Gå til innhold

Kryptovalutaene stuper: Bitcoin-verdien har ikke vært lavere på over ett år


Anbefalte innlegg

Med din lett nervøse/hissige argumentasjon, leser jeg mellom linjene at du innerst inne vet vi har rett, men står hardnakket på ditt i håp om å overbevise nok "investorer" til å holde pyramidespillet i live til du har klart å kvitte deg med "penger" som det ikke går an å tørke seg i rævva med en gang, når krakket er et faktum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke gamblet en krone, jeg leverer datakraft til nettverket. Noe jeg får betalt for..

Ahh, så du tjener "Fiat Valuta" på andre sin gambling da ;) Eller nei, jeg regner med at du tar alt betalt i bitcoins, siden det tross alt er der de virkelige verdiene ligger og ikke i gangbar valuta :lol:

 

Så hvorfor blir det handlet for en 8-9 milliarder daglig med bitcoins om det er ingen demand? Forklar.. Og back det opp med fakta.

For du snakker bare ut av ræva.

 

Hvis du har veldig vanskelig med å lese så kan jeg gjøre et nytt forsøk. Konsentrer deg litt nå: Det "demand" som finnes i bitcoin, dogecoin, typecoin og annen tullevaluta, er ene og alene fordi folk forventer at andre folk lar seg lure til å betale mer for det de selv betalte for sine egne bitcoin. Det finnes ingen egen verdi i bitcoin, eller noen statlig garantist bak valutaen.

At kursen går mer og mer nedover er et klart signal på at flere og flere har innsett at hele dette bitcointullet har vært et luftslott. Noen har klart å tuske til seg gangbar valuta på det pga. folks godtroenhet og ønske om å tjene raske penger utifra ingenting.

 

Lykke til med "businessen" din. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ahh, så du tjener "Fiat Valuta" på andre sin gambling da ;) Eller nei, jeg regner med at du tar alt betalt i bitcoins, siden det tross alt er der de virkelige verdiene ligger og ikke i gangbar valuta :lol:

 

Hvis du har veldig vanskelig med å lese så kan jeg gjøre et nytt forsøk. Konsentrer deg litt nå: Det "demand" som finnes i bitcoin, dogecoin, typecoin og annen tullevaluta, er ene og alene fordi folk forventer at andre folk lar seg lure til å betale mer for det de selv betalte for sine egne bitcoin. Det finnes ingen egen verdi i bitcoin, eller noen statlig garantist bak valutaen.

At kursen går mer og mer nedover er et klart signal på at flere og flere har innsett at hele dette bitcointullet har vært et luftslott. Noen har klart å tuske til seg gangbar valuta på det pga. folks godtroenhet og ønske om å tjene raske penger utifra ingenting.

 

Lykke til med "businessen" din. :)

Allerede tjent 5.3 årslønner på 1 år, så går nok bra. ROI traff jeg på 3.5 månder.

 

Så selv om mitt datautstyr brenner ned og bitcoin forsvinner i morgen har jeg fortsatt tjent godt.

 

Og hva får du av statlig garantist? Ingenting. Ligger ikke noen verdier bak. 

 

Statlig garantist var i gamle dager, der du kunne bytte feks. 20 Sterling pounds, i lik verdi i gull. Som landet hadde som garanti for pengene. De kunne ikke printe mer penger enn det de hadde i gull reserver.  I dagens fiskal økonomi, ligger det ingenting bak.

 

Se på Venezuela og inflasjonen... Mye garanti de får fra staten eh? 

 

Så hva garanterer Norge dine kroner med sier du? Kan du bytte disse kronene i noe verdifult i den Norske Bank? Som gull? Nei.

 

Og ja bitcoin var overpriset som fy pga alt media jaget der spekulanter hiver seg på, samme som Tesla er overpriset pga spekulanter.

 

Ikke noe nytt der.. Har du bedre argument? For det holder ikke.. Fordi det gjelder samtlige markeder..

 

Fortsett og kveruler.. Hjelper lite fordi du nada fotfeste.

 

Liten video som du kan lære av... 

 

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Med din lett nervøse/hissige argumentasjon, leser jeg mellom linjene at du innerst inne vet vi har rett, men står hardnakket på ditt i håp om å overbevise nok "investorer" til å holde pyramidespillet i live til du har klart å kvitte deg med "penger" som det ikke går an å tørke seg i rævva med en gang, når krakket er et faktum.

Ja for diskusjon.no er forum for rike folk som har noe og si på et marked på 9 milliarder daglig...

