Gå til innhold

Nå har den nye versjonen av Tesla Model 3 fått offisiell rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drift er vel mer riktig å si :)

 

Bakhjulstrekk? Er det når man rygger?

Min teori: I gamle dager var ikke dette noe tema, fordi alle biler hadde drift på bakhjulene. Da de første bilene med drift på forhjulene kom til Norge på 60-tallet, kalte man det "forhjulstrekk", antagelig fordi forhjulene "trakk" bilen, i motsetning til bahjulene, som "dyttet" bilen. Kanskje det burde hete forhjulstrekk og bakhjulsdytt :-) 

Endret av NIXNOX
Lenke til kommentar

> Når konfigurasjonsmodulen dukker opp får vi også vite prisene.

 

Vel... konfiguratoren er nå tilgjengelig. Men ikke MR, ei heller noen informasjon om når MR kommer, eller hva den kommer til å koste.

 

I USA er det vel $5k mindre å betale for MR enn DM med den store pakken. Det tilsier at MR bør havne på rundt 400 lapper her på berget.

 

Siden vi er et lite marked bør det kunne gå fort her å ta unna køen av de som venter på toppmodellene. Men trolig vil Tesla kjøre et felles løp for hele det europeiske RHD-markedet (britene må vente lenger før det kommer noen med "rattet på rett side"). Så da kan det vel bli en stund...

 

Jeg signerte kontrakt for KONA i juli, men reserverte Model 3 31. mars 2016 og fikk i dag invitasjon til å bestille! Litt irriterende å fremdeles ikke få vite pris og tilgjengelighet på de rimeligere variantene! Men jeg forstår jo hvorfor — de blir tilgjengelige så snart ordrevolumet på de dyrere variantene faller under antall biler Tesla kan bygge for Europa...

 

Ben reddik fy fasan.

Lenke til kommentar

 

 

Fin utvendig, ræva innvendig.

Kjørt model 3 mye altså?:)

Må ikke ha kjørt T3, for å se at den er tragisk innvendig!

Dette er litt smak og behag også da. Jeg synes det er totalt Zen og futuristisk som pokker — men litt for tidlig, med hensyn på at stemmestyring og automatikk ikke funker godt nok til å gjøre dedikerte knapper helt irrelevante enda.

 

Jeg var og satt litt i Model 3 hos Tesla på Skøyen for et par uker siden. Liker interiøret veldig godt, men må enten slanke meg eller godta å se ganske dum ut hver gang jeg skal ut av bilen... man sitter svært lavt! Det er heller ikke ventilerte seter, eller, mer alvorlig, oppvarmet ratt å få.

 

Rammeløse vinduer kan være en bekymring mtp norske vintre, skjønt Model S og X har det jo også (og BMW i3 for den saks skyld)...

 

Men å kalle interiøret for "rævva" er jo bare ultrakonservativt! Det er innovativt. Og billigere — og det kommer jo kunden til gode. Om du ser på de mange testene og omtalene på YouTube, av journalister, entusiaster og eiere, oppdager du fort at de aller fleste blir positivt overrasket over både hvor lite de savner lysorgel (hauger av knapper) og hvor raskt de venner seg til interiøret. Etterpå er det nærmest stressende å sette seg bak rattet i andre biler (å dæven, her var det mange knapper...), eller i hvertfall ganske steinalder.

 

Skuffende at det ikke er hengerfeste, men så vidt jeg har skjønt kan man lovlig ettermontere dette og bruke til sykkelstativ og slikt, men ikke tilhenger. Typegodkjenning for å trekke henger er dessverre stadig et nedprioritert punkt (vi er visst litt sære her som vil kunne trekke tilhenger..??) hos alle produsentene.

Lenke til kommentar

Det som hadde vært nyheter, var om de hadde begynt å selge den modellen de lovet. Den til 35000 dollar.

 

Har ikke sett mye til den........

Grunnen har du vel fått ganske mange ganger nå, så jeg skjønner ikke hvorfor du spammer enhver tråd om Tesla med dette. Har du selv bestilt Model 3 og venter på 35K USD/300K NOK-varianten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...