Gå til innhold

iPhone Xr selger dårligere enn forventet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, skal man tro på disse påstandene da? De hadde jo tilsvarende meldinger på en tidligere iPhone-modell og hvordan de visstnok måtte skru ned produksjonskapasiteten. Det var vel Nikkei som rapporterte da og. Det viste seg å være feil. Den solgte som aldri før.

 

Så kan man tro på slike rapporter?

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som har valgt 8 Plus istedenfor Xr. Grunnen er bl.a.
Skarpere skjerm

Full HD oppløsning.

Mer plass i bredden (Trenger man egentlig mer plass i høyde retning? 19,5:9 begynner blir veldig langt og smalt)

Touch ID.

Dobbel kamera med optisk zoom

Force touch.

700 kr rimeligere.

A11 er nesten like rask som A12.

Jeg tror det er mange andre som også setter pris på disse fordelene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sier bare: legg på noen skarve hundrelapper å kjøp mate 20 pro istedenfor? dere eplefolk hadde hatt godt av å åpne øynene for noe annet.

 

Sier bare: Det er ikke bare telefonen alene som gjør at vi "eplefolk" kjøper den, iOS har like mye å si, samt det sømløse samarbeidet mellom andre enheter! Det at man kjøper en iPhone er ikke ensbetydende med at vi har øynene lukket for andre alternativer, men at vi har prøvd andre ting også! Android og produsentenes egne tilpasninger oppå, gir etter min mening dårligere resultat totalt sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk flest greier ikkje å se mer enn 300ppi. Alt annet er "synsing" og placebo.

Om du setter 300vs400 ved siden av kvarandre og kjører same bilde, så KAAANSKJE vil du finne noe forskjeller, kanskje. Hvor aktuelt er det i daglig bruk da? Det kan nevnast i same slengen at 400ppi vil gjøre telefon treigere og bruke mer strøm.

Det som er bra med apple er brukeropplevelsen. Den fungerer. That´s it. Enkelt og greit.
her i huset er det fortsatt tab, PC og ein mobil som er android. De blir erstattet av ipad/phone og macmini i nærmeste framtid.
Skulle gjerne gått for Mate, men har mye bedre brukeropplevelse med apple vs noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk flest greier ikkje å se mer enn 300ppi. Alt annet er "synsing" og placebo.
 
Om du setter 300vs400 ved siden av kvarandre og kjører same bilde, så KAAANSKJE vil du finne noe forskjeller, kanskje. Hvor aktuelt er det i daglig bruk da? Det kan nevnast i same slengen at 400ppi vil gjøre telefon treigere og bruke mer strøm.
 
Det som er bra med apple er brukeropplevelsen. Den fungerer. That´s it. Enkelt og greit.
her i huset er det fortsatt tab, PC og ein mobil som er android. De blir erstattet av ipad/phone og macmini i nærmeste framtid.
Skulle gjerne gått for Mate, men har mye bedre brukeropplevelse med apple vs noe annet.
 
Akkurat som med Android. Faktisk synes jeg det er mer slitsomt med Apple og den helvetes påtvungne oppsettet av kontoer og synkronisering på alt. Holdt på å kaste den forbanna AppleTVen ut av vinduet, for et møkkaprodukt. Ikke bare er den håpløst treg og ustabil, men for et mareritt å sette opp. Så Mac og AppleTV gikk på huet og rævva ut herfra og aldri hatt det bedre. iPhone sluttet jeg med for en tre år siden, drittelefoner! Dårlig skjerm, treg og få spill
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 
 
Akkurat som med Android. Faktisk synes jeg det er mer slitsomt med Apple og den helvetes påtvungne oppsettet av kontoer og synkronisering på alt. Holdt på å kaste den forbanna AppleTVen ut av vinduet, for et møkkaprodukt. Ikke bare er den håpløst treg og ustabil, men for et mareritt å sette opp. Så Mac og AppleTV gikk på huet og rævva ut herfra og aldri hatt det bedre. iPhone sluttet jeg med for en tre år siden, drittelefoner! Dårlig skjerm, treg og få spill

 

Smak og behag, rett og slett.

 

Før eg kjøpte AppleTV, så prøvde eg chromecast. Leverte den tilbake på angrerett og det ble appletv til slutt :)

Som sagt, eg ga ein sjanse til android og tablet (android) ved siden av iphone og ipad her i huset, men for vår sin del, så vinner apple. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

snip

 

Argumentet jeg svarte på var ang. oppløsning isolert sett. Og det er dette videoen over tar for seg, så sammenligningen er fullt brukbar

 

Og det er jo gjerne sånn Android-fansen drar frem sin Oneplus eller hvilken som helst annen telefon (samme prisklasse også) og sier at "LOL, XR har ikke 1080p engang" mens i realiteten, så hadde de ikke greid å skille de i en blindtest en gang

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Tja, skal man tro på disse påstandene da? De hadde jo tilsvarende meldinger på en tidligere iPhone-modell og hvordan de visstnok måtte skru ned produksjonskapasiteten. Det var vel Nikkei som rapporterte da og. Det viste seg å være feil. Den solgte som aldri før.

