Gå til innhold

Erstatter for Nokia 7 Plus (5000 kr gavekort på Elkjøp)


humstad

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kjøpte meg for litt over en mnd tid siden en Nokia 7 Plus. Etter to ukker gikk skjermen i svart, mens telefonen fortsatt var på (man hørte alarm, at jeg fikk mld osv). Dro tilbake til Elkjøp og fikk en ny Nokia 7 Plus. Etter ca to uker så skjer jaggu meg det samme. Skjermen går i svar, men tlf virker. I løpet av natta så går batteriet, så når jeg starter den med lading så er alt normalt igjen. Rart, men jeg gidder seff ikke dette, så jeg leverer den inn igjen. Jeg gir da beklageligvis opp Nokia, så jeg vil ha ny telefon, så jeg får et gavekort på 5000kr.

 

Men hvilken telefon skal jeg kjøpe da?

Har prøvd å lese meg opp litt, så nå tror jeg det står mellom LG V30, Honor 10 og OnePlus 6. Men hvilken er best og hvilken skal jeg velge? Finnes det andre telefoner i det prissiktet jeg heller burde vurdere?

 

Hadde Huawai Honor 8 fra før. Veldig fornøyd med den! Beste telefon jeg har hatt!  Bra batteri (i starten), god skjerm, bra kamera og presis og kjapp fingeravtrykksensor. Tror dette er egenskaper jeg håper den nye telefonen også skal ha. Jeg ble aldri helt komfortabel med at Nokia 7 var så stor, men mulig det kommer etter hvert det da.

 

Setter pris på innspill! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oneplus har overlegent operativsystem som er grunn nok for å gå for den.

 

Nå har 6T kommet og koster vel det samme så burde gå for den om du klarer deg uten minijack.

 

Galaxy S9 koster vel og 5000kr nå og er en veldig god mobil. Ville alikevell valgt Oneplus anyday siden OxygenOS er så deilig.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Som nevnt, galaxy s9 til 5k. Det går ikke an å slå den dealen. Hvis TS er vant med og fornøyd med EMUI fra Huawei, så bør jo Samsung Experience også være greit. Er selv en Pixel 2 eier og setter pris på ren Android. Dama har s9 og den er superbra. Sleng inn Nova Launcher, bytt ut keyboardet med Gboard, så er det tut og kjør

Endret av fflex
Lenke til kommentar

S9 er en toppmodell på alle mulige måter, det er ikke Oneplus 6. 

S9 har bedre kamera, trådløs lading, MYE bedre display, IP68 rating, bedre høyttalere and the list goes on. 

 

Oneplus har en "renere" utgave av Android gående for seg. 

 

Som nevnt, legg inn Nova Launcher og erstatt Samsung keyboardet med noe ala Gboard eller Swiftkey, så er opplevelsen flott.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg ville sett på Huawei igjen. Rimelige og gode telefoner. Feks. Honor 10 som har NFC. Nå kjøres også P20 Lite på tilbud, har også NFC. Mate 20 Lite er også priset godt, men har ikke NFC. Telefoner som ikke støtter 4G-tale bør utgå. 

Lenke til kommentar

S9 er en toppmodell på alle mulige måter, det er ikke Oneplus 6.

S9 har bedre kamera, trådløs lading, MYE bedre display, IP68 rating, bedre høyttalere and the list goes on.

 

Oneplus har en "renere" utgave av Android gående for seg.

 

Som nevnt, legg inn Nova Launcher og erstatt Samsung keyboardet med noe ala Gboard eller Swiftkey, så er opplevelsen flott.

Mye bedre display blir nok å ta litt i. S9 har høyere oppløsning men kjører som default på samme som Oneplus for å spare strøm. Og panelet Oneplus bruker er laget av Samsung og er meget bra.

 

Den har og større batteri og raskere hurtiglading.

OxygenOS er også mye mere enn bare en renere Android. Det er lynraskt, og har den raskeste face unlock av alle.

Fingersensor i skjermen er og kjekt istede for bakpå.

 

Men det blir veldig smak og behag. Begge telefoner er knallgode til prisen.

 

Oneplus tar forresten utrolig gode nattbilder med Pixel sin kameraapp som er portet over. Mulig man får den appen til Samsung og men av tidligere erfaring er samsung veldig flinke til å gjøre kameradrivere nedlåst.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg for litt over en mnd tid siden en Nokia 7 Plus. Etter to ukker gikk skjermen i svart, mens telefonen fortsatt var på (man hørte alarm, at jeg fikk mld osv). Dro tilbake til Elkjøp og fikk en ny Nokia 7 Plus. Etter ca to uker så skjer jaggu meg det samme. Skjermen går i svar, men tlf virker. I løpet av natta så går batteriet, så når jeg starter den med lading så er alt normalt igjen. Rart, men jeg gidder seff ikke dette, så jeg leverer den inn igjen. Jeg gir da beklageligvis opp Nokia, så jeg vil ha ny telefon, så jeg får et gavekort på 5000kr.

Wow! Du fikk gavekort på 5000 da du reklamerte på en telefon som koster 3500-4000?

Imponerende av Elkjøp, har selv aldri opplevd denne type service!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

S9 er en god telefon, med to forbehold: den kurvede skjermen. Det plager ikke alle, men jeg synes den er håpløs. Batteritiden er ikke topp. Når det er sagt, så er den bra på alt annet.

 

Oneplus har jeg aldri hatt pga at den aldri har kommet med et skikkelig bra kamera, så jeg kan ikke uttale meg om den.

 

LG V30 er helt ok. Brukbar batteritid og skjerm. Men nok en gang, kun et ålreit kamera.

 

Huawei p20 Pro er litt dyrere, men bør kunne dekke de fleste behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...