Gå til innhold

Apples kommende «billigmobil» heter angivelig iPhone XC


Anbefalte innlegg

Av de store på mobilmarkedet, så er Apple de som innovérer minst.

Samsung, Huawei, Oppo, Xiaomi og tilogmed HTC(!) Kommer med mer innovasjon enn Apple.

Om du er uenig i det, så kan du gjerne komme med forklaring på hva som er feil med utsagnet mitt.

 

Det er jo du som kommer med argumentet først her da, men du legger jo ingenting til grunn. Ønsker du en diskusjon, så må du jo komme med premissene for diskusjonen du ønsker. På hvilken måte er de andre med innovative enn Apple?

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg fulgt med på regnskapene til selskapene, men en ting er omsetning (inntjening). En annen ting er resultat. (Overskudd). Alt handler om riktig markedsføring og å vinne kunder. Men markedsføring koster og de pengene må tas fra ett sted.

 

Jeg har egentlig ikke noe i mot android eller andre telefoner. Hovedgrunnen til at jeg velger iPhone er fordi den er mer stabil i bruk og sluker ikke strøm mens den ligger på nattbordet eller i lommen.

 

Så langt har jeg til gode å eie en Android telefon som imponerer med med tanke på strømforbruk. Jeg blåser en lang en i når det gjelder slike tester. Jeg får rett og slett ikke den batteritiden til å stemme overens med den jeg får.

 

Satt på bussen til Oslo fra Fredrikstad og hørte på Spotify, mens jeg surfet litt på google maps for å finne adresser. Ved siden av litt lett internett surfing og facebook. Telefonen brukte 42% med strøm på under 2 timer! Bussen gikk klokken 16:00 og når jeg satt meg på toget hjem klokken 23:00 så var batteriet helt flatt. Heldigvis hadde jeg med batteribank.

 

Med iPhone har jeg aldri hatt dette problemet. Jeg har hatt 6 iphoner og når dem ikke er i bruk så trekker dem nærmest ikke strøm i det hele tatt. Jeg kjører mye motorsykkel med telefonen og google maps som veiviser koblet til Bluetooth på øret. Etter 12 timer med kjøring med google maps, gps og bluetooth aktivert så har jeg fortsatt 50% med strøm igjen. Samsungen jeg hadde hadde tatt kvelden før jeg rundet Oslo.

 

Jeg aner ikke hvorfor og jeg driter egentlig i hvem som har skylden for strømforbruket, men i mine øyne virker iPhone som en mer effektiv telefon når det kommer til det punktet. Det gjelder ikke bare iphone x, men alle iphoner jeg har hatt.

 

Har en gammel Samsung S6 Edge liggende. Ladet den opp og la den på pulten i stand by modus ved siden av iPhone. Etter ca. 12timer så hadde samsungen mistet 18% med strøm helt uten bruk, mens iphone hadde mistet kun 1%.

 

Kan noen her egentlig forklare hvorfor?

 

Hei Bjerknez, Apple iOS (operativsystemet på iPhone) bruker betydelig mindre batteri enn mange Android-enheter. En av hovedoppgavene til iOS er å bruke minimalt med strøm. Blant annet med effektiv minnehåndtering og minimalt med unødvendige bakgrunnsaktiviteter, noe som også gjør at alt går kjappere. Android-enheter generelt har også "bedre" (tyngre) hardware som krever mye batteri, så selv om batteriet på en Android-enhet viser større kapasitet, vil ikke dette nødvendigvis føre til mer brukstid for brukerne. Dette forklarer også hvordan noen Nokia telefoner (og andre liknende telefoner) varer i ca. en måned før dem trenger å lades (lite bloatware i bakgrunnen, strømsparende hardware og effektivt operativsystem kombinert med gode batterier).

Endret av UendeligCR7
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan noen her egentlig forklare hvorfor?

