaren fra utvikleren, og sier at det overhode ikke er synet til 4A Games eller Deep Siler at spillene som eventuelt kommer etter Exodus ikke kommer til å være tilgjengelige på PC. Så det er jo en god nyhet. Men man vet jo aldri hva som kan skje. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Begynner å bli ganske mange nå, men de fleste kan du samle f.eks i Steam ved å plukke .exe-filer hvis du ikke er mer fan av direkte shortcuts i en eller flere kataloger.

 

Verdt å få meg seg Thimbleweed Park som tilbys nå på Epic Games. Kan lastes ned før 3. Mars.

 

Dette er retro-adventure i beste stil. Gjennomført.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...