Gå til innhold

Så lett brekker nye iPad Pro


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Finner du noe slikt om andre produsenter også?

 

Sikkert, og for å sitere meg selv i innlegg 25: "Det er ikke nødvendigvis derimot sagt at en iPad er så mer sårbar enn andre tilsvarende enheter, men at det er et ikke-problem er jeg ikke enig i."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedpoenger er at man er passe tjukk i huet dersom man ikke passer litt på dyre ting. Hvis man ikke klarer å behandle dyre ting som dyre ting, da bør man kjøpe billigmerker som billig kan byttes ut hver gang man er så dum i skallen at man mister den i badekaret eller bruker den som dørstopp.

Har null forståelse for Apples "thinnest ever!"-mentalitet. En ting er å provosere fram brekkasje, en annen ting er å lage store enheter som vrir seg grunnet spinkel konstruksjon. Når designet går ut over den strukturelle integriteten er det på tide å ta et steg tilbake. Og, nei, Apple er ikke alene om å drive med dette. Ser at det for noen kan være vanskelig å se feil med "bibelrelatert" "perfeksjon".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sikkert, og for å sitere meg selv i innlegg 25: "Det er ikke nødvendigvis derimot sagt at en iPad er så mer sårbar enn andre tilsvarende enheter, men at det er et ikke-problem er jeg ikke enig i."

Det er en ting, men om man spør den vante forumtrollet her inne, så er det kun Apple som har problemer med sånt. Fordi folk forventer at de skal kunne omgå fysikkens lover, fordi produktene deres er «så dyre»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er en ting, men om man spør den vante forumtrollet her inne, så er det kun Apple som har problemer med sånt. Fordi folk forventer at de skal kunne omgå fysikkens lover, fordi produktene deres er «så dyre»

 

Vil du diskutere mot troll eller seriøse debattanter?

Lenke til kommentar

Hovedforskjellen er at en 70" TV ikke er laget for å brukes i sofaen, på bussen, på toget, i bilen, på jobb, på skole og fraktes mellom alle disse stedene til alle døgnets tider.

 

 

Nei, den er laget for å stå stille, ingen skal løfte eller bære dem etter at de er kjøpt, og ingen står og betrakter dem fra siden. Så hvorfor konkurrerer Samsung og LG og Sony om å lage TV'ene stadig tynnere?

 

Det må være en felles oppfatning i bransjen om at markedet etterspør tynnere og lettere. 

 

Nå hadde man vel samme utviklingen med bærbare PC'er. Jeg husker vagt at vi hadde en av de første Toshiba Dynabook, den veiet 4 kilo og var bokstavelig tykk som en murstein. Med lav oppløsning og orange skrift. Jeg er vel tross alt glad for at både tykkelse og vekt har blitt mer "bærbart" med årene.

 

Så kan man alltid spørre når det er tynt nok. Det har ikke jeg svaret på.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

denne testen er vel egentlig kun for å vise hvor dårlig strukturell byggekvalitet det er brukt, ikkje hvorvidt enheten er bra eller dårlig. tar man en eldre ipad og gjør det samme vil du knapt se en bøy.

nå er jeg ikkje noe glad i apple produkter i det hele tatt, men de har som regel hatt solid og robust byggekvalitet på produktene sine, dette derimot er søppel på laveste nivå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

denne testen er vel egentlig kun for å vise hvor dårlig strukturell byggekvalitet det er brukt, ikkje hvorvidt enheten er bra eller dårlig. tar man en eldre ipad og gjør det samme vil du knapt se en bøy.

nå er jeg ikkje noe glad i apple produkter i det hele tatt, men de har som regel hatt solid og robust byggekvalitet på produktene sine, dette derimot er søppel på laveste nivå.

Ja, du skal jobbe relativt hardt for å få bøyd iPad 3 eller eldre. Endret av rolandvg 99
Lenke til kommentar

Folkens. Det er en iPad Pro 12.9 som er et verktøy til 11000,-. Hvorfor skal den ligge i sofaen eller gis til små barn? Det finnes en annen iPad til slikt, og den koster 3500,- og heter iPad 9.7 (2018)

Akkurat, denna koster 11000 og for den prisen vil jeg at den tåler litt mer, og når man har et stort batteri på den størelsen i den kan det hende att rompa og huset til noen brenner opp..

 

Fy Apple !!!

Endret av abedin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noe sier meg at du ikke har barn :D

 

Jeg har. 3 stk. De har hver sin iPad Mini. Med deksel. 

Hadde aldri kjøpt denne uansett når den brakk uten noen form for styrke. Husk uhell skjer når du minst forventer, og lithum batterier er farlige, i hvertfall den størelsen der. Hadde dette vært samsung så hadde hele nettet skreket og lagt et helvete for samsung. Apple derimot slipper unna lett..

 

Apple burde gjordt denne litt tykkere, gjør ikke at et nettbrett er trykkere for å gjøre den mere safe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde dette vært samsung så hadde hele nettet skreket og lagt et helvete for samsung. Apple derimot slipper unna lett..

Om du sikter til Note-skandalen, så var det jo *faktiske* tilfeller der telefoner tok fyr, uten at det var skade på telefonen. Det er en liten detalj som er forskjellig, syns du ikke? 

 

Likevel, om du syns iPad Pro ikke holder til ditt brukt, da er jo saken jævla enkel, syns du ikke? For det er jo bare å droppe hele kjøpet? Verre er det jo ikke :)

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

*Sigh*

 

Så om du kjøper en iPad Pro, så greier du ikke la være å gi den til barna? Du kan ikke heller bare kjøpe en iPad eller en iPad Mini 4? 

 

Nei. Kjøper jeg en ipad  så blir den brukt av både far og datter. Mange småbarns familier har sprengt ipad budsjettet mange ganger om man kjøper en ipad pro og det blir lite aktuelt å kjøpe enda en ipad  til barnet.

 

Kan hende du driter penger, men det gjør ikke de fleste som har startet famile.

 

Hilsen Alene pappa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...