Prosesser som kjører i bakgrunnen som ikke skal kjøre. De trekker strøm. Samsung har vanligvis ikke den beste standby-tiden. Når jeg hadde var det og litt opp og ned med batteritid. Noen versjoner ble det dårlig. Huaweien min nå derimot har stort fokus på å stoppe alle apper som trekker strøm. For android har og devs mer frihet til å sette høy prioritet osv til en app. Derimot så vil Huawei sin løsning da overkjøre de som laget appen. Samme gjør jo Apple, de bare avslutter prosesser og legger all data i RAM/NAND.

 

Derfor og det ikke fungerer å si "Android" telefoner. Det er ikke en type telefon. Det er mye ulikt.

 

Virker som om du har vært uheldig. Slikt du opplever kan oppleves på iPhone og, og folk opplever det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Bjerknez, Apple iOS (operativsystemet på iPhone) bruker betydelig mindre batteri enn mange Android-enheter. En av hovedoppgavene til iOS er å bruke minimalt med strøm. Blant annet med effektiv minnehåndtering og minimalt med unødvendige bakgrunnsaktiviteter, noe som også gjør at alt går kjappere. Android-enheter generelt har også "bedre" (tyngre) hardware som krever mye batteri, så selv om batteriet på en Android-enhet viser større kapasitet, vil ikke dette nødvendigvis føre til mer brukstid for brukerne. Dette forklarer også hvordan noen Nokia telefoner (og andre liknende telefoner) varer i ca. en måned før dem trenger å lades (lite bloatware i bakgrunnen, strømsparende hardware og effektivt operativsystem kombinert med gode batterier).

iOS bruker beviselig ikke mindre batteri enn Android. Det er bare latterlig utsagn. iOS går heller ikke raskere. De har ikke bedre RAM håndtering. Android enheter bruker samme hardware som iOS enheter, så det og er bare tull.

 

Android enheter varer lengre enn iOS enheter, som iPhone. Det du skriver om er bare masse myter som folk har funnet på.

 

Om du likevel mener du har rett så er det bare å prøve å bevise det selvfølgelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo du som kommer med argumentet først her da, men du legger jo ingenting til grunn. Ønsker du en diskusjon, så må du jo komme med premissene for diskusjonen du ønsker. På hvilken måte er de andre med innovative enn Apple?

Selv om første reaksjonen min egentlig var rettet mot artikkelen, som hadde et eget avsnitt på hva som var nytt, og kun skrev "Ny chip", og så skal jeg fullføre hva jeg mente.

 

Samsung: S-Pen, store skjermer, kurvet skjerm.

Huawei: Trippel kamera med AI

Xiaomi: Startet trenden med minimale rammer

Oppo: Flyttet kameraene "inni" telefonen, popup

HTC: Startet med doble kamera. Integrerte trykksensorer i rammene på telefonen.

 

Apple startet det hele ganske brilliant med iPhone, men de siste årene vet jeg ikke helt hva de har innovért. At de skaper trender med å implementere ting som allerede er på markedet, gjør ikke at de flytter grenser. I beste fall så markerer de grenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med en telerfon kan man så klart være uheldig. Kanskje også med to og tre. Men med 7 android telefoner og 6 iPhoner så må det vel være noe som gjør at Android telefoner sluker strøm i standby mode. Jeg tror det er der hovedproblemet ligger. 

 

Jeg reiser på jobben og streamer musikk fra Spotify til mine Sony hodetelefoner. Jeg kan sitte i timesvis og høre på spotify uten at iPhone X mister nevneverdig med strøm. Dette har aldri skjedd med Android telefoner som jeg har hatt. 

 

Altså etter den første uken. De første dagene synes jeg batteritiden er bra, så det er noe som skjer når man installerer apper... 

Lenke til kommentar

iPhone X er rett og slett den beste telefonen jeg har eid så langt. Verdt hver krone. Ja, den er rådyr, men den også rålekker. Samsung S8 var også en flott telefon og se på, men det stoppet der. Helt ubrukelig batteritid. Den klarte og sluke 10-15% batteri i hvilemodus på nettbordet over en natt. (6-8 timer). Når jeg tok den i bruk så var det nesten så man kunne se indikatoren gå nedover.

 

Jeg har de siste årene hatt 13 smart telefoner. 7 av dem er android og resterende Apple. Batterikapasiteten er mye bedre på iPhone enn Android, uavhengig av hva testene sier. Hvorfor vet jeg ikke, men når man må ha med batteribank for å holde liv i telefonen en hel kveld så er det noe ruskende galt.

 

Det skal sies at batteriet funket fint den første uken. Helt til jeg installerte favoritt appene. Spesielt Google mapps spiste batteri av en elelr annen merkelig grunn.

Sett at det er en del som sliter med det samme. Min S8 har vært enestående i et år nå, og bruker ca 1-2% over natten og jeg sitter normalt med 30% på slutten av dagen med mitt bruk. Endret av Tordal
Lenke til kommentar

Min er ladet til 100% hver morgen. Når jeg legger meg på kvelden i 23:00 tiden så er det ca. 70-80% med strøm igjen. Det kommer så klart ann på bruken, men jeg bruker den sporadisk. Litt facebook, ringer litt, sender noen SMS, sjekker Instagram etc. Ganske vanlig bruk tror jeg. 

 

Samsungen jeg hadde var nede på rundt 30% etter en arbeidsdag hvis jeg ikke brukte den for mye. Med litt tung bruk holdt den ikke en hel dag fra morgen til kveld. Det er rett og slett for dårlig.

Lenke til kommentar

Så på everythingapplepro nå om di nye 2018 modeller som kommer, altså iPhone xc, xs, xs maks etc etc kommer ikke en gang med jack dongle for hode tlfer er det mulig, dette var igjen leaked av en som har over 92 % nøyaktighet om Apple, her skal apple ha sikkert langt over 10.000 kr for xs maks 64 GB versjon, så får man pokker meg ikke med jack dongle en gang + denne skulle også bli dyr og kjøpe utenom.

Jeg hadde respekt en gang for Apple, men nå mister mer og mer over det firmaet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

iPhone X er rett og slett den beste telefonen jeg har eid så langt. Verdt hver krone. Ja, den er rådyr, men den også rålekker. Samsung S8 var også en flott telefon og se på, men det stoppet der. Helt ubrukelig batteritid. Den klarte og sluke 10-15% batteri i hvilemodus på nettbordet over en natt. (6-8 timer). Når jeg tok den i bruk så var det nesten så man kunne se indikatoren gå nedover. 

 

Jeg har de siste årene hatt 13 smart telefoner. 7 av dem er android og resterende Apple. Batterikapasiteten er mye bedre på iPhone enn Android, uavhengig av hva testene sier. Hvorfor vet jeg ikke, men når man må ha med batteribank for å holde liv i telefonen en hel kveld så er det noe ruskende galt. 

 

Det skal sies at batteriet funket fint den første uken. Helt til jeg installerte favoritt appene. Spesielt Google mapps spiste batteri av en elelr annen merkelig grunn. 

 

i iPhone X er batteriet 2 celler, altså 2 batterier, for å øke kapasiteten. Det er også en stor fordel at blir batteriet dårlig så finnes det walk-in butikker over hele landet som bytter batteri på 15 minutter. Veldig få som fikser Samsung og har deler inne til den spesifikke modellen. Ref. feks. Applespesialisten.no. Hvor er Samsungspesialisten.no? Finnes noen Mobilfix-sjapper som tar visse _typer Samsung_ og visse _deler_ til Samsung.

