Gå til innhold

Forsikring, hvilken velger du?


Anbefalte innlegg

Var til syden i sommer, og trodde jeg hadde med meg en god reiseforsikring og tenkte på helfo kortet men rakk ikke å bestille det i tide og tenkte det pleier jo aldri å skje noe og jeg har med forsikring. 

 

MEN det skjedde noe, min datter på 11 år fikk brudd i hånd og jeg hastet avgårde til nærmeste sykehus klokka 9 på lørdagskvelden for å få undersøkt og gipset hånden. Gips ble det men vi slapp innleggelse. 

 

Deretter fikk jeg beskjed om at forsikringen jeg hadde gjennom Frende gjelder ikke så jeg måtte betale hele summen selv før jeg fikk forlate sykehuset. 

 

Dette tok jeg opp med forsikringsselskapet og de skjønte ikke at DET skulle ha skjedd, deretter skulle vi inn på sykehuset igjen og sjekke gips dagen før avreise. I følge Frende var det enkleste ting i verden og ordne fordi de hadde noe så fint som heter Global assistanse. Det var bare å sende papirene over til dem og de ordet med både time/betaling/og språkproblemer. De fikk oversendt papir der navn på sykehus var + tlf. men hva skjedde: 

 

Jeg fikk beskjed tilbake at de kunne ikke hjelpe til fordi de hadde ikke landskoden for å ringe til Hellas. Hun kunne heller ikke snakke engelsk eller språket i landet. Hvorpå denne fantastiske kundeservicemedarbeideren fikk seg en skyllebøtte helt til hun begynte å grine og det samme fikk Frende. Jeg måtte videre ordne alt med betaling og papirer selv inntil jeg leste om HELFO som iallefall kunne sende kortet over på fax til sykehuset så jeg slapp videre betaling. 

 

Jeg skal selvsagt melde meg ut av Frende men hvilket forsikringsselskap har en god reiseforsikring da? jeg reiser mye! 



Anonymous poster hash: 63857...709
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reiseforsikring = Europeiske eller Gouda, det vet de fleste som reiser litt  i næring og har forsikringen av medisinske grunner eller dyr innhenting av reiserute, ikke for å få erstattet kofferten man var for full eller likegyldig til å se noe rappet fremfor nesen på en fra bagasjebåndet 

 

Havner man som kunde hos Europeiske hos en lege eller på et sykehus et sted i verden som har fem medisinske case årlig utført på skandinaver og hvor man er i stand til å kommunisere med omgivelsene på norsk/svensk/da<nsk/tysk/engelsk/italiensk/portugisik/russisk/japansk  tar man en telefon til København, oppgir sitt forsikringsnummer + sin fysiske adresse og kontakttelefonnummer NÅ, avventer ti-femten minutter, mottar returtelefonen som kommer fra den på vakt som kan akkurat DET området av verden best, lever røret videre til nærmeste medisinsk ansatte og så går resten av seg selv. Det er "global assistance" i praksis. 

Lenke til kommentar

Hei, så leit at du har opplevd oss på denne måten! Håper det går bra med datteren din og armen!

Det er helt ulikt tilbakemeldingene vi ellers får på alarmsentralen vår, Falck Global Assistance, som forøvrig både DNB, Tryg og flere bruker. Uavhengig av om du velger å fortsette som kunde hos oss, eller ikke, vil vi gjerne få lov til å følge opp hva som har skjedd i saken din. Send meg gjerne en e-post på heidi alfakrøll frende.no, så skal jeg ta dette med riktig avdeling. Og bedre vilkår enn reiseforsikringen i Frende finner du ikke, hvis du ikke hår til et selskap med dekningsgaranti, som da vil ha samme vilkår som oss. :) Derfor er vi så opptatt av St kundebehandlingen skal stå i stil, noe som det ikke høres ut som i denne saken.

 

Hilsen Heidi, kommunikasjonssjef i Frende

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei, så leit at du har opplevd oss på denne måten! Håper det går bra med datteren din og armen!

