Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg tror kona er utro. Hva skal jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Hei 

 

Jeg lurer på om kona er utro. Hun hadde kontakt med en eks for et år siden og da var han veldig klar for at de skulle komme sammen igjen. Dette var hun åpen om å sa at hun hadde avvist han. Etter dette har det gått litt trådt her hjemme. Har to små barn og begge er slitene  og jeg er vel ikke den flinkeste til snakke om følelser. Har nå sett ved flere anledninger at hun har fått snaps fra han og da har hun gjemt telefonen hver gang. Har tatt dette opp med hun og hun sier  at hun har følelser for han men at de bare er venner og at hun kan snakke med han om alt. De har kontakt flere ganger om dagen og dette har vart i flere måneder. Har sagt klart i fra til hun at jeg sliter med dette her, men skal ikke nekte hun kontakten. Har sagt at jeg håper at hun roer det ned betraktelig. Hva burde jeg gjøre? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

>hun sier  at hun har følelser for han

 

Skulle det vært en "ikke" der, før "har"?

Hvis ikke er hun enormt respektløs - å pleie kontakt med noen man har følelser for er det dummeste man kan gjøre om man ikke ønsker seg ut av ekteskapet.

Har man følelser for noen andre enn ektefellen, og vil bli med ektefellen, så er eneste løsning å minimere kontakt med den man har følelser for. Kutte kontakt helt om det er mulig(altså hvis det ikke er kollega etc).

  • Liker 4
Lenke til kommentar

>hun sier  at hun har følelser for han

 

Skulle det vært en "ikke" der, før "har"?

Hvis ikke er hun enormt respektløs - å pleie kontakt med noen man har følelser for er det dummeste man kan gjøre om man ikke ønsker seg ut av ekteskapet.

Har man følelser for noen andre enn ektefellen, og vil bli med ektefellen, så er eneste løsning å minimere kontakt med den man har følelser for. Kutte kontakt helt om det er mulig(altså hvis det ikke er kollega etc).

 

mangler ikke noe ikke der, så syns selv hun er respektløs. Hun har også holdt det skjult at hun har møtt han ved flere anledninger. Dette kom ikke frem før jeg konfronterte hun med kontakten på snap.

Lenke til kommentar

Hun er nok utro eller på god vei ditover.

Når hun fortalte at hun hadde følelser for han sa hun noe om hvor du er i bildet? Det er mulig å bli betatt eller forelsket i andre mens man er gift eller sammen med andre men som en bruker over her har påpekt så er det å pleie den kontakten det motsatte av hva du skal gjøre hvis du faktisk ikke ønsker å såre din partner. Hun skal ha ros for at hun faktisk har fortalt deg det. Hvordan fant du ut av det? Fortalte hun det selv eller måtte du grave det frem?

PS: Ikke ha mer sex med henne og sjekk deg hos legen for alt, fortell at du har en utro frue og er ikke sikker på hva hun kan ha dratt med hjem.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 6
Lenke til kommentar

mangler ikke noe ikke der, så syns selv hun er respektløs. Hun har også holdt det skjult at hun har møtt han ved flere anledninger. Dette kom ikke frem før jeg konfronterte hun med kontakten på snap.

Hadde dere ikke hatt barn hadde jeg rådgitt deg til å spasere derfra umiddelbart.. Ring en samlivsterapeut?

All den energien hun nå bruker på sidestykket sitt er energi hun skulle brukt på å jobbe på deres forhold og barn. Egoistisk og respektløst så det holder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Stiller meg også enig med de to overstående. At hun ikke respekterer deg nok til at hun avslutter kontakt forteller meg at hun allerede har tatt et valg og foten har bare ikke landet enda (såvidt vi vet).

 

At hun velger å ha kontakt med en beiler mens dere er inet forhold med felles barn er jo ikke bra og sier veldig mye om henne som person. Dere er avhengige av å samarbeide godt i fremtiden for barna sin del så dere må for all del forsøke å takle dette på et tidlig tidspunkt slik at det ikke blir for mange vonde følelser i det hele.

 

Jeg håper virkelig at hun kun er naiv og egoistisk i den forstand at hun tror det bare er vennskap på gang og at hun ikke velger bort far med så små barn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Visst hun sier at hun har følelser for han og møtt han, har de muligens hatt sex ved en anledning og at følelsene hennes kom derifra iform av "minner" som dukket opp. Nå skal ikke "sex" bekymre deg da det ikke er så farlig som enkelte skal ha det til, men heller være obs på sykdommer og være "føre var".

At det er en "eks" gjør han ikke så mye spennende heller om de hadde et langvarig forhold tidligere.

 

Følelsene hennes kan være vennskaplig ettersom at de forsåvidt kjenner hverandre godt og at det en gang var "dem", men de følelsene kan fint forsvinne om de dropper kontakten eller minsker den.

 

Du har ihvertfall en kone som er ærlig og innrømmer det, og som ikke lyver og krangler for å beskytte seg og han.

 

Tenk på barna og fremtiden, alt kan løse seg og det er mange år igjen av livet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Vi er alle forskjellige..

 

Jeg personlig aksepterer ikke slik oppførsel som du forklarer om her.

 

jeg vil unødig være med en partner som ikke ønsker det beste for meg, og heller ikke prøver å få det beste ut av meg.

 

Min eks var slik du forklarer, når hun først innså at valget hun tok var feil ( en stund etter vi gjorde det slutt ) kom hun tilbake, men jeg var ikke interessert. 

Hun tok lærdom av det og er nå i et sunt og godt forhold ( hennes ord ) og det ser virkelig sånn ut også. Samt jeg fant meg en partner som gjør mitt liv fantastisk og godt også.

 

Noen må faktisk lære den harde veien.. Og det ender ikke alltid godt :(

Men ja...

 

 

Jeg tok forøvrig med barna i mitt tilfelle. Da hun virkelig trengte tiden til rette.

 

Så det var skummelt ja.. 2 Barn, 2 hunder, mye gjeld

Men jeg klarte det, og jeg er ikke spesiell på noen som helst måte

 



Anonymous poster hash: b9522...461
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fra erfaring så er det sikkert mye mer bak dette enn hva som kommer frem her. Jeg anbefaler dere å ta en tur til familevernkontoret og snakke ut om ting og prøve å redde forholdet før ho gjør ting som du aldri klarer å tilgi henne for. Tro meg, du blir ikke noe mindre sliten om du plutselig sitter med asvaret alene med barna.

 

Kommer fra en med lignende historie, og nå sitter jeg med gjeld til halsen, alene omsorg med barn og må kombinere dette med full jobb og verv. Gresset er som oftest ikke grønnere på den andre siden!

Lenke til kommentar

Har nå sett ved flere anledninger at hun har fått snaps fra han og da har hun gjemt telefonen hver gang. Har tatt dette opp med hun og hun sier  at hun har følelser for han men at de bare er venner og at hun kan snakke med han om alt. De har kontakt flere ganger om dagen og dette har vart i flere måneder.

Fullstendig respektløst. Hun er utro, ferdig snakka.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har vært innom familievernkontoret og det har hjulpet på stemningen, men fikk sett en Snapchat melding i dag så er nok ingen vei tilbake her. Om hun ikke er fysisk utro så er hun det ihvertfall på det mentale plan.

Fryktelig respektløst. Om hun ikke viser noen vilje til å kutte denne forbindelsen for å jobbe med forholdet deres så har hun nok allerede bestemt seg for å gå videre. Kan nesten virke som hun ønsker å pushe deg til å være den som går, så hun slipper å være "the bad guy".
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...