 

Jeg jobber som reparatør på bla. Apple-produkter. Jeg nekter å bytte batteri på Samsung-telefoner. Rett og slett fordi at det er vanskelig. Nå har siste modellen til Samsung fulgt Apple sine fotspor, så nå er det kommet glass og mindre lim, noe som gjør det enklere å fikse, men er fortsatt en stor forskjell. Man ser tydelig at Apple sine ingeniører har lagt til rette for reparatører til å kunne enkelt ordne det som går i stykker. Se på koblingsgaten til iPhone X. Alt koblet på samme sted. Dette har man sett lenge at Samsung ikke har lagt til rette for. Samsung har hele tiden vært en telefon som går i søpla når noe går i stykker, og det har også ligget i Samsung sine egne kort også. Trade-in verdien til en iPhone er fortsatt nesten på 70% av originalprisen, dette 1 år etter lansering. Samsung sin verdi ligger på 50-prosenten. Det sier noe.

 

Vi vil nok se fremover at Samsung og andre legger til rette for reparasjon, men Samsung er en billig-telefon fra Asia (da mener jeg billig kvalitet på materialer, herunder metall, ledere, og annet) med kraftig prosessor og drivere som legger seg på nesten samme prisnivå som Apple sine priser - ikke på grunn av kvalitet, men fordi de kan legge seg der, fordi folk tror det er verdt pengene. Forskjellen på materialer og design mellom Apple og Samsung sine telefoner er massivt. Folk betaler i dyre dommer for Samsung som kommer med eksternt OS som Samsung ikke lager selv (Android), og folk tror at de har gjort et mye lurere kjøp enn Apple-kunder. Folk kaller Apple-kunder for "Apple Sheeps" og forstår ikke engang selv hvem som er sau.

 

Til syvende og sist er det vel også bedre å gi pengene til amerikanere enn koreanere også. På lik måte som at det er bedre å betale pengene til den norske stat gjennom Telenor enn til den svenske staten gjennom Telia.

Du som reperatør mener at Apple er bra?? ALLE SOM TROR APPLE ER SÅ BRA GÅ OVER PÅ LUIS ROSSMAN KANÁL PÅ YOUTUBE OG SE HVA EN REPERATØR SIER..

 

Apple er ok! Bare det at de designer innmaten dårlig da de vil at du etter x antall tid skal bytte varen!!!

Har sett masse på Louis Rossman, og synes hans reparasjoner er fascinerende.

 

Når det er sagt, så jobber jeg som Mac-tekniker (snart i 7år). Bortsett fra modellene med dedikerte AMD/nvidia brikker som har fått utbytteprogram, så ser vi ikke så mange feil som Rossman skal ha det til. Ja, de kom nettopp med et utbytteprogram på tastaturene, men det er få modeller som har store problemer med f.eks. hovedkort. Spesielt på modellene med Intel CPU og integrert GPU.

 

Klart, i Norge så har vi også 5 års reklamasjonsrett. Noe som gjør at vi er uansett godt beskyttet igjennom låvverket i relativ lang tid. Litt verre for amerikanerne med sin 1 års garanti.

Lenke til kommentar

Av de store på mobilmarkedet, så er Apple de som innovérer minst.

Samsung, Huawei, Oppo, Xiaomi og tilogmed HTC(!) Kommer med mer innovasjon enn Apple.

Om du er uenig i det, så kan du gjerne komme med forklaring på hva som er feil med utsagnet mitt.

Det er jo du som kommer med påstander her. Jeg har ikke sagt noe om Apple innoverer så mye mer enn andre eller ikke.

 

Men det er jo interessant at du måler innovasjoner fra Apples mot andre selskapers kombinerte innovasjoner!

 

Og de liker definitivt å herme etter Apple ("leppa" er det siste nå).

Lenke til kommentar

Med en telerfon kan man så klart være uheldig. Kanskje også med to og tre. Men med 7 android telefoner og 6 iPhoner så må det vel være noe som gjør at Android telefoner sluker strøm i standby mode. Jeg tror det er der hovedproblemet ligger. 

 

Jeg reiser på jobben og streamer musikk fra Spotify til mine Sony hodetelefoner. Jeg kan sitte i timesvis og høre på spotify uten at iPhone X mister nevneverdig med strøm. Dette har aldri skjedd med Android telefoner som jeg har hatt. 