Det er helt ulikt tilbakemeldingene vi ellers får på alarmsentralen vår, Falck Global Assistance, som forøvrig både DNB, Tryg og flere bruker. Uavhengig av om du velger å fortsette som kunde hos oss, eller ikke, vil vi gjerne få lov til å følge opp hva som har skjedd i saken din. Send meg gjerne en e-post på heidi alfakrøll frende.no, så skal jeg ta dette med riktig avdeling. Og bedre vilkår enn reiseforsikringen i Frende finner du ikke, hvis du ikke hår til et selskap med dekningsgaranti, som da vil ha samme vilkår som oss. :) Derfor er vi så opptatt av St kundebehandlingen skal stå i stil, noe som det ikke høres ut som i denne saken.

 

Hilsen Heidi, kommunikasjonssjef i Frende

Dersom dette er legit er det kundeservice på høyt nivå.

Epostadressen stemmer dog ikke overens med den oppgitt på nettsidene til Frende.

 

Edit: selv har jeg Storebrand da jeg grunnet innskuddspensjon er fordelskunde. Ikke hatt behov for å bruke forsikringene (enda), men pris vs. vilkår er bra.

Endret av Compoundinterest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har erfaring med Gjensidige sin reiseforsikring.

Har måtte bruke den 2 ganger og begge gangene ordnet de opp på veldig kort tid.

 

Pris og dekning på papiret er nå en ting, det som virkelig betyr noe er om de faktisk ordner opp når uhellet er der.

 

Jeg har samme erfaring fra Gjensidige generelt, legger inn saker enkelt på nett og penger er på konto etter få dager/timer, no questions asked så lenge en fyller ut det en skal. Har brukt reiseforsikring mye på ikke mottatt bagasje og en katteforsikring jeg har(skader seg alltid...). Helt problemfritt og i tillegg får en igjen penger av overskuddet deres. 

Lenke til kommentar

Jeg har samme erfaring fra Gjensidige generelt, legger inn saker enkelt på nett og penger er på konto etter få dager/timer, no questions asked så lenge en fyller ut det en skal. Har brukt reiseforsikring mye på ikke mottatt bagasje og en katteforsikring jeg har(skader seg alltid...). Helt problemfritt og i tillegg får en igjen penger av overskuddet deres. 

Tips til Gjensidige (jeg har dem også og er fornøyd med alt annet enn at de tar grunnpris etter første året). Hvis du er medlem i Norwegian Reward og booker gjennom reward.norwegian.no (eller com) så kan du få 600 cashpoints på reiseforsikringen forutsatt at du ikke har hatt forsikring hos dem siste 4 mnd. Du får i tillegg 10% nettrabatt fast).

 

Så mitt forslag - jeg synes de er litt dyr, vanligvis er de på rundt 2000 kr i året - forsikringen er ca 1700, grunnpris slipper du første året (men ikke fra 2+. Den er på ca 250). Du får ca 250 kr i kundeutbytte i året, men det må skattes av, så du kan ikke stryke grunnpris mot kundeutbytte helt. Ta gjensidige nå - når den går ut, gå over til dnb reise best (tror det er ca samme pris), når den går ut, ta gjensidige en gang til for ny kunde-bonusen.

Lenke til kommentar

Tips til Gjensidige (jeg har dem også og er fornøyd med alt annet enn at de tar grunnpris etter første året). Hvis du er medlem i Norwegian Reward og booker gjennom reward.norwegian.no (eller com) så kan du få 600 cashpoints på reiseforsikringen forutsatt at du ikke har hatt forsikring hos dem siste 4 mnd. Du får i tillegg 10% nettrabatt fast).

 

Så mitt forslag - jeg synes de er litt dyr, vanligvis er de på rundt 2000 kr i året - forsikringen er ca 1700, grunnpris slipper du første året (men ikke fra 2+. Den er på ca 250). Du får ca 250 kr i kundeutbytte i året, men det må skattes av, så du kan ikke stryke grunnpris mot kundeutbytte helt. Ta gjensidige nå - når den går ut, gå over til dnb reise best (tror det er ca samme pris), når den går ut, ta gjensidige en gang til for ny kunde-bonusen.

 

Her var det mye greier for noen hundrelapper, reiser forøvrig ikke med Norwegian. 

