Gå til innhold

Tesla åpner for bestilling av Model 3 innen året er omme


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Fordi Tesla har bommet på godkjenningsprosessen, ligger bak tiden, har stillingsannonser ute for personell for å drive godkjenningsprosessen? alle synlige bevis en kan få tak i tyder på at Tesla ligger langt bak skjema for godkjenning for leveranse til Europa.

 

So lenge dokumentasjonen er på plass (den har Tesla ansvar for, og er for det meste kopi av den USAnske), tek typegodkjenning opp til åtte veker i Noreg. I andre land kan sakshandsamingstida vere kortare. Eg ser ingen grunn til at dei ikkje skal rekke februar/mars, som er planen. Denne prosessen har Tesla vore gjennom før med Model S og Model X. Det finst ei forenkla prosedyre dei kan bruke for dei 500 fyrste bilane i kvart land.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det kan så være, men det betyr ikke at de ikke er i mål innen den kommer for bestilling. Dette er bare en påstand fra "missi".

 

Da kan vi forvente at den ikke kommer i bestilling før etter påske en gang.

 

Hvordan vet du at den ikke er godkjent når bestillingen er på plass?

 

  

Hva får deg til å tro at bilen som bestilles er ulovlig å selge i Europa?Åja, jeg glemte jo det: Krisemaksimering. Modus Operandi. Business As Usual.

  

Kvifor skulle Tesla typegodkjenne bilen i Europa før dei har levert ein einaste bil til verdsdelen? Dei gjer stadige endringar på bilane for å optimalisere produksjon og servicerutiner, og det er ikkje noko poeng å typegodkjenne ein bil som kanskje får endra eigenskapar før han kjem til sals i EU.

Typegodkjenning i EU/EØS er ein formalitet. Om du bruktimporterer Model 3 frå USA, er eg sikker på at du får han typegodkjend på nokre dagar. Då er han lovleg å køyre og selje vidare.

Fordi Tesla har bommet på godkjenningsprosessen, ligger bak tiden, har stillingsannonser ute for personell for å drive godkjenningsprosessen? alle synlige bevis en kan få tak i tyder på at Tesla ligger langt bak skjema for godkjenning for leveranse til Europa.

Vil anta at det er mange også i Norge som har trukket seg fra listen gitt at det er kommet mer praktiske elbiler ala Kia Niro enn Tesla 3. Hvem ønsker å sitte ENDA LAVERE i bilen enn i Tesla S som allerede er UBEHAGELIG LAV for folk flest? Hvor stor backlog av Tesla 3 har EGENTLIG Tesla? Skrumper den nå som de får levert? Tesla Y (en høy Tesla 3 / en skrumpet Tesla X) virker mer som en bil som er tilpasset norske forhold.

 

Begynner å bli få halmstrå for dommedagsprofetene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil anta at det er mange også i Norge som har trukket seg fra listen gitt at det er kommet mer praktiske elbiler ala Kia Niro enn Tesla 3. Hvem ønsker å sitte ENDA LAVERE i bilen enn i Tesla S som allerede er UBEHAGELIG LAV for folk flest? Hvor stor backlog av Tesla 3 har EGENTLIG Tesla? Skrumper den nå som de får levert? Tesla Y (en høy Tesla 3 / en skrumpet Tesla X) virker mer som en bil som er tilpasset norske forhold.

 

Hvor har du det fra? Tesla har høyere gulv, og således høyere seter, enn andre sedaner ettersom de har batteripakken i gulvet. Model 3 har en takhøyde på 144 cm, som er det samme som eksempelvis Mercedes C og Volvo s90

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...