 

Altså etter den første uken. De første dagene synes jeg batteritiden er bra, så det er noe som skjer når man installerer apper... 

Igjen nesten alle produsenter som bruker Android har ulikt OS. Du kan ikke si "Android" telefoner. Du må nesten si hvilke merker du kjøpte. Du kan kjøpe en Samsung, en Huawei, en Sony osv, men det blir håpløst å si at en Samsung er slik, så da er en Sony også slik. Litt samme kategori som folk som sier de kjøpte en "Android" som var en billig mobil til 2000 kr og sier iPhone (som de betalte 12K for) er mye bedre. Det blir håpløst for alle andre. Hva mener du med Android i den sammenhengen liksom? Så kan gjerne svare, men du må komme med noe mer konkret før det er mulig.

 

Jeg har hatt to Samsung modeller tidligere. Noen programvareversjoner hadde problemer som du beskriver. Og som du sier så skjer det etter du installerer apper. Fordi som jeg sa så har det ikke noe med at Android som OS er dårlig eller trekker mer strøm. Problemet ligger i apper og at de har større frihet på Android. Ikke sant, det er jo den store forskjellen. På iOS er det sånn enten du liker eller ikke, mens på Android så kan folk lage ting for all slags.

 

Jeg kan nevne f.eks Facebook som en app som er elendig kodet. Sikkert portet fra nettversjonen som er laget for desktop. Da har selvfølgelig ikke batteri noe å si og den kan lett trekke 25% strøm i løpet av en natt. Du vil ideelt at telefonen sover når du gjør, så den vil gå i dvale og ikke sjekke noe og da bruker den såvidt strøm. Derimot tipper jeg Facebook appen sitter og gir høy-prioritet kall til OS stadig vekk og holder telefonen aktiv hele tiden. 

 

I Apple sitt tilfelle vil iOS aggressivt hindre apps i å gjøre det. Og ser du til Huawei sin strømsparing så vil den gjøre det samme. Faktisk enda mer. Så jeg har aldri opplevd høyt strømtrekk på min Huawei noensinne. Fordi om telefonen oppdager en app som kjører i bakgrunnen og bruker mye strøm så dreper Huawei den prosessen og setter den i dvale.

 

Ren Android er nok også bedre.Det er innebygget funksjon som gjør at Android finner ut når du vanligvis sover og telefonen går inn i en sove-modus den også der en sjekker for oppdateringer kun med flere timers mellomrom.

 

 

Jeg har og ellers alltid GPS, WiFi, mobildata osv aktivert til enhver tid. Ikke strømsparing eller noe slikt. Så selv om jeg vet hva du snakker så er ikke "Android" slik. Og selv på telefoner det skjer med, skjer det ikke alltid. Med mindre du har funnet en app eller et sett med apper som dreper telefonen din sitt batteri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om første reaksjonen min egentlig var rettet mot artikkelen, som hadde et eget avsnitt på hva som var nytt, og kun skrev "Ny chip", og så skal jeg fullføre hva jeg mente.

 

Samsung: S-Pen, store skjermer, kurvet skjerm.

Huawei: Trippel kamera med AI

Xiaomi: Startet trenden med minimale rammer

Oppo: Flyttet kameraene "inni" telefonen, popup

HTC: Startet med doble kamera. Integrerte trykksensorer i rammene på telefonen.

 

Apple startet det hele ganske brilliant med iPhone, men de siste årene vet jeg ikke helt hva de har innovért. At de skaper trender med å implementere ting som allerede er på markedet, gjør ikke at de flytter grenser. I beste fall så markerer de grenser.

Vel, iPhone kom jo med sin ansiktsgjennkjenning. Og før du sier "men andre har jo og det" så er det langt ifra det samme som det som er i iPhone. Og det er fortsatt noe kun de har. Du kan si det ikke er så nyttig, men du kan argumenter for at S-Pen ikke er, osv også.

 

Generelt er det stort sett de kinesiske selskapene som kommer med noe nytt først for tiden.

