Gå til innhold

Verdens fremste eksperter mener vi kan få kraftig prisfall på SSD: – Vil være den største korreksjonen i historien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil fortsatt kjøpe roterende harddisker til langtidslagring av data, de kan man ta frem 5 år etterpå og være sikker på at innholdet ikke er forsvunnet. Den sikkerheten er mye verd.

De 9 siste årene har jeg aldri brukt noe annet enn SSD som systemdisk, selv da roterende disker var mye billigere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Eg og trur harddisker er dødt, iallefall for bedrift og konsumentmarkedet.

Dersom kostnaden ved innkjøp av snurredisk og ssd blir noenlunde utjevnet så er jeg enig.

 

Så lenge snurrediskene er billigere vil de nok bli benyttet, da det er en del steder en ikke har behov for den ekstra hurtigheten (eller støtsikkerheten) SSD tilbyr.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Tror ikke på det før jeg ser det i butikkhyllene. Aktørene i markedet har nok mange ledd å justere inn litt påslag her og der, før vi får glede av det. Den som tjener på det er vel de som kjøper minne og bygger lagringsenheter for videresalg. Disse kan sikkert basert på merkevarenavnet sitt ha "merkevarenavn-påslag" på sine produkter.

Endret av G
Lenke til kommentar

Verdens fremste eksperter mener vi kan få kraftig prisfall på harddisker

[...]

På grunn av overproduksjon av komponenter kan SSD-enheter bli svært billige å kjøpe inn i 2019, spår analytiker.

 

Ikke for å være kverulant, men denne overskriften er direkte misvisende - SSD er IKKE det samme som harddisk, HDD er harddisk (Hard Disk Drive, gir mening?).

Når jeg leste overskriften tenkte jeg at "Wow, nå er det kanskje på tide å bytte ut harddiskene i serveren med noen større til en billig penge", men så var det ikke det det var snakk om likevel - skuffet...

 

Forøvrig kjempebra hvis SSD blir billig nok til å faktisk ta over rollen som lagringsmedium for store datamengder, men for å utkonkurrere harddisker må de for min del komme ned rundt 25-33 øre/GB som 3-4 TB harddisker ligger på nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...