Gå til innhold

Tesla øker prisen på Model 3 med firehjulsdrift... Igjen


Anbefalte innlegg

Business as usual ja, du har enda ikke funnet på noen bedre ord enn krisemaksimering :)

Jeg finner det rart at en bil som har 400 tusen bestillinger som noen hevder, så kan man plutselig legge inn en ordre og få bilen på et par dager, er ikke det litt rart? Siden backlogen er så stor? https://electrek.co/2018/09/09/tesla-model-3-immediate-deliveries-first-come-first-served-basis/

Men kilden er kanskje tvilsom, er det FUD mon tro?

Har du i det hele tatt lest saken? De har ett begrenset antall biler som kan leveres omgående til førstegangs reservasjonsholdere...

 

Du har påstått at dette er en greie lenge nå, men får det liksom ikke til..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man leser at helt nye bestillinger får levert bil innne 7-14 dager, så vet jeg ikke helt.

Det er vel ikke igjen noen 1. dags reservasjonsholdere i US nå som ikke har kjøpt bil.

Dette "eventet" virket som det var bare å droppe innom sånn at Tesla kunne bli kvitt noen av bilene som stod og støvet ned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når man leser at helt nye bestillinger får levert bil innne 7-14 dager, så vet jeg ikke helt.

Det er vel ikke igjen noen 1. dags reservasjonsholdere i US nå som ikke har kjøpt bil.

Dette "eventet" virket som det var bare å droppe innom sånn at Tesla kunne bli kvitt noen av bilene som stod og støvet ned.

Ja jeg har hørt deg si dette i ukesvis nå, men det er bare dine ord. Sjekker en på tesla sine sider så stemmer ikke dette. At noen får fremskyndet leveranse pga bombestillinger osv er normalt, så det skjer nok i blandt.

 

Jo det er det, leser du saken så står det der. De venter på billigversjonen. Det var display biler de nå solgte unna. Er det så vanskelig å lese?

Lenke til kommentar

Business as usual ja, du har enda ikke funnet på noen bedre ord enn krisemaksimering :)

Jeg finner det rart at en bil som har 400 tusen bestillinger som noen hevder, så kan man plutselig legge inn en ordre og få bilen på et par dager, er ikke det litt rart? Siden backlogen er så stor? https://electrek.co/2018/09/09/tesla-model-3-immediate-deliveries-first-come-first-served-basis/

Men kilden er kanskje tvilsom.

Hakk i plata fra han, ja.

 

Electrek er primært en fanblogg for Tesla, så jeg stoler ikke nødvendigvis så mye på den. Frédéric Lambert er også en ganske dodgy type. Lambert har vært litt kritisk til Tesla i det siste, men det kun fordi han har ventet en stund på sin Model 3 :p

 

Haha:

Endret av tlwrtpmc
Lenke til kommentar

Business as usual ja, du har enda ikke funnet på noen bedre ord enn krisemaksimering :)

Jeg finner det rart at en bil som har 400 tusen bestillinger som noen hevder, så kan man plutselig legge inn en ordre og få bilen på et par dager, er ikke det litt rart? Siden backlogen er så stor? https://electrek.co/2018/09/09/tesla-model-3-immediate-deliveries-first-come-first-served-basis/

Men kilden er kanskje tvilsom, er det FUD mon tro?

Jeg kaller det krisemaksimering fordi det er krisemaksimering.

 

Også når Tesla prøver en ny måte å levere på så er det visst krise. Selv når du har fått forklart hvorfor de gjør dette så holder du fast ved krisemaksimeringen. Det er alltid krise i Tesla for krisemaksimererne. Alt er et bevis på at det egentlig ikke er noen som ønsker å kjøpe Model 3, og Model 3 er egentlig en flopp.

 

Maks krisemaksimering, business as usual.

Lenke til kommentar

 

 

Deretter bestemte selskapet seg for å senke prisen på Dual Motor-pakken til 4000 dollar i juni. To måneder senere, i august, økte de prisen tilbake til 5000 dollar. Nå, én måned senere, øker de prisen med 20 prosent til rekordhøye 6000 dollar.

Økes i pris på grunn av leveringsproblemer? Tror ikke tesla selger så mye da.

Nei det gjør de ikke. Men har forlite folk i produksjonen.

Og ikke minst: De lager faktisk såpass mange biler som er kritiske feil eller dårlig kvalitet generelt på at de ikke kan selge. Så de må tilbake på produksjonsbandet. Dette er ikke ment som provosering mot Tesla fansen men er fakta som har kommet frem. Og alt slikt koster selskapet dyrt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De lager faktisk såpass mange biler som er kritiske feil eller dårlig kvalitet generelt på at de ikke kan selge. Så de må tilbake på produksjonsbandet. Dette er ikke ment som provosering mot Tesla fansen men er fakta som har kommet frem. Og alt slikt koster selskapet dyrt.

Dette er på ingen måte fakta. Så vidt jeg vet er det ikke i det hele tatt mulig å returnere biler til produksjonsbåndet som har gått gjennom en gang.

