Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Entrepenør graver osv på privat tomt?


b0tus

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kom hjem her en dag til at 10 meter av tomta mi var gravd opp.

Det ble også satt opp en strøm stolpe/mast på tomta. (rivd en som stod på kommunens tomt og satt opp ny på min).

 

Dette stopper alle mine planer om å sette opp en støttemur og rette ut tomten.

 

Har vært i kontakt med kommunen og de er helt enige at dette ikke er greit.

Men fikk beskjed å ta kontakt med Entreprenøren.

 

Mitt spørsmål er hva kan jeg kreve?? og hvordan gå frem?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Derfor jeg spørr.

 

Hva kunne jeg krevd i økonomisk kompensasjon? (Da hadde jeg bare bygd muren 1 meter eller 2 lenger inn. mindre "tomt" men hvis det lønner seg så greit nok.

 

 

Hvis ikke det lønner seg er minimumet at det blir fjernet og att dem setter i stand plenen osv igjen.

Lenke til kommentar

Derfor jeg spørr.

 

Hva kunne jeg krevd i økonomisk kompensasjon? (Da hadde jeg bare bygd muren 1 meter eller 2 lenger inn. mindre "tomt" men hvis det lønner seg så greit nok.

 

 

Hvis ikke det lønner seg er minimumet at det blir fjernet og att dem setter i stand plenen osv igjen.

Be om at entreprenøren skal reversere arbeidet. Entreprenøren jobber for kommunen som heller ikke synes dette er ok. Entreprenøren er ansvarlig, og har ingen grunn til å utføre arbeider på tomta. De har gjort en feil, og må reversere skaden de har påført tomta di.

 

Du kan også prøve deg på kompensasjon for tort og svie. Tenk ut noen argumenter om hvordan skaden har påført deg belastninger. Tenk alt fra støyforurensning, estetikk dårlig plass til bilen, problematisk tilgang til din egen tomt osv. Vær realistisk. Si at du vil slippe å måtte lage noen stor sak ut av dette, og at du helst vil unngå at mediene blandes inn. Entreprenøren vil neppe bli hengt ut med navn og bilde for sin egen udugelighet. Du har allerede sendt en skriftlig klage til dem. Ta forhandlingene på telefon. Dersom dere kommer til enighet på telefon, så send en skriflig oppsummering av avtalen og be om skriftlig bekreftelse.

 

Dersom tomta har tatt varig skade, bør du også be om kompensasjon for tap av verdi på eiendommen. Kanskje du kjenner en takstmann som kan gjøre en vurdering?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...