Gå til innhold

Hvordan gjøre android telefon til en mobiltelefon


sjamanen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har søkt litt rundt på forumet og sett litt på ulike måter å "roote" telefonen min på.
Blir ikke helt klok på det her.

Det jeg ønsker å oppnå er veldig enkelt: Min Moto G5 med kun noen få apper, uten mulighet til å gå rundt dette. Jeg vil bare ha telefon, meldinger og Spotify. Thats it.

Hvordan kan jeg gjøre det her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På feks Huawei kan man sette telefonen i "enkel modus". Da velger du selv hvilke apper som skal være synlige. Men man kan selvfølgelig gå ut av modusen. Kanskje er noe lignende på din også? Og er det ikke bare å la være å installere appene igjen..?

Dessverre har jeg ikke noe sånt som jeg kan se!

Lenke til kommentar

Det ville nok hjulpet å forklart hvorfor du ønsker dette.

 

Er det fordi et barn skal bruke telefonen og du ønsker å begrense hvilke apper som er tilgjengelig, finnes det child mode/kid mode enten fra produsent, eller fra 3-part. Det er faktisk en 3-part som heter kid mode.

 

Kid mode kan naturligvis brukes om det ikke er barn som skal bruke telefonen også.

Lenke til kommentar

Vanligvis vil arbeidsgivere at man ikke bruker mobilen til underholdning i arbeidstiden

 

Ingen arbeidsgivere som jeg har vært borte i legger seg oppi hva en bruker telefonen til på fritiden. Det kan hende en må betale ekstra datapakke® og minnekort selv men det er ikke noe problem.

 

Under store arrangement, type VM og OL, kan det hende arbeidsgivere legger seg oppi hva folk bruker båndbredde på det vanlige nettverket til da det struper båndbredden når "alle" skal streame tv-sendingene i arbeidstiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok. Trodde det var sånn overalt. Får knapt ta mobilen opp av lommen for å swipe vekk låseskjermen og se om meldinger/mailer er viktige eller kan vente til pausene.

Ganske store forskjeller, har vært ett sted hvor mobil generelt ikke var tillatt å ta opp fra lomma jeg også, men da stort sett pga sikkerhet, og selv der var musikk tillatt når man var visse steder.

 

Min erfaring er at de fleste steder i dag er ganske liberale så lenge du får gjort det du skal og er effektiv, helt hva du gjør i mellomtiden legger de seg gjerne ikke alt for mye borti. Men det er jo klart stor forskjell på dødperioder og perioder med mye å gjøre. Har flere steder jobbet i jula og sommerferien, da er det gjerne ganske åpent for å gjøre relativt mye så lenge man ikke unnlater å gjøre de få arbeidsoppgavene som er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...