Gå til innhold

Tråden for alle typer Xiaomi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Omnithunder skrev (På 11.11.2019 den 18.50):

Jeg har Mi 9T med VoLTE i Telia sitt nett. Ikke offisiell støtte, men ordnes lett med noen få tastetrykk. Hvor lenge det varer kan jeg ikke garantere, ei heller om det fungerer i Telenor sitt nett. Ellers er jeg topp fornøyd med telefonen og Xiaomi generelt. Min 5 Xiaomi telefon til nå.

Jeg bruker 9T i telenor sitt nett med VoLTE, fungerer knirkefritt her. Man må bare skru av "carrier check" så fungerer 4G tale på xiaomi også. Telefonene støtter jo VoLTE/VoWIFI, men norske operatører velger jo kun å støtte de merkene som "alle" her på berget normalt sett kjøper.

 

Godt fornøyd med min 9T og ser ikke de store fordelene med 9T PRO da jeg ikke spiller spill og har behov for mer ytelse, eneste fordelen er vel noe mer CPU kraft til bildebehandling/EIS.

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (2 timer siden):

Jeg bruker 9T i telenor sitt nett med VoLTE, fungerer knirkefritt her. Man må bare skru av "carrier check" så fungerer 4G tale på xiaomi også. Telefonene støtter jo VoLTE/VoWIFI, men norske operatører velger jo kun å støtte de merkene som "alle" her på berget normalt sett kjøper.

 

Godt fornøyd med min 9T og ser ikke de store fordelene med 9T PRO da jeg ikke spiller spill og har behov for mer ytelse, eneste fordelen er vel noe mer CPU kraft til bildebehandling/EIS.

Takk for tilbakemelding vedrørende VoLTE i Telenor sitt nett.

Dette er hva jeg slo inn via "dialer" (kun symblolene og tallene, ikke VoLTE og VoWIFI) :

VoLTE *#*#86583#*#*

VoWIFI *#*#869434#*#*

Jeg spiller heller ikke, så derfor valgte jeg også non PRO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Omnithunder skrev (2 minutter siden):

Eventuelt så slår du inn kombinasjonen nevnt rett over her, så er nok problemet løst.

Jeg har gammel Pixel hos ICE (og ikke Xiaomi). Det finnes en kode for å kunne åpne for funksjonen der også, men valget er grået ut hos meg, dessverre. ICE har også sagt at de aldri vil støtte VoLTE for Pixel, så skulle tro det ikke fantes noen omveier, men det er jo lov å håpe.

Lenke til kommentar
frohmage skrev (På 13.11.2019 den 23.00):

Takk! Tror aldri jeg kommer til å forstå hvorfor kun enkelte modeller får støtte for VoLTE hos en gitt operatør. Telia støtter vel ingen fra Xiaomi selv for egne kunder, så da er det jo fiffig om de støtter det for de som roamer i nettet deres.

Hovedsakelig er det opp til telefonprodusenten (gjerne via chipsetprodusent som Qualcomm) å 1. inkludere de nødvendige innstillingene i telefonprogramvaren per nettverk (alle nett har sine spesifikke innstillinger i tillegg til volte APNer slik som de gamle internett og MMS-APN-ene) 2. slå disse innstillingene på.

I Xiaomis tilfelle er det nok snakk om at de velger å ikke aktivere enkelte funksjoner som standard i nett som ikke er satt opp som deres salgskanaler og hvor de daogså ikke kan yte service / samarbeide med operatøren ved nettverksproblemer. For Pixel sin del er det nok snakk om manglende interesse fra Google. Har prøvd å forklare hvordan dette med stor sannsynlighet fungerer ovenfor døve ører i en annen tråd:

 

 

Endret av mandela
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kjøpte meg Xiaomi Redmi Note 7 for rundt ett år siden og er kjempe fornøyd!! 

Hadde Samsung telefon fra før og ønsket en telefon som kunne tilby ca det samme som en Samsung-telefon, men som var rimeligere. Ble da anbefalt å sjekke ut Xiaomi Redmi Note 7.

Er kjempe fornøyd med hoved kameraet, men selfie-kameraet syns jeg er bittelitt dårlig. Batteritiden er også helt super! Om jeg bruker telefonen masse en hel dag, hører på musikk, sitter på nett, ser videoer og spiller kjempe mye; så trenger jeg å lade ca 1 gang i døgnet. Leste i en online test at ladetiden var på 2 timer og 12 minutter, men for meg tar det bare ca. 1 time. Og om jeg ikke bruker telefonen noe særlig, kan jeg bruke den i 3-4 dager uten å måtte lade.

Liker også veldig godt at den har IR og at den kan brukes som fjernkontroll til tv-en og anlegget. Lastet også ned appen Yamaha MusicCast, noe som gjør at jeg kan styre både tv, radio og spotify med telefonen.

Alt i alt; superfornøyd!

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (På 18.11.2019 den 12.50):

Noen som har bestillt fra Mi Store på Aliexpress? og i såfall ble det noe det moms?

Kjøpte fra Netonnet, demo tlf, kom på rundt 4000,- 

Har pr i dag Hudya som operatør (Telenor) og har aktivert både VoLte og WoWifi og begge fungerer på Xiaomi Mi 9T Pro

Knall telefon, bra batteri (4000mah) eneste jeg er litt misfornøyd med er at det ikke er så høy lyd i høyttaleren når man snakker i telefonen, jeg kommer fra Oneplus 6 og der var det bedre lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...