 

Det som lekkede interne dokumenter viser er at noe sånt som 85% av bilene som ble produsert i uke 26 hadde feil som måtte utbedres. Utbedringen av feilene tok i snitt 37 minutter per bil, noe som betyr at kostnaden ved dette var ubetydelig.

 

Nå er vi nesten 3 måneder lengre ut i tid, og det er ingen tvil om at Tesla har fortsatt å forbedre produksjonsprosessene sine, slik at antall feil (og kostnadene ved disse) reduseres. Tesla reduserte antall arbeidstimer per bil med 30% fra Q1 til Q2, og vi får hvor mange prosent de har klart fra Q2 til Q3. Kanskje ytterligere 30%.

Lenke til kommentar

Klarer du skrive krise litt flere ganger i en post kanskje? Var litt lite syns jeg. Er jo du som drar inn denne krisen hele tiden, ingen av oss andre.

Klarer du å krisemaksimere litt flere ganger da? Så skal jeg nok påpeke det når jeg ser det.

 

 

 

Og ikke minst: De lager faktisk såpass mange biler som er kritiske feil eller dårlig kvalitet generelt på at de ikke kan selge. Så de må tilbake på produksjonsbandet.

Kilde?

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men nå m å de snart komme med noe som er designmessig unikt også snart !  En kjempe mondeo , en transporter og nå en chrysler neon med i pad holder ikke i lengden ..... 

 

Dette blir jo en smakssak. Synes Model S ser helt OK ut. Model 3 er litt stutt, men med riktig lakk ser den også helt fin ut i mine øyne. Model 3 står i alle fall ikke svakt sammenlignet med Opel Ampera-E/Chevrolet Bolt og Hyundai Kona som sannsynligvis blir nærmeste elektriske alternativ enn så lenge.

 

Noe som må nevnes er at designet nok har noen kompromiss for å oppnå svært lav luftmotstand, noe en trygt kan finne seg i, når dette er av betydning for rekkevidde og kjøreegenskaper.

Lenke til kommentar

 

 

Deretter bestemte selskapet seg for å senke prisen på Dual Motor-pakken til 4000 dollar i juni. To måneder senere, i august, økte de prisen tilbake til 5000 dollar. Nå, én måned senere, øker de prisen med 20 prosent til rekordhøye 6000 dollar.

Økes i pris på grunn av leveringsproblemer? Tror ikke tesla selger så mye da.

Tallene for juli eller juni sa nesten 20000 solgte biler i USA fordelt på tre modeller. BMW ligger i snitt på rundt 25000 fordelt på alle sine modeller.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Dette er som å påstå at en trehjulssykkel blir premium om du fester en rakettmotor på den, men teslalobbyen har aldri helt klart å differensiere mellom høy effekt og en bil som faktisk er kompetent sammenskrudd, antakelig fordi de aldri har kjørt sistnevnte.

Da er det jo rart at folk er villige til å betale så mye penger for en Tesla, særlig Model X.

 

Men jeg antar at det bare er du som har peiling, og alle andre er idioter som ikke vet hva de vil ha.

 

 

 

 

Du må jo ta med at hele denne Tesla statistikken er etterslep , bilene er jo ikke engang solgt i år så hele spørsmålet blir hvor mange har de på listen for produksjon som err solgt ?? blir helt tullete sammenligning når man har brukt 5 år på å selge før produksjonen ..... kanskje derfor man produserer i telt nå også ?

Eh jo, de er solgt i år. Man betaler ikke full pris for bilen før den går til produksjon.

 

Når det er sagt, så er det merkelig at du tydeligvis mener at det skal være negativt at det er massive ventelister på Model 3. Noen klarer å få hva som helst til å vinkles negativt for Tesla...

 

Husk at de fleste som står på ventelisten aldri har sett en Model 3 i virkeligheten engang, og likevel står de gjerne lenge i kø for å skaffe seg en.

 

 

 

 

 

Et av punktene på den gigantiske sjekklisten som Tesla-brukene selv har laget, er å ta med en sterk lommelykt slik at du får sjekket panelgap og lakkskader i det dårlig opplyste utleveringslokalet.

 

Det meste tyder på at dette er den mest katastrofale lanseringen av en bilmodell noensinne.

 

Honda, Mazda og Toyota sine alternativer er en størrelsesorden mer premium til halve prisen.

Eh, dette med sjekklister og lommelykt er noe folk gjør for Model S og Model X. Om de gjør det for Model 3 vet jeg ikke.

 

Men for all del, krisemaksimer i vei!

 

Det er jo rart at Tesla-kunder tydeligvis er så ekstremt detaljfokuserte og kresne, og likevel elsker de bilene sine. Ikke rart du blir frustrert og hele tiden kommer med utbrudd mot Tesla her på forumet.

Din syke mor ringte, hun sa du må gi opp gråtinga dersom hun ikke skulle gjøre deg arveløs

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...