Gå til innhold

Microsoft forlenger levetiden til Windows 7 – for noen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows 7 brukes av 42.5 %. Det er mer enn andre systemer med stor margin. Du må kombinere Windows 10, Windows 8 OG Windows XP for å komme opp i en større andel. Om MS dreper Win7 om litt over et år, tror jeg de presser veldig mange over på alternative løsninger fra andre produsenter. For meg er det helt uaktuelt å oppgradere til Windows 10. Når Win7 får sikkerhetsproblemer, går jeg over til Linux.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Windows 10 er sikkert teknisk overlegen Windows 7, men må si jeg likte sistnevnte bedre. Bedre/penere brukergrensesnitt, bedre personvern og lettere å styre Windows Update. Tenkt tanken selv å gå over til Linux på fulltid, men det er fortsatt ting jeg trenger Windows til og ting som Windows rett og slett er bedre på.

Lenke til kommentar

Windows 10 er sikkert teknisk overlegen Windows 7, men må si jeg likte sistnevnte bedre. Bedre/penere brukergrensesnitt, bedre personvern og lettere å styre Windows Update. Tenkt tanken selv å gå over til Linux på fulltid, men det er fortsatt ting jeg trenger Windows til og ting som Windows rett og slett er bedre på.

 

Hvorfor ikke ha Linux i bunn og virtualisere Windows 7 når du trenger det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ha Linux i bunn og virtualisere Windows 7 når du trenger det?

 

Jeg burde kanskje nevnt at jeg snakket om mine hjemme PC'er her, og ikke jobb PC. For å ta ett eksempel. Jeg har en 60 Hz 4K skjerm og en 1440p 165 Hz skjerm. I Windows 10 er det null problem med å ha 60 Hz på ene og 165 på den andre, og dette holder seg etter reboot av maskina. I Ubuntu 18.04 f.eks, så resettes min 1440p skjerm til 60 Hz etter hver eneste reboot uansett. Kjører jeg kun med 165 Hz skjermen under Ubuntu, så beholde den det etter reboot også... Ikke bare meg som opplever slikt heller. Vet dette har ingenting med Linux kernelen å gjøre naturligvis. Så finnes det ikke like mange gode vertøy for å overvåke temps, volt og slikt til Linux. Det finnes, men er ikke like gode som de til Windows.

 

Poenget mitt er at Windows kan jeg bruke til alt jeg har behov for, det kan jeg ikke med Linux. Jeg kjører da Ubuntu 16.04.5 på laptopen min da, men den bruker jeg bare til nettsurfing og slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Windows 7 brukes av 42.5 %. Det er mer enn andre systemer med stor margin. Du må kombinere Windows 10, Windows 8 OG Windows XP for å komme opp i en større andel. Om MS dreper Win7 om litt over et år, tror jeg de presser veldig mange over på alternative løsninger fra andre produsenter. For meg er det helt uaktuelt å oppgradere til Windows 10. Når Win7 får sikkerhetsproblemer, går jeg over til Linux.

 

Holdningen om å gå til feks linux støtter jeg 100%. Win10 er etter et par år blitt litt ‘bedre’, men det krever flere timer med pilling, deaktivering av, tett på, alle funksjoner og diverse knoting for å få den til å kjøre ‘optimalt’. -Men man vet aldri hva slags fanteri Microsoft velger å dytte inn i kassa ved neste store oppdatering, så man sitter jo nesten og forventer at maskina vil bli krakilsk på grunn av obskure årsaker. ?

Lenke til kommentar

Så flott at laptoppen min ikke støttes av Windows 10 da. Selv om den bare er 5-6 år gammel. :p

Ja, jeg har endel privatkunder som sliter med det samme. Noen ganger klarer jeg å overbevise dem om å prøve linux. De mest overbevisende argumentene er ordene «-gratis» og «-slippe å kjøpe ny pc». ?

Etter et par timer intensiv introduksjon, finner de ut at den gamle pc er blirt lynhurtig, og skrivere og whatnok fungerer fint, etter at jeg har satt opp systemet, installert programmer og lagt snarveier ut på skrivebordet. Enten så hater de meg, ellers så må de være fornøyde. Jeg har ikke fått mange tilbakemeldinger. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...