 

Men, hva mener du med vanligvis 2000 i året?

Lenke til kommentar

Til Heidi i Frende

Gi deg tilbakemelding?

Du fikk da for faen meg en telefon ang. hvordan vi ble behandlet av global assistanse, gjorde dere noe med det? Prøvde dere å ta kontakt med oss og si dere hadde ordnet opp idet, vi hørte ikke et jævla ord. 

 

Tenk at Frende forsikring behandler barn som er ute for uhell, har smerter og får ferien ødelagt. 

 

Bare innbill deg at vi tør å reise igjen med dere som forsikring, blir faen meg aldri aktuelt!



Anonymous poster hash: 63857...709
Lenke til kommentar

Hei igjen, du og jeg har ikke snakket sammen om denne saken. Innlegget ditt her er det første jeg hører om hendelsen, og jeg har forsøkt å nøste opp i dette på grunnlag av informasjonen her, men kan verken behandle saken anonymt eller gå i detaljer her. Derfor kan du gjerne kontakte meg direkte, eller bruke klagemulighetene som ligger på hjemmesidene våre.

 

Hilsen Heidi Slettemoen i Frende

[email protected] og/eller adressen jeg oppga over

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Heidi I Frende

Det er jo veldig alarmerende det, at jeg ringte inn og klaget på behandlingen jeg fikk og dere ikke har hørt om det? Hva skjedde? personen la bare på røret, tok opp neglfila og fortsatte å file på de lange fine neglene sine?

Takk for at du bekreftet at det er riktig å bytte forsikringsselskap!



Anonymous poster hash: 63857...709
Lenke til kommentar

 

Hei Heidi I Frende

Det er jo veldig alarmerende det, at jeg ringte inn og klaget på behandlingen jeg fikk og dere ikke har hørt om det? Hva skjedde? personen la bare på røret, tok opp neglfila og fortsatte å file på de lange fine neglene sine?

Takk for at du bekreftet at det er riktig å bytte forsikringsselskap!

 

Anonymous poster hash: 63857...709

 

 

Alle henvendelser til oss blir registrert på saken det gjelder, men du skrev i #13 at du hadde ringt meg, og det stemmer ikke.

Anonymt her kan vi ikke hjelpe deg, derfor åpnet jeg for at du kunne kontakte oss direkte, om du ville vi skulle se på saken din. 

Nå høres det ut som du har bestemt deg, og da vil jeg bare ønske deg lykke til hos nytt selskap.

Lenke til kommentar

... 

Det er helt ulikt tilbakemeldingene vi ellers får på alarmsentralen vår, Falck Global Assistance, som forøvrig både DNB, Tryg og flere bruker. 

 

...

 

Hilsen Heidi, kommunikasjonssjef i Frende

 

Vel, jeg reiser en del i arbeid og jeg har hørt opptil flere lignende case som det trådstarter her forteller om og som etterpå har erklært Frende som det mest inkompetente reiseforsikringsselskap som finnes på norsk jord når det virkelig gjelder for sykdom i utlandet (akkurat som trådstarter også later til å ha fortalt Frendes ledelse). Frende (og Falck) bør kanskje vaske ørene litt bedre og høre litt bedre etter også når tilbakemeldingene IKKE kan brukes til selvskryt? 
 
Det hjelper ikke med gode vilkår på papiret når man faktisk er inkompentent når det gjelder - noe Frende litt for ofte er, særlig hva gjelder reise, men også annet. 
 
Nei, tror jeg fortsetter å ringe København når det gjelder for reisekader og oversende andre skademeldinger som måtte oppstå til Gjensidige. 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er vel alarmsentralen som er avgjørende for hvordan man blir behandlet, og forsikringsselskapet er i seg selv underordnet da. Man har også mulighet til å ringe direkte til forsikringsselskapet i åningstiden og ikke gjennom alarmsentralen. Ingenting er kjedeligere enn å prate med en danske på en dårlig telefonlinje...

Er man misfornøyd med forsikringen og ønsker bytte bør man også sjekke at man ikke får samme alarmsentral når man velger annet forsikringsselskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...