Gå til innhold

HUAWEI Mate 20 Pro tråden


Hes.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvor lang batterilevetid har du? For det er vel viktigere, en tall på kapasiteten.

Virker ut som mobilen har 8 timer lett bruk og 4 timer tung bruk. For syns det er rart så dyre mobiler har så dårlig batterikapasitet.

Den mobilen jeg har er langt fra den beste.

Godt poeng. Jeg har lenger batteritid i min daglige bruk med iPhone Xs enn med Note9 som har vesentlig større batteri. Det er alltid så vanskelig å sammenligne når mange Android telefoner har så dårlig batterihåndtering. Huawei er vel av de bedre så den varer sikkert en del lenger.

Lenke til kommentar

Noen som har lest om laderen som følger med? Burde man bruke en lader som er litt tregere f.eks 10w, for at batteriet skal holde lenger, eller er det en teknologi i tlf som gjør at 40w laderen er grei å bruke hele tiden?

 

Ser kanskje for meg at batteriet fort vil bli merkbart dårligere om man kun bruker hurtig lading med medfølgende lader... 

Lenke til kommentar

Telefonen har 2 battericeller, så når du lader med 40W deles det så det går 20W til hver celle.

Kos deg med hurtigladning. Vil du bevare batteriet så pass på å aldri lade det til 100%, og iallefall ikke la batteriet være på 100% over tid.

 

Accubattery er en app som kan minne deg på å ta den av lading før den blir helt full.

Lenke til kommentar

Telefonen har 2 battericeller, så når du lader med 40W deles det så det går 20W til hver celle.

Kos deg med hurtigladning. Vil du bevare batteriet så pass på å aldri lade det til 100%, og iallefall ikke la batteriet være på 100% over tid.

 

Accubattery er en app som kan minne deg på å ta den av lading før den blir helt full.

Celle antall spiller nada rolle. Watt er watt så her dytter man 40watt inn i 4200mAh batteri om det er delt i 1 eller 10 spiller ingen trille. Jeg hadde deaktivert hurtiglading og heller skrudd det på når det trengs. På Samsung kan man deaktivere hurtiglading i software uten å bytte fysisk lader så tipper det går på Huawei også.

 

Dersom man lader en Tesla mye på hurtiglader så begynner de å strupe maks effekt etter en stund. Ganske sikker på at det gjøres for at de skal kunne holde på garantien på batteriet, men de bekrefter ikke årsaken offentlig som jeg vet.

Lenke til kommentar

Celle antall spiller nada rolle. Watt er watt så her dytter man 40watt inn i 4200mAh batteri om det er delt i 1 eller 10 spiller ingen trille. Jeg hadde deaktivert hurtiglading og heller skrudd det på når det trengs. På Samsung kan man deaktivere hurtiglading i software uten å bytte fysisk lader så tipper det går på Huawei også.

 

Dersom man lader en Tesla mye på hurtiglader så begynner de å strupe maks effekt etter en stund. Ganske sikker på at det gjøres for at de skal kunne holde på garantien på batteriet, men de bekrefter ikke årsaken offentlig som jeg vet.

Det spiller en stor rolle at det er to celler.. Hver celle får f.eks 5V 2A hver - ergo helt standard lading.

 

Samsung pusher 9V til en celle, noe som ikke går. Derfor må det konverteres ned til 5V i mobilen. Dette lager mye ekstra varme og skader batteriet.

 

(Ja vet cellespenning er 4.2V osv men enklere med rene tall)

 

Derfor det er bedre å heller lade med mye strøm istede for høy spenning, som f.eks Oneplus gjør. Ulempen er at man trenger en ekstra tykk usb kabel for å takle det.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Det spiller en stor rolle at det er to celler.. Hver celle får f.eks 5V 2A hver - ergo helt standard lading.

 

Samsung pusher 9V til en celle, noe som ikke går. Derfor må det konverteres ned til 5V i mobilen. Dette lager mye ekstra varme og skader batteriet.

 

(Ja vet cellespenning er 4.2V osv men enklere med rene tall)

 

Derfor det er bedre å heller lade med mye strøm istede for høy spenning, som f.eks Oneplus gjør. Ulempen er at man trenger en ekstra tykk usb kabel for å takle det.

Stemmer ikke i det hele i min bok. Ta f.eks et populært batteri som Samsung 30Q 18650. Her oppgir de normal lading på 1.5A/celle. Dette har 3000mAh kapasitet. Om de hadde hatt et på halvparten altså 1500mAh så måtte ladestrøm vært senket til 0.75A for å opprettholde samme «C» forhold. Skal du øke ladestrøm/effekt så kan du.feks doble kapasitet til 6000mAh og først da kan du lade med 3A eller triple til 9000mAh og så får du ladet med 3.5A. Kobler du 3stk i serie så kan du fortsatt bare lade med 1.5A, men effekten tredobles. Kapasiteten i cellen bestemmer i stor grad hvor høy ladestrøm man kan ha og slik har det vært i åresvis. Det med å splitte dem er marketing gimmick på sitt beste.

 

For å ta runde tall. Du har to mobiler med 4000mAh batteri og begge kan lades på 0.5C. Den ene har dette splittet i to celler i serie og den andre har det på en celle. 0.5C på 2000mAh tilsvarer 1A ladestrøm så 1A+1A skulle bli 2A samlet. Det andre batteriet kan også lade på 0.5C og da får det lade med 2A som er likt eksempelet over. Om du stacker dem i serie eller paralell har ingen betydning.

 

Om du sier at det er en annen kjemi i de to små cellene så skulle det være bare å dytte den inn i det store så får man akkurat samme resultat. Å dele batteriet i to gir andre fordeler dog som at de kan lure inn større batteri siden det blir mer plasseringsvennlig og de får utnyttet kriker og kroker.

Endret av minim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Derfor det er bedre å heller lade med mye strøm istede for høy spenning, som f.eks Oneplus gjør. Ulempen er at man trenger en ekstra tykk usb kabel for å takle det.

Ulempen er vel heller det ikke finnes kabler som takler over 5 amp. Så dermed gjør det tåpelig, hva med uglephone sine 6000 og 13000 mah tar jo flere timer å lade batteriet. Går som sirrup.

Lenke til kommentar

Batteriet er nå helt fantastisk uansett hvor mange watt som går inn. Holder hele dagen med min bruk. Før måtte jeg lade i 17 tiden med min 9+ fra Samsung. Slik sett er det slutt på Samsung fram til de kommer med bedre kapasitet. Mitt lille eventyr med IPhone var og bedre en Samsung sin...

Lenke til kommentar

Men kan du komme med teknisk informasjon hvor mye strøm som brukes? Etc for det ville vært fint.

Jeg syns egentig huwai generieltsett er litt dyre, for å være kina mobil. Tror jeg ville vurdert Ulefone Power 5 synd den har dårlig kamera og maskinvare som ikke egnet til tung bruk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Men hva er vitsen med å droppe Micro SD kortplass da? Folk har ofte slike kort liggende, og vil vel ikke gå over til en helt ny standard som kun er kompatibel med Huawei?

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...