 

Men jeg forstår heller ikke hvorfor noen må være så innovative? Er det ikke best å lage gode løsninger, enn å være først med noe nytt? Jeg vil heller ha noe bra, enn noe nytt.

Lenke til kommentar

Igjen nesten alle produsenter som bruker Android har ulikt OS. Du kan ikke si "Android" telefoner. Du må nesten si hvilke merker du kjøpte. Du kan kjøpe en Samsung, en Huawei, en Sony osv, men det blir håpløst å si at en Samsung er slik, så da er en Sony også slik. Litt samme kategori som folk som sier de kjøpte en "Android" som var en billig mobil til 2000 kr og sier iPhone (som de betalte 12K for) er mye bedre. Det blir håpløst for alle andre. Hva mener du med Android i den sammenhengen liksom? Så kan gjerne svare, men du må komme med noe mer konkret før det er mulig.

 

Jeg har hatt to Samsung modeller tidligere. Noen programvareversjoner hadde problemer som du beskriver. Og som du sier så skjer det etter du installerer apper. Fordi som jeg sa så har det ikke noe med at Android som OS er dårlig eller trekker mer strøm. Problemet ligger i apper og at de har større frihet på Android. Ikke sant, det er jo den store forskjellen. På iOS er det sånn enten du liker eller ikke, mens på Android så kan folk lage ting for all slags.

 

Jeg kan nevne f.eks Facebook som en app som er elendig kodet. Sikkert portet fra nettversjonen som er laget for desktop. Da har selvfølgelig ikke batteri noe å si og den kan lett trekke 25% strøm i løpet av en natt. Du vil ideelt at telefonen sover når du gjør, så den vil gå i dvale og ikke sjekke noe og da bruker den såvidt strøm. Derimot tipper jeg Facebook appen sitter og gir høy-prioritet kall til OS stadig vekk og holder telefonen aktiv hele tiden. 

 

I Apple sitt tilfelle vil iOS aggressivt hindre apps i å gjøre det. Og ser du til Huawei sin strømsparing så vil den gjøre det samme. Faktisk enda mer. Så jeg har aldri opplevd høyt strømtrekk på min Huawei noensinne. Fordi om telefonen oppdager en app som kjører i bakgrunnen og bruker mye strøm så dreper Huawei den prosessen og setter den i dvale.

 

Ren Android er nok også bedre.Det er innebygget funksjon som gjør at Android finner ut når du vanligvis sover og telefonen går inn i en sove-modus den også der en sjekker for oppdateringer kun med flere timers mellomrom.

 

 

Jeg har og ellers alltid GPS, WiFi, mobildata osv aktivert til enhver tid. Ikke strømsparing eller noe slikt. Så selv om jeg vet hva du snakker så er ikke "Android" slik. Og selv på telefoner det skjer med, skjer det ikke alltid. Med mindre du har funnet en app eller et sett med apper som dreper telefonen din sitt batteri.

Som nevnt, hvor feilen ligger vet jeg ikke. Jeg vet bare at jeg får bedre batterikapasitet med iPhone. Det hjelper jo lite hvor konfigurerbar telefonen er når man sitter der uten strøm etter noen timer. Det er jo en "mobil"-telefon og i 2018 synes jeg man bør kunne kreve at telefonen varer MINST et døgn med hard bruk. 

 

EDIT:

I skrivende stund har telefonen stått på i 49 timer siden forrige lading og jeg har 59% batterikapasitet igjen. Rett og slett imponerende. Ingen av mine andre telefoner fra andre merker har klart noe i nærheten av dette. Hovedgrunnen er nok at iPhone bruker svært lite strøm i hvilemodus, men jeg synes faktisk den generelt sett trekker veldig lite strøm. Den går liksom jevnt og trudt nedover uansett hva jeg gir den av oppgaver å tygge på. 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

 

EDIT:

I skrivende stund har telefonen stått på i 49 timer siden forrige lading og jeg har 59% batterikapasitet igjen. Rett og slett imponerende. Ingen av mine andre telefoner fra andre merker har klart noe i nærheten av dette. Hovedgrunnen er nok at iPhone bruker svært lite strøm i hvilemodus, men jeg synes faktisk den generelt sett trekker veldig lite strøm. Den går liksom jevnt og trudt nedover uansett hva jeg gir den av oppgaver å tygge på.