 

Så kan man tro på slike rapporter?

Det er Apple som har rapportert at de ikke vil ha den planlagte produksjonsøkningen til Pegatron og Foxconn.

Vet ikke helt hvorfor du tviler? iPhone Xr er tidenes dårligste mobilkjøp krone for krone.

 

Her er den tidligere rapporten som melder halvert produksjon i november for X lansert i Januar https://asia.nikkei.com/Business/Technology/Apple-to-halve-iPhone-X-output-on-weak-holiday-sales.

 

Du mener dette fant sted?

 

Toppmodeller har ikke så mye ekstra så lenge i våre dager.

 

Når hver eneste (?) av de uavhengige anmelderne, og behørig ikke blir invitert på Apple-tilstelninger, er misfornøyd med hva Apple har å fare med, og folk for alvor begynner å få nok, selv før lanseringer, ja da blir det deretter. Nyhetsverdien i at Apple ikke har noe annerledes eller nytt selger seg ikke i lengden.

MIUI er langt på vei en blåkopi av iOS, og det får stadig flere brukere også.

 

Spesielt i dette segmentet er det knallhard konkurranse, å ta toppris for middelmådige greier er rett og slett ikke en god oppskrift. Tilvenningen til telefoner som koster oppad 16-17K sett i forhold til 12-13K for pekepennstelefon, og mindre enn det for

https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_009458338580.html?wid=1349303&currency=NOK&vip=4265225&gclid=Cj0KCQiAlIXfBRCpARIsAKvManyPi6PCQAZNlFlPzjixopd7Ov6F5ikSMcpEGN9QPEh6261NCfTLFCAaAm_YEALw_wcB

 

Ikke sammenlignbart, videoen er jo åpenbart lagt i favør til apple, nei de skulle prøvd en kvalitet telefon til mer enn en tredal av prisen av en iPhone XR.

vanlig, eller det denne koster, når den blir foreldet så fort, og forbigått så lett, er ønsketenking. Folk ønsker som kjent ikke abonnementsordninger, hvilket dette i praksis blir.

 

https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_009458338580.html?wid=1349303&currency=NOK&vip=4265225&gclid=Cj0KCQiAlIXfBRCpARIsAKvManyPi6PCQAZNlFlPzjixopd7Ov6F5ikSMcpEGN9QPEh6261NCfTLFCAaAm_YEALw_wcB

 

Ikke sammenlignbart, videoen er jo åpenbart lagt i favør til apple, nei de skulle prøvd en kvalitet telefon til mer enn en tredal av prisen av en iPhone XR.

Pocophone kostet 299 dollar for 64GB ved lansering

Poco 256GB kostet 429$, i august.

 

Amerikanske priser for iPhone 256 GB, nå i november

iPhone XR 899$

iPhone XS 1149$

iPhone XS Max 1249$

 

Så over dobbelt så mye, og over en måned senere, er det riktige å si.

 

Tregangern får du først med 299 dollar poco 64 vs 799 dollar 128 GB Apple Xr.

 

Nå skal det sies at poco har microSD-kortplass, så da kan man legge til 25$ for et bra 128GB kort, og 50$ for ett på $ 256, disse minnekortprisene vil jo bedre seg betydelig, samt at man får mer kapasitet tilgjengelig for kjøp.

 

Så 350 mot 800, over én måned før lansering. Det skal intenst mye til å bruke 64GB på programmer, og da kan man faktisk velge hvor mange bilder man vil knipse, og angre seg/oppgradere/få bedre oppgraderinger senere uten å ha kjøpt katta i sekken.

Det blir derfor totalt uaktuelt å kjøpe iPhone annet enn i luksusklasse.

 

Hva man merker minst til, microSD vs internlagring, og MIUI vs iOS, hadde vært en interessant test.

Endret av Spetsnaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Argumentet jeg svarte på var ang. oppløsning isolert sett. Og det er dette videoen over tar for seg, så sammenligningen er fullt brukbar

 

Og det er jo gjerne sånn Android-fansen drar frem sin Oneplus eller hvilken som helst annen telefon (samme prisklasse også) og sier at "LOL, XR har ikke 1080p engang" mens i realiteten, så hadde de ikke greid å skille de i en blindtest en gang

Det er ikke en OnePlus, det er det som er poenget, du kan sammenlikne Xr sin skjerm med OnePlus, Xperiaer, Galaxy, G-serien til LG, men ikke kom her og si at det er riktig å sammenlikne en Pocophone F1 med en Xr og forvente annet resultat. Blindtest av en billigtelefon med et panel som sikkert ikke koster mer enn lunsjen til designeren, og en telefon til 8500, som det er lagt masse arbeid i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...