Gå til innhold

Google Pixel 3/ Pixel 3 XL


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QvUnV1

Da var pre-order på 3 XL Svart 64GB bestilt fra FINN for 9800,-. Selgeren spurte om jeg også ville kjøpe trådløs lader eller andre acessories, men takka nei. Ser mer gimmicky ut enn nyttig, spør du meg.

 

Får telefonen tidlig november. Er det noen som har tips på gode deksler og skjermbeskyttere på eBay? Altså gode merker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man måtte ut med 12,000,- for Pixel 2 XL 64GB fra disse nettbutikkene i de første månedene. Faktisk gikk de ikke ned i pris først før nye generasjon telefoner kom ut rundt. Februar-Mars (og selv da var prisen ganske stiv på over 10K). Da er jo det litt i seneste laget for mange av oss.

 

Nå veit jeg ikke hva disse vil koste gråimportert. Men hvis Pixel 2 XL kostet innledningsvis 12K på gråimport i Norge, tror jeg neppe 3 XL vil koste noe mindre de første månedene. Det er i så fall helt og holdent uakseptabelt at jeg kjøper for den prisen. Sorry, mac. For en som betalte 12K til Multicom for 2 XL, er den bare verdt 7,5K ny nå. Brukt får han kanskje 5500,- hvis han er heldig. 

 

For de av oss som vil ha telefon raskt, og som oppdaterer til ny modell hvert år, er sirkusprisene til Multicom, Netonnet og MyTrendyPhone, uaktuelt.

Ja, jo .. toppmodellene koster jo en halv månedslønn uansett hva du går for da. Er du først villig til å bruke 10-ish på en toppspeccet Note eller iPhone så kan du vel bruke 12 på en Pixel. Så.. jeg ser ikke helt det problemet egentlig. Selv om Pixel kanskje burde vært billigere, ref hva den koster andre steder.

 

Om det er verdt å bruke en halv månedslønn på en mobil, det er en annen sak.. Telefoner til halve prisen dekker vel egentlig behovet de og.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QvUnV1

Komisk når det mest spennende med hele lanseringen var call screening.

 

Sånn er det, når man lanserer en telefon med hardware specs 1 år gammel. Og en telefonserie hvor hovedfokus er ene og alene på software. Det er jo der Pixels største styrker ligger. I lav skjerm latency, i så få frame drops som overhode mulig i scrolling og animasjoner (som gjør at alt går silkemykt), og så konsistente handlinger som mulig, med minimal frysninger, lagg og tregheter.

 

Neste år blir nok en større oppgradering i hardware, da HTC-teamet de kjøpte opp ifjor vil stå for design med Pixel 4. Så vi får nok se ordentlig god design, pluss 6GB RAM, og jeg vil anta 2 kameraer bake. Snapdragon 855 skal visstnok være 50% raskere i CPU og GPU, som er stort. Og så får vi UFS 3.0 lagring, som er merkbart raskere enn UFS 2.1 i dag, så det vil si raskere app-loading. 

 

 

Ja, jo .. toppmodellene koster jo en halv månedslønn uansett hva du går for da. Er du først villig til å bruke 10-ish på en toppspeccet Note eller iPhone så kan du vel bruke 12 på en Pixel. Så.. jeg ser ikke helt det problemet egentlig. Selv om Pixel kanskje burde vært billigere, ref hva den koster andre steder.

 

Om det er verdt å bruke en halv månedslønn på en mobil, det er en annen sak.. Telefoner til halve prisen dekker vel egentlig behovet de og.

 

 

Nå var 12K for siste års 2 XL som kosta 850 USD i USA. 3XL er 900 USD, så tipper den blir på 13K eller mer i Norge.

Lenke til kommentar

Da får du vel garantien fra landet den er kjøpt i, det var vel ett års garanti på Pixel 2 men de utvidet den til 2 år etter problemene med skjermen på XL. Lykke til med å få de til å sende produktet tilbake til deg i Norge ved ev. garantisaker, dog.

 

Selve salget på Finn gjøres vel av en privatperson, og det følger derfor ikke med noen av rettighetene i norsk forbrukerkjøpslov. Derfor er det nok tryggere å vente til de gråimporteres av nettbutikkene, men selv da skal du slite hvis du f.eks. knuser skjermen, da det ikke finnes noen offisiell reparatør i Norge, og f.eks. MyTrendPhone advarer mot at den ikke lenger er vannsikker etter reparasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QvUnV1

Hvordan blir det med garanti hvis man kjøper på finn?

