Gå til innhold

Norge blir dyrest når Google krever betaling for apper etter EU-dom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med det håper jeg leverandørene slutter med å implementere apper folk ikke ønsker.

Jeg ønsker ikke disse appene, og prisen kan gjerne være 10 000 for min del, bare jeg blir kvitt dem uten å måtte betale.

Men at Google priser forskjellig fa land til alnd bør UE reagere på og gi dem en ny bot hvis uvesenet ikke fjernes. Det gjelder for øvrig mange selskaper, bl.a. Adobe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med det håper jeg leverandørene slutter med å implementere apper folk ikke ønsker.

 

Det er jo fint om de som ikke ønsker f.eks. Google Play på telefonen slipper å få det installert, men jeg vil tro de er i mindretall, og det for det store flertallet er mer negativt at de nå må betale for Play, Google Mail, kontaktliste mv.

 

(https://www.digi.no/artikler/google-letter-pa-android-betingelsene-men-det-blir-ikke-gratis/448863)

Lenke til kommentar

 

Med det håper jeg leverandørene slutter med å implementere apper folk ikke ønsker.

 

Det er jo fint om de som ikke ønsker f.eks. Google Play på telefonen slipper å få det installert, men jeg vil tro de er i mindretall, og det for det store flertallet er mer negativt at de nå må betale for Play, Google Mail, kontaktliste mv.

 

(https://www.digi.no/artikler/google-letter-pa-android-betingelsene-men-det-blir-ikke-gratis/448863)

Man kan jo bare laste ned og installere Android uten Google play, det er lov. Disse leverandørene vill ha Google play uten feks chrome og Google søk, det tillater ikke Google. Men som forbruker kan du bytte til hva du måtte ønske, det er selvfølgelig lov. Blir show når de gamle får bing søk på mobiln og ikke skjønner bæra, hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ikke dette egentlig føre til ...ingenting?

 

Alle Android-produsenter velger full pakke med Chrome og søk, betaler nada og legger ved sine egne apper? Hva har EU egentlig oppnådd? Eller undervurderer jeg verdien av dårligere søkemotor/nettleser og dens reklameinntekt-generering? Vil tro Google har regnet nøye på dette før de satte prisen  :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med det håper jeg leverandørene slutter med å implementere apper folk ikke ønsker.

Jeg ønsker ikke disse appene, og prisen kan gjerne være 10 000 for min del, bare jeg blir kvitt dem uten å måtte betale.

Men at Google priser forskjellig fa land til alnd bør UE reagere på og gi dem en ny bot hvis uvesenet ikke fjernes. Det gjelder for øvrig mange selskaper, bl.a. Adobe.

 

Nå vil vel heller dette forslaget resultere i flere apper. Samsung, Huawei, LG, og andre produsenters konkurrenter til Googles apper vil nok bli standard på telefoner fra nettopp disse produsentene.

Lenke til kommentar

Man kan jo bare laste ned og installere Android uten Google play, det er lov. Disse leverandørene vill ha Google play uten feks chrome og Google søk, det tillater ikke Google. Men som forbruker kan du bytte til hva du måtte ønske, det er selvfølgelig lov. Blir show når de gamle får bing søk på mobiln og ikke skjønner bæra, hehe.

Jeg er ikke interessert i å "bare laste ned Android uten Google play", hvorfor skulle jeg gjøre det?

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Nå vil vel heller dette forslaget resultere i flere apper. Samsung, Huawei, LG, og andre produsenters konkurrenter til Googles apper vil nok bli standard på telefoner fra nettopp disse produsentene.

 

Det er vel bare Samsung som tjener nok penger på mobilene sine til å svelge denne ekstraregningen for å kunne bestemme selv, de andre ønsker nok ikke å måtte øke salgsprisene for å betale seg vekk fra å bruke Google sine standard apper.

Lenke til kommentar

Man kan jo bare laste ned og installere Android uten Google play, det er lov. Disse leverandørene vill ha Google play uten feks chrome og Google søk, det tillater ikke Google. Men som forbruker kan du bytte til hva du måtte ønske, det er selvfølgelig lov. Blir show når de gamle får bing søk på mobiln og ikke skjønner bæra, hehe.

Jeg vil tro at det er flere enn Google som da vil tilby disse tjenestene.

Google jammer mobilen med stadige nye apper som jeg i aller høyeste grad klarer meg uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...