 

Dette er jo helt avhengig av hvilke applikasjoner du bruker og som er aktive i bakgrunnen.

 

Hvis jeg setter min Samsung telefon på Ultra Power saving, får jeg 1 uke med batteritid, med kun noen få apper aktive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo helt avhengig av hvilke applikasjoner du bruker og som er aktive i bakgrunnen.

 

Hvis jeg setter min Samsung telefon på Ultra Power saving, får jeg 1 uke med batteritid, med kun noen få apper aktive.

Joda, så klart. Men det er ikke noe ultra power batterisparing her. Vanlig bruk av telefon vil jeg si med sporadisk bruk av facebook, Instagram, samtaler, SMS og litt web browsing. 

 

I skrivende stund hadde jeg 22 applikasjoner i bakgrunnen. Google maps, Facebook, Spotify, ørten sider med Chrome faner, Bilde appen, LocaToWeb (en sanntid GPS Tracker (ikke i tracking modus) og en drøss andre. 

Lenke til kommentar

Som nevnt, hvor feilen ligger vet jeg ikke. Jeg vet bare at jeg får bedre batterikapasitet med iPhone. Det hjelper jo lite hvor konfigurerbar telefonen er når man sitter der uten strøm etter noen timer. Det er jo en "mobil"-telefon og i 2018 synes jeg man bør kunne kreve at telefonen varer MINST et døgn med hard bruk. 

 

EDIT:

I skrivende stund har telefonen stått på i 49 timer siden forrige lading og jeg har 59% batterikapasitet igjen. Rett og slett imponerende. Ingen av mine andre telefoner fra andre merker har klart noe i nærheten av dette. Hovedgrunnen er nok at iPhone bruker svært lite strøm i hvilemodus, men jeg synes faktisk den generelt sett trekker veldig lite strøm. Den går liksom jevnt og trudt nedover uansett hva jeg gir den av oppgaver å tygge på. 

Igjen, hvilket merke var mobilene?

 

Jeg har ikke sagt noe om konfigurerbart? Du må ikke konfigurere en ting. Jeg snakker om hvordan telefonene er stock, ut av butikken, fra første minutt. Jeg går aldri og konfigurerer masse på mobilene mine. Heller velger en som bare fungerer bra ut av esken. Jeg forteller deg her at Huawei sitt system fungerer ~likt (mer aggressivt) enn Apple sitt. I tillegg kommer Huawei med langt mer batteri. Et døgn med hard bruk? En Huawei klarer 2.

 

 

Synes du virkelig 59% etter 49 timer er imponerende? 

 

I skrivende stund så har mobilen min gått fra 80% til 20% på to dager. Og vi snakker ikke hvilemodus. Konstant WiFi og mobilnettkontakt. Stadig aktiv og skjerm på også. Det har ikke vært tung bruk, men langt ifra standbytid for å si det slik. 

 

Heller aldri noen store fall, selv om jeg har streamet video ol. Kan gjerne gi deg screenshot om du ønsker det. Det finnes ikke noe Android er slik, og iOS er sånn. Og jeg vet ikke hvorfor folk tror det.'

 

Du vet den eneste konfigurasjonen du kan gjøre på Huaweien er å ekskludere apper fra strømsparing?

 

Ellers de 22 appene du har i bakgrunnen? De er alle avsluttet. Når du går inn i dem kommer de til å reloade. Så de er langt ifra aktive, de ligger i RAM eller NAND. Så det er likegyldig hvor mange du har i bakgrunnen. Fordi etter så lang tid er alle prosesser drept uansett. Sånn selv om jeg har GPS på og app som bruker GPS så kan jeg se at GPS ikke ofte er aktiv. Det er den ikke for deg heller.