 

Vi har rett? Tror du burde lære deg hvordan blockchain fungerer, les whitepapers. Er langt fra pyramide spill.  Pyramidespill coins som har vært ute har folk unngått som pesten. Derfor en trenger regulering, for og få vekk slike.

 

Har hørt dette så mange ganger... Jaja, i 1950 trodde de fleste at aksjer var det samme som og kaste bort penger og.. Se og feil man tok.. 

 

Fin konspirasjons teori..  Meget gjennomtenkt.. 

Lenke til kommentar

Alle jeg vet om har kjøpt bitcoins fordi de forventer at det skal stige i verdi, som de så senere vil selge til andre som er villig til å betale en enda høyere pris, for å realisere "gevinsten".

Det er et slags "spill", om ikke det er pyramide, så er det "the greater fool theory" som gjelder her.

 

"The greater fool theory states that the price of an object is determined not by its intrinsic value, but rather by irrational beliefs and expectations of market participants.[1] A price can be justified by a rational buyer under the belief that another party is willing to pay an even higher price.[2][3][4] In other words, one may pay a price that seems "foolishly" high because one may rationally have the expectation that the item can be resold to a "greater fool" later."

https://en.wikipedia.org/wiki/Greater_fool_theory

 

PS: Det meste av aksje-handel,valuta-spekulasjon, eiendomsspekulasjon, og samling(kunst, mynter etc) er også innunder "The greater fool theory". Jeg misliker hele konseptet, og holder meg unna. Jeg synes nesten alt dette burde vært forbudt - ihvertfall så lenge motivasjonen for å holde på var å tjene penger.

Endret av Drogin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Allerede tjent 5.3 årslønner på 1 år, så går nok bra. ROI traff jeg på 3.5 månder.

 

Så selv om mitt datautstyr brenner ned og bitcoin forsvinner i morgen har jeg fortsatt tjent godt.

Så bra for deg. Da har du fått utnyttet mange folks iboende grisket, koblet med dumhet. 

Og hva får du av statlig garantist? Ingenting. Ligger ikke noen verdier bak.

Nå er det nok mindre sjanse for at Norge AS skal gå dukken enn at Bitcoin skal gå dukken ;)

Statlig garantist var i gamle dager, der du kunne bytte feks. 20 Sterling pounds, i lik verdi i gull. Som landet hadde som garanti for pengene. De kunne ikke printe mer penger enn det de hadde i gull reserver.  I dagens fiskal økonomi, ligger det ingenting bak.

Og prisen på gull varierer som alt annet. Siden 2011 har den vel jevnt gått nedover. Det eneste man er garantert å få tilbake for 1g gull, er nettopp 1g gull. Som følgelig kan være mye mindre verdt enn da du kjøpte det.

Se på Venezuela og inflasjonen... Mye garanti de får fra staten eh?

Når opplevde vestlige verden sist lignende inflasjon mener du da?

Og ja bitcoin var overpriset som fy pga alt media jaget der spekulanter hiver seg på, samme som Tesla er overpriset pga spekulanter.

 Ikke noe nytt der.. Har du bedre argument? For det holder ikke.. Fordi det gjelder samtlige markeder..

Om Tesla ikke vil klare å produsere verdier eller møte mål, vil verdien av selskapet selvsagt synke. Tesla er ikke noe luftslott i motsetning til Bitcoins

Fortsett og kveruler.. Hjelper lite fordi du nada fotfeste.

Kverulere ja, :lol:  Det var rette påstand fra en som, mindre vellykket, forsøker å hausse opp et tidligere luftslott som luften er iferd med å slippe ut av, fordi du ønsker å benytte det som personlig inntjeningsmulighet. Kan ikke annet enn å synes synd på de stakkarene som lar seg lure av deg til fortsatt å bli med på denne  "businessen".
Lenke til kommentar

Alle jeg vet om har kjøpt bitcoins fordi de forventer at det skal stige i verdi, som de så senere vil selge til andre som er villig til å betale en enda høyere pris, for å realisere "gevinsten".

 

Det er et slags "spill", om ikke det er pyramide, så er det "the greater fool theory" som gjelder her.

 

"The greater fool theory states that the price of an object is determined not by its intrinsic value, but rather by irrational beliefs and expectations of market participants.[1] A price can be justified by a rational buyer under the belief that another party is willing to pay an even higher price.[2][3][4] In other words, one may pay a price that seems "foolishly" high because one may rationally have the expectation that the item can be resold to a "greater fool" later."

https://en.wikipedia.org/wiki/Greater_fool_theory

Jepp det har vært en faktor. Men folkene som har kjøpt bitcoin for investere må være dumme eller ha veldig lange fremtids utsikter. 

Eller bare bli med på oppturen for og selge på topp, noe som er en god taktikk noenganger.

