Gå til innhold

Hvilken tjeneste i Sjøforsvaret?


oys =D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker vi hadde en lettere blodfattig presentasjonsrunde på hva vi kunne søke om i løpet av rekrutt-tiden på Madla, om det er likt i dag lønner det seg å sjekke opp litt hvor du vil etterpå. Mange sier de er happy med kystvakten, men det er svært få plasser mange kniver om.

 

Forsvaret har publisert enkelte tilbud, men jeg vet det finnes mye mer enn dette, men da må du nok grave litt. Forsvaret er også på jakt etter å fylle opp enkelte steder, så dette får dere nok mer info om og mulighet til å søke på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg kan anbefale radiooperatør på kystvaktfartøy, gjerne et av de nyere med litt færre mannskap. Som radiooperatør er du først to måneder på kurs på Haakonsvern hvor du lærer om radio. Det er alt fra fysikk til lover og regler, og er ganske spennende. På slutten av kurset får den med best resultat velge båt først, også følger man listen. På båten så har du ansvaret for radioen og kommunikasjon med land eller andre båter. Veldig selvstendig tjeneste med mange muligheter hvis du trives med oppgavene. Du er selvsagt også med på de andre gjøremålene på båten, så du får på mange måter det beste av begge deler. Både arbeid på dekk, og kan styre din egen hverdag. De roper ikke så høyt om den stillingen, men den anbefales veldig. Om det er noe spesifikt du lurer på så send gjerne en PM. 

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale radiooperatør på kystvaktfartøy, gjerne et av de nyere med litt færre mannskap. 

 

Jeg var også radiooperatør og anbefaler dette. Jeg var dog i fregattvåpenet, som selvfølgelig er de beste båtene  <3. Etter endt førstegangstjeneste kan du søke på et 6 måneders kurs på Haakonsvern (var iallefall slik når jeg var inne) og bli matros. Kurset dekker både radiooperatør og signal (flagg og morse og sånn). Du kan da verve deg i intill tre år og både utdannelsen og erfaringen du får av dette kan fint brukes i det sivile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...