Gå til innhold

Dumt å kjøpe nytt 10** kort?


Darklordoo7

Anbefalte innlegg

Har lite problemer med titan første genrasjon kortene, er jo lydproblemet gjennom HDMI lyden blir borte i dvalemodus men spørs ikke om det er alle skjermkort fra nvidia\amd.

 

Selvfølgelig vil det nok være problemer med gtx 2080 på eldre spill også som ikke nevnes.

Skjermkortet er neppe laget for å støtte windows XP eller eldre operativsystemer og linux\unix mistenker jeg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet jeg merker er vel heller selgerne på finn ikke svarer på finn så man vet ikke om de tar seriøst å selge skjermkort eller annet eller om de liker bare å sjekke hvor mange som er interisert å kjøpe? Flere ganger har jeg stilt spørsmål om ulike brukte skjermkort ferreste svarer på flere uker. Så det er veldig fruserende skal de gidde å selge får de svare i minstefall.

Greit nok det er solgt men da sett anonsen som inaktiv eller solgt.

 

Høres rart ut. Du får fortsette å prøve, men ser du et kort du vil ha, er det seff innafor å forhøre seg litt

før en sier ja, jeg ta det. Kanskje du har vært litt uheldig?

Lenke til kommentar

Det er uansett dårlig kjøp med 1000-serie 3 år etter release når ny generasjon er kommet. GTX 2080 imponerer kanskje ikke nå, men når DLSS blir implementert i flere og flere spill (blir nok standard), så vil det dra temmelig godt ifra 1080 ti.

 

1000 serie er ikke verdt det med mindre man får det billig brukt. Må tenke mer langsiktig enn at 1080 ti er godt fordi DLSS ennå ikke er standard.

 

I tillegg vil jo 1000-serien få betydelig dårligere driverstøtte, arkitekturen begynner å bli passe gammel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er uansett dårlig kjøp med 1000-serie 3 år etter release når ny generasjon er kommet. GTX 2080 imponerer kanskje ikke nå, men når DLSS blir implementert i flere og flere spill (blir nok standard), så vil det dra temmelig godt ifra 1080 ti.

 

1000 serie er ikke verdt det med mindre man får det billig brukt. Må tenke mer langsiktig enn at 1080 ti er godt fordi DLSS ennå ikke er standard.

 

I tillegg vil jo 1000-serien få betydelig dårligere driverstøtte, arkitekturen begynner å bli passe gammel.

 

"Gammel" i forhold til generasjonsskifte ja, men 1080 Ti drar stort sett alt av dagens spill selv

om det ikke fronter DLSS eller ray tracing/RTX. Avleggs er det ikke, og absolutt ikke et dårlig eller

"labert" alternativ til RTX-kortene. Ja, en opplever nok forskjell, men fra 1080 Ti (brukt) til 2080 Ti ser

vi en enorm prisforskjell. Ikke alle som føler at denne rettferdiggjøres av ytelsesforskjellen, som er

tilstede men på ingen måte markant (nok en gang, i forhold til pris).

Endret av niqen
Lenke til kommentar

Om man er litt nøktern og tenker på 1080 og dagens spill med omtrent maksimal grafikk kan man si at man kommer langt med et 1060 / 580 i de fleste tilfeller og kan heller spare resten til man virkelig trenger pengene.

Det er så feil så det går ann hvis du ikke tror meg prøv 3dmark etc. Der vil ryzen og GTX 1080 TI gjøre det dårlig.

Men generieltsett kommer man langt med ryzen 7 1700 og GTX 1070 hvis man ikke er gaming interisert.

 

Husk om 1-2 år er GTX 1080 for dårlig til gaming.

Lenke til kommentar

Men problemet er jeg har fremdeles første genrasjon titan, merker den belastet ofte i alle spill 99%.

GTX titan klarer den ofte å dra nye spill på full hd ultra 40-60 FPS.

 

Men GTX 1080 ti klarer 120 fps lett på bare 30% belasting. Mere en 6 ganger raskere.

Nå vil jeg si eldre en GTX 1070 er utdatert til gaming. så får du mener hva du vil.

 

Har ikke testet vega\R9 Fury Series.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kjøpte 1070 for 3000kr med kvittering og under 1 år gammelt.

Ikke brukt til mining, fikk jeg beskjed om. så men det funker fjell.

 

har sett 1080 til 4000kr men det skal vistnok ikke være mer en 10-15% bedre

 

mener å ha sett 1070 ned i 2500-2600kr, da snakker vi behagelig pris.

 

Fått inntrykk av at 2070 koster 6000kr og er 30% bedre enn 1070

 

23.november er black friday.

 

Komplett og black friday, vil de våge å selge 2070 for 5000kr? max 1 pr. kunde det ville vært like mye verdt som et 1080 brukt til 4000kr i forhold til ytelse... fingers crossed ;) 

Lenke til kommentar

Jeg handlet 2 stk EVGA 1080ti SC BLACK kort, fra finn i går!

betalte 3700pr kort, hvis du kan få 1080ti kort for rundt 4000, eller ett 1080 for rundt 3000\3500, så er dette en meget god deal!

 

Håper du ikkje bare får et par murstein i posten da :p

 

Eller har du allerede fått dem? Husk å bruk HB sli bro ;)

Lenke til kommentar

shit god pris. Tidligere mining kort?  Lå de ute så billig eller var du rå på dealinga? 

 

ja, med en gang han fortalte prisen så kastet jeg meg i bilen!

 

Nei, faktisk ikke minet med, han hadde de ute på finn en stund! jeg hadde sendt han forespørsel på pris tidligere, men ikke fått noe svar, fikk plutselig svar sent på fredagskvelden, at han trengte penger raskt, så da kom jeg med ett skambud og fikk tilslag!

 

så nå står kortene pent og pyntelig en ny rig jeg egentlig ikke skulle bygge ferdig før etter vinteren!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...