 

Jeg spurte, han sa amerikansk reklamasjon påfaller. Nevnte også det med til-sending tilbake, og da sa han at han i slike tilfeller tidligere hjalp kjøperen å få sendt enheten tilbake til USA og få ny fra Google. Kjøperen betalte kun for frakten tilbake til USA og frakten på den nye enheten Norge, mens han ordnet resten (RMA med Google osv).

 

Så lenge han garanterer å hjelpe på denne måten, må han det, ihht norsk Kjøpslov, så det er jo i det minste betryggende. 

 

 

Da får du vel garantien fra landet den er kjøpt i, det var vel ett års garanti på Pixel 2 men de utvidet den til 2 år etter problemene med skjermen på XL. Lykke til med å få de til å sende produktet tilbake til deg i Norge ved ev. garantisaker, dog.

 

Selve salget på Finn gjøres vel av en privatperson, og det følger derfor ikke med noen av rettighetene i norsk forbrukerkjøpslov. Derfor er det nok tryggere å vente til de gråimporteres av nettbutikkene, men selv da skal du slite hvis du f.eks. knuser skjermen, da det ikke finnes noen offisiell reparatør i Norge, og f.eks. MyTrendPhone advarer mot at den ikke lenger er vannsikker etter reparasjon.

 

Nå må jo du ikke belage deg på offisiell support heller da. Kan jo bare kjøpe en skjerm fra eBay og ta ned til nærmeste telefonfikssjappe. Det jeg gjorde med skjermen til kjerringa. Det var enten det, eller legge u 4K til Eplehuset. Valget var enkelt.

 

Selv liker jeg å faktisk legge på ordentlig skjermbeskytter av glass, og en deksel, så slipper jeg å bekymre meg akkurat på det området.

Endret av Slettet-QvUnV1
Lenke til kommentar

Jeg spurte, han sa amerikansk reklamasjon påfaller. Nevnte også det med til-sending tilbake, og da sa han at han i slike tilfeller tidligere hjalp kjøperen å få sendt enheten tilbake til USA og få ny fra Google. Kjøperen betalte kun for frakten tilbake til USA og frakten på den nye enheten Norge, mens han ordnet resten (RMA med Google osv).

 

Så lenge han garanterer å hjelpe på denne måten, må han det, ihht norsk Kjøpslov, så det er jo i det minste betryggende.

 

 

 

Nå må jo du ikke belage deg på offisiell support heller da. Kan jo bare kjøpe en skjerm fra eBay og ta ned til nærmeste telefonfikssjappe. Det jeg gjorde med skjermen til kjerringa. Det var enten det, eller legge u 4K til Eplehuset. Valget var enkelt.

 

Selv liker jeg å faktisk legge på ordentlig skjermbeskytter av glass, og en deksel, så slipper jeg å bekymre meg akkurat på det området.

Hvis han fortalte en anekdote om noe han har gjort tidligere, er det vel ikke en garanti om at han vil gjøre det for deg, uten at jeg vet hvordan han ordla seg. Og hver enkelt kjøper er avhengig av å få han til å dokumentere dette skriftlig, siden annonse ikke inneholder det, og kan redigeres eller slettes etter salg (det samme med brukerkontoen).

 

Problemet med å ikke bruke offisiell support er som nevnt at man ikke har noen garanti for at telefonen fortsatt er vannsikker (i tillegg til ev dårligere skjerm hvis man kjøper noe uorigialt). Siden mange har forsikring med lav eller ingen egenandel ved knust skjerm, er det absolutt foretrukket å utføre offisiell reparasjon.

 

Personlig synes jeg det er litt tullete å bruke nesten 10K på en lett og nett telefon, for så å pakke den inn i deksel og beskyttere i daglig bruk. Da tar jeg heller risikoen og benytter innboforsikring ved ev. uhell.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QvUnV1

Tusen takk for at du sjekket. Hvor mye kan man egentlig stole på denne karen?

 

Var bekymra selv. Jeg valgte å gå for det fordi jeg har en kompis som kjøpte 2 XL av han i Mars, og hadde god opplevelse. Han har også en god del brukeranmeldelser på FINN.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QvUnV1

Ja, hørte Pixel-telefonene i år har fått en real forbedring i skjermkvalitet. Blei testet av DisplayMate, som har gitt de "Best Smartphone Display Award", og ga den A+. Så om ikke oppløsning  har blitt bedre, har generell kvalitet gjort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...