Gå til innhold

SNIKTITT: Apple iPhone XR Vi har prøvd den mest spennende iPhonen siden X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

«Bokeh» betyr beskrivelsen av den estetiske kvaliteten av det uskarpe området i et bilde.

Mellomtittelen gir altså ikke mening.

Amen to that!

Bokeh er det mest feilrbukte begrepet innen fotografi. De fleste tror at bokeh betyr blurry eller ut av fokus, noe det absolutt ikke gjør. Fake ut av fokus bakgrunn blir nå alltid bare fake ut av fokus bakgrunn. Det duger heldigvis for folk flest

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apple tar altså nesten 9000 kroner for en "billigmodell", som praktisk talt har en 720p skjerm? For å sammenligne har denne en pixeltetthet på 326 PPI, mens Samsung Galaxy s3 fra 2012 har en 720p skjerm med en pixeltetthet på 306ppi.

Og dette finner dere ikke  plass til en setning engang for å kommentere?

Endret av likferd
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Apple tar altså nesten 9000 kroner for en "billigmodell", som praktisk talt har en 720p skjerm? For å sammenligne har denne en pixeltetthet på 326 PPI, mens Samsung Galaxy s3 fra 2012 har en 720p skjerm med en pixeltetthet på 306ppi.

 

Og dette finner dere ikke  plass til en setning engang for å kommentere?

 

Selv om skjermen er større enn tidligere (i7 og i8) så spør jeg (fordi jeg lurer på det, ikke noe annet): hvor merkbar er forskjellen i pikseltettheten på en tross alt nokså liten flate?
Lenke til kommentar

Nå har prisgalskapen tatt helt overhånd. Ikke nok med å oversette priser fra amerikanske dollar med en null ekstra over til norske kroner, nei, vi skal betale ni tusen kroner for en telefon som koster 750 dollar!! :( Blir så forbannet! Jeg kjøper ikke iphone før de kommer med 5G.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Apple tar altså nesten 9000 kroner for en "billigmodell", som praktisk talt har en 720p skjerm? For å sammenligne har denne en pixeltetthet på 326 PPI, mens Samsung Galaxy s3 fra 2012 har en 720p skjerm med en pixeltetthet på 306ppi.

 

Haha. 2012? iPhone 4 fra 2010 hadde samme pikseltetthet som denne.

 

Ellers.. Hvorfor skulle det egentlig nevne det? Det er samme tetthet som iPhone 8, bare litt større skjerm. Kanskje ikke 326 er noe absolutt tall for når man ikke ser forskjell på større tetthet, men vi er såpass tett opp til hvor det er vanskelig å se forskjell at det er flisespikkeri å begynne å snakke om.

Lenke til kommentar

Nå har prisgalskapen tatt helt overhånd. Ikke nok med å oversette priser fra amerikanske dollar med en null ekstra over til norske kroner, nei, vi skal betale ni tusen kroner for en telefon som koster 750 dollar!! :( Blir så forbannet! Jeg kjøper ikke iphone før de kommer med 5G.

750 dollar tilsvarer ca 6230 nok. Legger du på mva på 25% lander du på ca 7800,-. Deretter må du ta med kostnaden av 5 års reklamasjon, der USA bare har 1 år. Da tipper jeg du havner ganske nærme 8700,- som er norsk utsalgspris

Lenke til kommentar

Nå har prisgalskapen tatt helt overhånd. Ikke nok med å oversette priser fra amerikanske dollar med en null ekstra over til norske kroner, nei, vi skal betale ni tusen kroner for en telefon som koster 750 dollar!! :( Blir så forbannet! Jeg kjøper ikke iphone før de kommer med 5G.

 

Eneste svaret man kan gi her er med lommeboka. Lukk den godt igjen og holdt ut et år til, eller vurder en Android telefon om du MÅ ha en telefon nå.

Lenke til kommentar

 

Apple tar altså nesten 9000 kroner for en "billigmodell", som praktisk talt har en 720p skjerm? For å sammenligne har denne en pixeltetthet på 326 PPI, mens Samsung Galaxy s3 fra 2012 har en 720p skjerm med en pixeltetthet på 306ppi.

 

Haha. 2012? iPhone 4 fra 2010 hadde samme pikseltetthet som denne.

 

Ellers.. Hvorfor skulle det egentlig nevne det? Det er samme tetthet som iPhone 8, bare litt større skjerm. Kanskje ikke 326 er noe absolutt tall for når man ikke ser forskjell på større tetthet, men vi er såpass tett opp til hvor det er vanskelig å se forskjell at det er flisespikkeri å begynne å snakke om.

Jeg har en gammel Galaxy S3 liggende, og jeg skal love deg der er forskjell på 306 ppi og min nåværende mobil som har 564 ppi i hvert fall. Liten skrift som f.eks en PDF eller desktop nettside er uskarp og slitsom for øynene å lese. Man vil kanskje ikke legge så mye merke til det uten et sammenligningsgrunnlag, men når man legger mobilene ved siden av hverandre er det natt og dag.

Lenke til kommentar

Jeg har en gammel Galaxy S3 liggende, og jeg skal love deg der er forskjell på 306 ppi og min nåværende mobil som har 564 ppi i hvert fall. Liten skrift som f.eks en PDF eller desktop nettside er uskarp og slitsom for øynene å lese. Man vil kanskje ikke legge så mye merke til det uten et sammenligningsgrunnlag, men når man legger mobilene ved siden av hverandre er det natt og dag.

Jeg har ikke merket noe forskjell igjen fra min tidligere 360 ppi. Jeg har merket forskjell på andre ting, men ikke på pikseltettheten.
Lenke til kommentar

Tidligere lå Apple i pristoppen, men solgte meget godt for det. De siste par åra har de fått selskap av stadig flere, så en mobil til 8-9000 kr er ikke spesielt uvanlig lengre. Kronekursen i seg selv har gitt dyrere varer. Samtidig har det,vært lettere for Apples konkurrenter å legge på prisene siden Apple likevel selger godt.

 

Her får man selv vurdere hva man får for pengene, og hvor mye glede man får av telefonene på sikt, gjerne med hensyn til holdbarhet, oppdateringsmuligheter med mer. Skifter man telefon ofte, er dette av mindre betydning.

 

Jeg og min familie bruker selv en rekke Apple-produkter, men synes ikke Apple imponerer i forhold til mange konkurrenter. Likevel er jeg/vi fornøyd med at produktene har holdt godt over tid, og oppdateres i lang tid etter de var nye. Derimot er f.eks nyere MacBooks svært vanskelige å oppgradere. Man må velge konfigurasjon ved kjøp, ellers må det spesialverksteder til å gjøre dette, og det blir kostbart. På min Lenovo laptop er det ikke slik. Jeg har allerede skiftet harddisk helt uten problemer.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...