 

Fordi bitcoin er laget for og ha inflasjon, greit at inflasjonen blir mindre og mindre med årene på bitcoin. Men det er da alt for lang investering. Mye bedre og investere i andre ting.

 

Er en grunn til at jeg kjøper stort sett eiendom for det jeg miner ut. Ingen vits og sitte på det.

Lenke til kommentar

Så bra for deg. Da har du fått utnyttet mange folks iboende grisket, koblet med dumhet. 

Nå er det nok mindre sjanse for at Norge AS skal gå dukken enn at Bitcoin skal gå dukken ;)

Og prisen på gull varierer som alt annet. Siden 2011 har den vel jevnt gått nedover. Det eneste man er garantert å få tilbake for 1g gull, er nettopp 1g gull. Som følgelig kan være mye mindre verdt enn da du kjøpte det.

Når opplevde vestlige verden sist lignende inflasjon mener du da?

Om Tesla ikke vil klare å produsere verdier eller møte mål, vil verdien av selskapet selvsagt synke. Tesla er ikke noe luftslott i motsetning til Bitcoins

Kverulere ja, :lol:  Det var rette påstand fra en som, mindre vellykket, forsøker å hausse opp et tidligere luftslott som luften er iferd med å slippe ut av, fordi du ønsker å benytte det som personlig inntjeningsmulighet. Kan ikke annet enn å synes synd på de stakkarene som lar seg lure av deg til fortsatt å bli med på denne  "businessen".

Nei nok barnehage for i dag.

Lenke til kommentar

Bitcoin er foreløpig tull. Det er valuta som mangler tillit. Derfor kursfall. Ingen valuta har verdi i seg selv. Så lenge vi i Norge er enig i at norske kr har en verdi så fungerer mynter og sedler som betalingsmiddel. Når det ikke er noe tillit til dette er pengene verdiløse.

Ser at Fiat valuta brukes nærmest som et skjellsord. Men det er Fiat valuta som fungerer. Fordi det finnes en tillit til valutaens verdi.

Slik er det ikke med bitcoin. Der er det manglende tillit.

Hvor mange her som snakker varmt om bitcoin vil ha lønnen sin utbetalt i bitcoin?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så lenge vi i Norge er enig i at norske kr har en verdi så fungerer mynter og sedler som betalingsmiddel.

 

Har ikke brukt en seddel på 10 år. Det systemet vi bruket nå heter "tall på en PC" som sier at du har penger. Tillit er, helt riktig, det viktige her, en ny valuta må bygge det opp.

Det tok veldig veldig veldig lang tid før folk godtok papir som penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

* ingen av de som nå sier "hva var det vi sa?" har gått short bitcoin. hvis de hadde peil (slik de tror de har) -- hadde de vært søkk rike nå.

* ingen av de som nå sier "hva var det vi sa?" gikk long bitcoin når prisen var på bunn forrige gang.

* ingen av de som nå sier "hva var det vi sa?" husker de 4-5 andre gangene de også sa "hva var det vi sa?".

* ingen av de som nå sier "hva var det vi sa?" har penger bak noe som helst av det de sier; positivt eller negativt.

legg spesielt merke til hva MSM sier om bitcoin; på lengre sikt har de hatt en 100% fail-rate m.t.p. deres påstander. når bitcoin var på NRK-nyhetene for noen måneder siden; det var short-signalet.

 

Den norske krone er ned 11% i år. Siden 2013 har NOK falt 40%, mens Bitcoin har gått opp 40000% [begge målt mot USD] -- dette på tross av fallet Bitcoin gjør akkurat nå. Tipper svært få av forstå-seg-på'erne og "ekspertene" her og i MSM er klar over dette. EOD.

Endret av Capitalist Hippie
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blockchain og cryptovaluta er fremtiden.

 

Kryptovaluta er nåtiden. Jeg er helt sikker på at bankene idag krypterer sine transaksjoner.

 

Men at seriøse banker skal la alt fra svette ungdommer med noen grafikkkort i en kjeller, til enorme anlegg som bruker mer strøm enn en norsk by, drevet av "forretningsmenn" fra fjerne østen, ha noe som helst med sine transaksjoner å gjøre, det tviler jeg på. Man er ikke nødt å spre sin valutatransaksjon ut over hele kloden, og la den ta timevis, bare fordi det går an...

 

Blockchain er fint det, og kan brukes til mye. Men å si at blockchain er fremtiden, er som å skryte av det nye flotte nye papiret tusenlappen er trykt på. Det vil komme andre papir (og gå bort fra det helt), og mer hensiktsmessige teknologier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...