Gå til innhold

Faller tungt etter skuffende tall. Nå slutter Apple å røpe antall solgte enheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem er det som ønsker å gå med AR-briller midt i trynet d?

De aller fleste kan jeg tenke meg? Det frigjør hendene for andre ting og muliggjør en hel drøss med nyttige funksjoner. Det er forbannet upraktisk å skulle dra opp mobilen hver gang vi skal gjøre noe. Mye mer praktisk å ha alle funksjoner rett i synsfeltet. Også greit å slippe at folk sniker bakbra eller fra siden når man skriver tekstmeldinger etc. Problemet er å få teknologien til å passe inn i ett sett vanlige briller som folk er villig til å gå rundt med ute. Optimalt så vil vi at teknologien ikke skal være synlig. Men hvis det må et kompromiss til som gjør at brillene stikker seg noe ut for at teknologien skal få plass og apple kan gjøre dette til en mote så kan det muligens fungere. Litt slik som dette muligens: 

post-56355-0-57681900-1541155789_thumb.jpg

 

Et nytt iPhone øyeblikk er det vi venter på her. Noe nytt som kan begeistre folk og sende verdien av Apple til nye nivåer. 

Lenke til kommentar
Slutter å røpe antall solgte enheter

Ja - for det er jo løsningen :roll:

 

Hvorfor er jeg ikke overrasket over at hemmelighold for å holde en falsk fasade er viktigere for dem enn å underbygge aksjeverdien med fakta? Hvor mye luft er det egentlig i det slottet nå? Fra nå blir det ennå større grad av gjetting.

Lenke til kommentar

Selv Apple er ikke imun mot "Value for Money". Det har Samsung fått erfare. Det måtte komme selv Apple har en betydelig ukritisk tilhengerskare. Men den er ikke i vekst.

Vel, inntektene fra telefonsalg har vel gått oppover, så totalt sett så virker det som folk legger ned mer penger i Apple-telefoner enn før. Kanskje de kunne solgt enda større volumer hvis de satte ned prisene, men dette har de sannsynligvis regnet på og funnet ut hvor de bør legge seg.

Lenke til kommentar

Ja - for det er jo løsningen :roll:

 

Hvorfor er jeg ikke overrasket over at hemmelighold for å holde en falsk fasade er viktigere for dem enn å underbygge aksjeverdien med fakta? Hvor mye luft er det egentlig i det slottet nå? Fra nå blir det ennå større grad av gjetting.

Nå tjener de mer på telefonsalg selv om de ikke selger like mange enheter, så antallet solgte telefoner blir derfor en misvisende målestokk. Apple blir dessuten et selskap som baserer seg på inntekter fra tjenester i større og større grad, og jeg mener at jeg leste her om dagen at de ønsker å gå bort fra å bli sett på som et hardware-selskap og heller fremstå som et selskap som tjener penger på tjenester.

 

Og da gir det mening å ikke komme med informasjon som ikke egentlig er relevant som sådan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple  - som mange andre - begynner å slite med at de lager "for" solide og bra produkter samt at ytelsen på prosessorer ikke øker så mye over tid. Hvem vil vel kjøpe en ny mobil til 10 000 eller laptop til 20 000 når den man har fortsatt fungerer bra, er rask nok og ikke ser særlig slitt ut?

 

Når de nå økte prisen på inngangsporten sin MacBook Air med en god del, så hjalp nok ikke det på rekrutteringen inn i økosystemet. Det virker egentlig litt tafatt å kun satse på luksussegmentet når de lett kan nå premium-segmentet. Win10 har blitt ganske upopulært, og Apple klarer ikke kapitalisere på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple kursen faller alltid etter at regnskapstallene legges frem. Og den faller alltid etter arrangementer og lanseringer de har. Dette er da ikke nyheter for noen?

Og selvfølgelig overreagerer folk alltid. Apple har ikke egentlig gått ned i aksjekurs. Kursen blir bare justert da den er blitt hypet alt for mye opp på forhånd. Ser du i litt lengre perspektiv enn kun i dag, så er det lett å se at Apple ikke har gått ned. Men mye lettere og mer gøy å overreagere på hva som skjer denne ene dagen og ignorere alle andre dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gi oss AR briller! Briller som ser ut som vanlige briller eventuelt blir en "mote" og som folk tørr å bruke ute på gaten. Der ligger det en revolusjon å venter på oss. 

 

Enda en overflatebehandling av smarttelefonen trenger vi strengt tatt ikke.

 

Giant Leap brukte milliarder, og kom med noe som er bedre på noen områder og like bra / dårlige på andre i forhold til HoloLens...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...