Gå til innhold

Slik skal de gi den lille elbilen 100 kilowattimer


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ideen er meget god. De fleste av oss som kjører el bil trenger lang rekkevidde noen få ganger i året i snitt. Istedet for permanent å kjøre rundt med en altfor tung bil p.g.a. stort batteri, er det langt mer smart bruke en batterihenger ved behov.

Rett og slett genialt, men vanskelig å løse i praksis, fordi en slik løsning er avhengig av en felles plattform mellom flere fabrikanter for å få gjennomslag.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg krysser fingrene for at Renault klarer å få til et samarbeid om standard for elektrisk og mekanisk tilkobling. Det er et glimrende konsept.

 

Ellers kan de jobbe litt mer med aerodynamikken og økt funksjonalitet. F.eks kunne jeg tenkt meg en som er bredere, lengre og lavere, for å kunne frakte møbler som en vanlig tilhenger.

 

Edit: En nødløsning om de ikke klarer å bli enig om elektrisk grensesnitt, er å gi tilhengeren drift på hjulene slik som denne campingvogna.

Endret av Simen1
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ja, batteribiler trenger visst rekkevidde/tyngdeforlenger. ( Selvfølgelig bare innimellom,  -  og ved bruk av tilhenger  :hmm: , 50 km. er nok til vanlig daglig drift. - og  med kjøreplanlegging.)

Og når folk kjøper batteribiler med brenselmotor som rekkeviddeforlenger ( som forurenser tilogmed når den lader), så burde dette være et godt alternativ.

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
Lenke til kommentar

Kjører man fortsatt gratis i bomringen med denne fyrbøterboksen på slep?

Det er sovidt eg veit ikkje bompengar for hengarar, men dette er ikkje noko ein køyrer rundt med i byen. Batterihengaren er meint for langtur. Ypparleg om du skal krysse Finnmarksvidda med ein litt rekkjeviddeutfordra elbil.

Endret av Sturle S
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, batteribiler trenger visst rekkevidde/tyngdeforlenger. ( Selvfølgelig bare innimellom,  -  og ved bruk av tilhenger  :hmm: , 50 km. er nok til vanlig daglig drift. - og  med kjøreplanlegging.)

Og når folk kjøper batteribiler med brenselmotor som rekkeviddeforlenger ( som forurenser tilogmed når den lader), så burde dette være et godt alternativ.

Ja, løsningen i artikkelen er like idiotisk som hydrogentullet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...