Lenke til kommentar

Jeg får knapt et døgn med moderat bruk på Samsung Note 9 som på papiret skal ha 2300mah mer en iphone X (nesten dobbelt så mye). IPhone X holdt i praksis like lenge om ikke lenger ved lik bruk. Softwaren på Android telefoner virker for å være generelt helt håpløs og det viser igjen på strømsparing også. Hardware messig er jo Note9 et smykke med bra skjerm, penn, kamera, mye minne og kraftig cpu samt dual sim og minnekort. Skal likevel bli godt å bytte tilbake igjen til ny iphone som blir lansert i dag.

post-175783-168648_thumb.jpg

Endret av minim
Lenke til kommentar

Igjen, hvilket merke var mobilene?

 

Jeg har ikke sagt noe om konfigurerbart? Du må ikke konfigurere en ting. Jeg snakker om hvordan telefonene er stock, ut av butikken, fra første minutt. Jeg går aldri og konfigurerer masse på mobilene mine. Heller velger en som bare fungerer bra ut av esken. Jeg forteller deg her at Huawei sitt system fungerer ~likt (mer aggressivt) enn Apple sitt. I tillegg kommer Huawei med langt mer batteri. Et døgn med hard bruk? En Huawei klarer 2.

 

 

Synes du virkelig 59% etter 49 timer er imponerende? 

 

I skrivende stund så har mobilen min gått fra 80% til 20% på to dager. Og vi snakker ikke hvilemodus. Konstant WiFi og mobilnettkontakt. Stadig aktiv og skjerm på også. Det har ikke vært tung bruk, men langt ifra standbytid for å si det slik. 

 

Heller aldri noen store fall, selv om jeg har streamet video ol. Kan gjerne gi deg screenshot om du ønsker det. Det finnes ikke noe Android er slik, og iOS er sånn. Og jeg vet ikke hvorfor folk tror det.'

 

Du vet den eneste konfigurasjonen du kan gjøre på Huaweien er å ekskludere apper fra strømsparing?

 

Ellers de 22 appene du har i bakgrunnen? De er alle avsluttet. Når du går inn i dem kommer de til å reloade. Så de er langt ifra aktive, de ligger i RAM eller NAND. Så det er likegyldig hvor mange du har i bakgrunnen. Fordi etter så lang tid er alle prosesser drept uansett. Sånn selv om jeg har GPS på og app som bruker GPS så kan jeg se at GPS ikke ofte er aktiv. Det er den ikke for deg heller.

Med konfigurert, så mener jeg etter installering av apper jeg bruker etc. Etter dette så suger dem strøm. Har stort sett hatt Samsung, bortsett fra en Sony og en LG. LG’en var den flrste smart telefonen jeg hadde tror jeg. Har hatt samsunger etter dette som har hatt dårligere batterikapasitet.

 

Om 59% på 48 timer er vertfall veldig mye bedre enn alle andre telefoner jeg har hatt. Men det kommer så klart ann på bruken etc.

 

IPhone har nå i skrivende stund stått på i 13 timer og jeg har mistet kun 1% med batteri. Dog med svært lite bruk.

Lenke til kommentar

Med konfigurert, så mener jeg etter installering av apper jeg bruker etc. Etter dette så suger dem strøm. Har stort sett hatt Samsung, bortsett fra en Sony og en LG. LG’en var den flrste smart telefonen jeg hadde tror jeg. Har hatt samsunger etter dette som har hatt dårligere batterikapasitet.

 

Om 59% på 48 timer er vertfall veldig mye bedre enn alle andre telefoner jeg har hatt. Men det kommer så klart ann på bruken etc.

 

IPhone har nå i skrivende stund stått på i 13 timer og jeg har mistet kun 1% med batteri. Dog med svært lite bruk.

 

Min iPhone 4S holder fint batteriet den også. Etter fullading varer den ca. en uke uten lading.

Endret av Yggdrasill
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...