Gouldfan Skrevet 18. april Skrevet 18. april Karltorbj skrev (3 minutter siden): Ja, se der, det var asparges. Takk allikevel for det misforstaatte brekkboennetipset, jeg er alltid aapen for noe nytt. Nei det var ikke Asparges, sesongen kommer senere på våren. Det er ferske kokte brekkbønner som sagt som er billige året runt på arabisk butikk. 1 1
Karltorbj Skrevet 18. april Skrevet 18. april Gouldfan skrev (7 minutter siden): Nei det var ikke Asparges, sesongen kommer senere på våren. Det er ferske kokte brekkbønner som sagt som er billige året runt på arabisk butikk. Riktig. 😃 Asparges gaar kun i suppa hos meg. Ellers saa blir den for blaut. 1
Gouldfan Skrevet 18. april Skrevet 18. april (endret) Karltorbj skrev (13 minutter siden): Riktig. 😃 Asparges gaar kun i suppa hos meg. Ellers saa blir den for blaut. Asparges skal alltid være fersk, krunchy og lett dampet og med masse sitronsaft og sitron pepper og litt kvern. Enten den er til fisk eller kjøtt. Asparges skal aldri være kokblaut.. muligens i suppe. Asparges Suppe er sykt godt også men jeg kan ikke den varianten. Min mening selvsagt, men som jeg tror jeg deler med mange... Endret 18. april av Gouldfan 1 1
Karltorbj Skrevet 18. april Skrevet 18. april Gouldfan skrev (1 minutt siden): Asparges skal alltid være fersk, krunchy og lett dampet og med masse sitronsaft og sitron pepper og litt kvern. Enten den er til fisk eller kjøtt. Asparges Suppe er sykt godt også men jeg kan ikke den varianten. Der har du det, jeg har sikkert kokt den for mye og oppi vann. Dette er lenge siden, kanskje jeg skal gi den en sjanse, gjoere det, paa den rette maaten. Hvor lenge damper du den? 1
Gouldfan Skrevet 19. april Skrevet 19. april (endret) Karltorbj skrev (18 timer siden): Der har du det, jeg har sikkert kokt den for mye og oppi vann. Dette er lenge siden, kanskje jeg skal gi den en sjanse, gjoere det, paa den rette maaten. Hvor lenge damper du den? Smørdampes i bittelitt vann ca 4 minutter under lokk.. en stor klatt smør i kjelen. https://www.bama.no/kokkens-tips/hvordan-tilberede-gronn-asparges/ Deretter gnir jeg saften av en sitron over asparges og har på litt pepper, helst sitronpepper. Endret 19. april av Gouldfan 1 1
Mannen med ljåen Skrevet 19. april Skrevet 19. april (endret) Spar hadde ytrefilet til halv pris pga. dato. 😻 Og rødvinssaus kjøpte jeg til halv pris pga. dato i juli 2024. Fortsatt god. Tom for poteter, så det ble servert med ris og gulrot. Alt dette fordi Spar måtte sette ned prisen. Hadde ellers hatt lørdagspizza. Kjøttet hadde best før-dato for to dager siden, veldig mørt og velsmakende. Endret 19. april av Mannen med ljåen 2 2
Mannen med ljåen Skrevet 20. april Skrevet 20. april (endret) Cheeseburger med cheddar hamburgerost, isbergsalat, bbq-saus, ketchup og surdeig-hamburgerbrød. Endret 20. april av Mannen med ljåen 2
Gouldfan Skrevet 20. april Skrevet 20. april Idag hadde vi sprøstekt ribbe, marinert fleskeskiver fra ribbe i press koker og ris og salat med dressing. Helt ok, jeg synes ribbe er best til jul.. og flesket i trykk koker ble ikke like crunchy som jeg ønsker, men marinaden og barbeque saus var nydelig. Så pluss fra meg. 2 2
Mannen med ljåen Skrevet 21. april Skrevet 21. april Har vært mye god kjøttmat i påsken, men nå er det på tide med ovnsbakt, marinert laksefilet med mandelpoteter og en skrukkete paprika som skulle vært spist for lenge siden. Servert med tyrkisk yoghurt, selvsagt. Ønsket mitt er å ha alt i én form, men fisken og paprikaen er ferdig lenge før potetene. Jaja. Godt var det likevel. 1 2
:utakt Skrevet 21. april Skrevet 21. april I går og i dag har vi fråtset i vinnerlasagne. Det er så godt, det! 2 2
Atib Azzad Skrevet 22. april Skrevet 22. april 15 hours ago, Mannen med ljåen said: Har vært mye god kjøttmat i påsken, men nå er det på tide med ovnsbakt, marinert laksefilet med mandelpoteter og en skrukkete paprika som skulle vært spist for lenge siden. Servert med tyrkisk yoghurt, selvsagt. Ønsket mitt er å ha alt i én form, men fisken og paprikaen er ferdig lenge før potetene. Jaja. Godt var det likevel. Jeg lager ofte mat i form hvis jeg er lat, trickset er å ikke ha alt i samtidig, men time tiden man putter de forskjellige sakene i formen, slik at det er ferdig samtidig selv om de ulike tingene har ulike bake-tid. 1 1
Dragavon Skrevet 22. april Skrevet 22. april Trikset med å ha poteter i en slik form er å forkoke dei litt i kjele. 1 1
Mannen med ljåen Skrevet 22. april Skrevet 22. april Polsk rødbetsuppe 🇵🇱 fra den utenlandske hylla på Rema. Aldeles nydelig, med ekstra løk, gulrot og bogskinke, med creme fraiche på toppen. 1
Atib Azzad Skrevet 22. april Skrevet 22. april On 4/21/2025 at 8:57 PM, :utakt said: I går og i dag har vi fråtset i vinnerlasagne. Det er så godt, det! Gleder meg til å prøve denne, kult at den er helt plantebasert. 1
Mannen med ljåen Skrevet 23. april Skrevet 23. april Salat med brokkoli, cashewnøtter, bacon og dressing hos Backstube. Veldig god. 1
Gouldfan Skrevet 25. april Skrevet 25. april Overaskende indrefilet idag fra okse. Med konas hjemmelaget Kantarellsaus og grønnsaker.... Mmm 1 2
:utakt Skrevet 25. april Skrevet 25. april (endret) Tacofredag! @GouldfanDu lever det gode liv! 🙂 Endret 25. april av :utakt 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå