Møkkalasset Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 Litt dumt menne bare lurer på om det er skadelig å ha pc`n på. Sover altid med vinduge litt på åpent. Har hørt masse dumt: - Gass - Stråling osv
Peterman Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 Har ikke hørt om gass- eller stråleskader fra pcer. Vet ikke om du kan ta skade av lyden, vifter altså.
lodott Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 Litt dumt menne bare lurer på om det er skadelig å ha pc`n på. Sover altid med vinduge litt på åpent. Har hørt masse dumt: - Gass - Stråling osv Tviler på det...da ville det jo være like farlig å bruke en pc..
Ueland Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 Litt dumt menne bare lurer på om det er skadelig å ha pc`n på. Sover altid med vinduge litt på åpent. Har hørt masse dumt: - Gass - Stråling osv Som du selv sa, du har nok hørt mye dumt Jeg har holdt på med Pc i de siste 10 årene og har ikke fått gass eller strålingsskader enda som jeg vet om.
knutby Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 Det er derfor du ikke vet det. Det hele er en stor sammensvergelse for at de amerikanske myndighetene skal få kontroll på hva du tenker!!
Togo Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 (endret) Jeg har holdt på med Pc i de siste 10 årene og har ikke fått gass eller strålingsskader enda som jeg vet om. Strålingen din har slettet all PC-stråling relatert hukommelse, så du husker ikke om du har tatt skade eller ei... Endret 17. desember 2003 av HeavenHell
MrLee Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 mener å huske om ei amerikansk dame som saksøkte intel fordi hun hadde blitt arbeidsufør av enten stråling eller no slikt fra P3 CPU'er... men så var det usa da, så hvem vet
Bytex Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Den eneste skaden jeg kan komme på er hørselsskade, øresus av viftene som står og gnåler 24/7
Vooon Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Vitenskapen er usikker på om strålingen fra elektriske artikler, ledninger etc. er farlig. Hvis du har masse ledninger under senga og det går strøm igjennom dem blir du utsatt for elektromagnetisk stråling - særlig barn kan utvikle leukemi pga dette. Jeg tror ikke det er bevist. Men det er vel heller ikke bevist at man kan få hjernesvulst av å prate 5 timer i mobiltelefonen hver dag. Gass kommer ikke fra pc'n, men fra bakken. Den er påvist å være farlig i konsentrerte mengder. Hjernesvulst, kreft, etc. Tror det hjelper å lufte mye... Kilden min er forøvrig 3FY.
Ueland Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Er vel kun radeon gass det, og så har du jo skjermen da som er en kanon bokstavelig talt..
IntelAmdAti Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Tja, jeg hadde ett lite eksperiment med rotter på rommet mitt. Rottene fikk svære kreftsculster, så store at kun svulstene og ingen bakben berørte bakken de gikk på og de måtte slepe seg selv rundt. Anyways, buret var plassert nærmt pc, trådløst headset, stereoanlegg, tv, radio og sikkert en del andre duppeditter som jeg ikke husker. Det tok omkring ett år før rottene døde av kreft. Min søsters nye rotter bor nå på ett annet sted i huset og har levd i noen år nå. Konklusjon må bli noe sånt som at det kommer farlig stråling ifra pc.
Bytex Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 (endret) Artig sammentreff, jeg gjorde det samme eksperimentet på rotter ved å legge 10 mobiltelefoner rundt buret. Samme resultat. Her er vi *alle* vitenskapsmenn! Konklusjon: man får kreft av mobiltelefoner Endret 18. desember 2003 av Bitex
The_evil_blue_toad Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Konklusjon: Mange brukere liker å utføre diverse skumle fosøk på rotter og burde snarest melde seg til nærmeste dyrevern/politistasjon/galehus.
Tåkelys Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Giftstoffet PBDE tilhører gruppen såkalte «bromerte flammehemmere», og likner mye på det mer kjente giftstoffet PCB. PBDE brukes som brannhemmende middel i enkelte tekstiler, møbler og byggevarer, men særlig i elektroniske apparater som pc-er og tv-apparater. - Mennesker får trolig i seg giftstoffet i hovedsak gjennom avgasser i lufta. Særlig elektroniske apparater som blir varme, som pc-er og tv-apparater, avgir en del slike gasser, sier Dybing. http://www.dagbladet.no/dinside/2001/09/17/282344.html
Anders Leipsland Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Hørte jeg massesøksmål mot PC produsentene i samme stil som mot tobakksindustrien?
Duron rocks Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Nå skal det sies at det er temmelig mye stråling fra en pc. Selv om det pr. i dag er umulig å si noe konkret om langtidsvirkninger. Dette får vi se på om noen år .. Kanskje det er kjempefarlig ?
OlaTK Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 en kamerat av meg sover med pc'n på rommet og den står på hele tiden. Tviler på at det er skadelig.
Onkel Kompost Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 En ting som kan være problematisk for helsen er det at selv en jevn lav men konstant dur virker ødeleggende på konsentrasjon og hørsel og slikt. Jeg vet at de advarer oss som arbeider på laboratoriumet, og sier det at når vi har litt fri bør vi stenge dører og slikt for å unngå at hørselen tar skade av susen fra avtrekkskap og lignende.
Shotgun Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Tror det rett og slett er bra for helsa jeg. Sovne til behagelig viftesus, og kjenne varmen fra den åpne kab-døra mot bar hud. Våkne til behagelig blått lys om morgenen. Ingenting slår det lyset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå