Gå til innhold

"Black Friday" eksisterer ikke for meg


Morromann

Anbefalte innlegg

Vi er nordmenn, ikke amerikanere!! Har ingenting imot USA, men i Norge skal vi på idiotisk vis kun kopiere det mest vulgære og søplete fra USA. Dessuten: BF har en bestemt bakgrunn i USA som ikke eksisterer i Norge. Det er salgsdag der fordi det er dagen etter Thanksgiving og en fridag i Statene. Men slik er det jo ikke i Norge noe som gjør det hele fullstendig tåpelig og meningsløst! De nordmennene som har innført dette forstår heller ikke den kulturelle bakgrunnen til denne amerikanske tradisjonen men kopierer ukritisk! Men jeg er glad dette mølet endelig er over og slipper mer mas om det - frem til neste år! Nå kunne vi ha kopiert fine ting fra USA, som Thanksgiving, men nei - det eneste vi kopierer er kommersielt søppel!

Endret av Morromann
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er nordmenn, ikke amerikanere!! Har ingenting imot USA, men i Norge skal vi på idiotisk vis kun kopiere det mest vulgære og søplete fra USA. Dessuten: BF har en bestemt bakgrunn i USA som ikke eksisterer i Norge. Det er salgsdag der fordi det er dagen etter Thanksgiving og en fridag i Statene. Men slik er det jo ikke i Norge noe som gjør det hele fullstendig tåpelig og meningsløst! De nordmennene som har innført dette forstår heller ikke den kulturelle bakgrunnen til denne amerikanske tradisjonen men kopierer ukritisk! Men det er glad dette mølet endelig er over og slipper mer mas om det - frem til neste år! Nå kunne vi ha kopiert fine ting fra USA, som Thanksgiving, men nei - det eneste vi kopierer er kommersielt søppel!

 

Uff da, vi skal ikke ha no morro her nei! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes andre former for morro i verden en kommersielt kjøpepress og plastikk. Vi har hver vår definisjon av morro.

 

Har gått og ventet et halvårs tid på å kjøpe de ting jeg kjøpte idag og det sparte meg for mange tusen kr.  Syns det er ganske morro.  I tillegg fikk jeg handlet inn det meste av julegaver til familien på tilbud og på en dag, morro det også.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar

På hvilken måte plager dette deg? Du trenger ikke delta. Og om du blir plaget av reklamene, så er det din egen skyld for å benytte reklamefinansierte plattformer. Hvilken reklame er ikke plagsom?

 

Black Friday er her fordi vi elsker det. Det er ikke handelsstanden som har påvirket oss, det er vi som har påvirket handelsstanden. Markedet var klar for en "tilbudshelg" på den tiden av året, så da kom den. Vi har bare oss selv å takke.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På hvilken måte plager dette deg? Du trenger ikke delta. Og om du blir plaget av reklamene, så er det din egen skyld for å benytte reklamefinansierte plattformer. Hvilken reklame er ikke plagsom?

 

Black Friday er her fordi vi elsker det. Det er ikke handelsstanden som har påvirket oss, det er vi som har påvirket handelsstanden. Markedet var klar for en "tilbudshelg" på den tiden av året, så da kom den. Vi har bare oss selv å takke.

Ufint å komme her med logikk og fakta ;)

Endret av Mentagor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

På hvilken måte plager dette deg? Du trenger ikke delta. Og om du blir plaget av reklamene, så er det din egen skyld for å benytte reklamefinansierte plattformer. Hvilken reklame er ikke plagsom?

 

Black Friday er her fordi vi elsker det. Det er ikke handelsstanden som har påvirket oss, det er vi som har påvirket handelsstanden. Markedet var klar for en "tilbudshelg" på den tiden av året, så da kom den. Vi har bare oss selv å takke.

 

Nja, var jo en veldig masochistisk fremstilling av det. Butikkene begynte med konseptet, og det slo an. Ja, selvfølgelig er det en greie fordi folk er med på det. Men det var jo ikke slik at folk gikk i fakkeltog for å ha en spesifikk dag i året med kjøpebonanza. Om folk fikk det akkurat som de ville hadde det vært varer til innkjøptspris uten moms alle dager i året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På hvilken måte plager dette deg? Du trenger ikke delta. Og om du blir plaget av reklamene, så er det din egen skyld for å benytte reklamefinansierte plattformer. Hvilken reklame er ikke plagsom?

 

Black Friday er her fordi vi elsker det. Det er ikke handelsstanden som har påvirket oss, det er vi som har påvirket handelsstanden. Markedet var klar for en "tilbudshelg" på den tiden av året, så da kom den. Vi har bare oss selv å takke.

 

Men HVORFOR har vi det på denne datoen I NORGE???? I USA har det sin årsak, det er fordi det er dagen etter Thanlsgiving og fordi det er en fridag! INGEN av disse to elementene stemmer for Norge. Hvorfor innfører ikke handelstanden en egen norsk dag med norsk navn med forankring i norske tradisjoner, f.eks første lørdag etter 17.mai. Hvvorfor innføres ukritisk amerikanske ting uten å forstå bakgrunnen for det i USA? Fordi de tenker profitt og saueflokken biter på.

Lenke til kommentar

Har gått og ventet et halvårs tid på å kjøpe de ting jeg kjøpte idag og det sparte meg for mange tusen kr.  Syns det er ganske morro.  I tillegg fikk jeg handlet inn det meste av julegaver til familien på tilbud og på en dag, morro det også.  

 

Deg om det. Jeg shopper ikke alt mulig meningsløst dildall jeg ikke trenger for tusenvis av kroner uansett, med eller uten tilbud.

Morro? Deg om det. Shopping har aldri vært morro for meg.

Og igjen; hvorfor denne fredagen i året I NORGE når de forutsetningene som har skapt denne dagen i USA overhodet ikke eksisterer her?

Lenke til kommentar

Huff så fælt å få tilbud på ting. Da MÅ jeg jo bruke penger jeg ikke har.

/sarcasm

 

Men kan vi ikke finne vår egen dato å ha det på? Og kan vi ikke ha et norsk navn på dagen.

 

Det påståes at Norge er en delstat i USA. Jeg er uenig; da hadde vi i det minste hatt Thanksgiving, som er en fin tradisjon. Så vi er nok mer enn vulgær wannabe-delstat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...