Gå til innhold

Slik er det å spille Red Dead Redemption 2


Anbefalte innlegg

Det har absolutt ingen hensikt å lage en sånn tråd, hvorfor? Google/YT er stappet med videoer, artikler, bilder og saker, og omtrent alle er enige. Det er morsomt at det fortsatt er en diskusjon, men sånn er det nå en gang. Absolutt alle grafiske fremskritt skjer på PC, og alle teknologiene blir laget på pc. Uten unntak. Å si at konsoller pusher grafikken i verden blir feil når de teknologiske fremskrittene som har skjedd er fra PCer. Vi er ikke alle like informerte.

 

Jeg legger denne diskusjonen død for min del, og refererer til å gjøre noen internettsøk og fakta. Ønsker dere alle en god dag og håper ikke dere får 30fps i vrangstrupen når dere gjør det.

 

Fordi det ville være gøy å se hva folk ville poste av bilder. Hvilke type spill. Og hvor mange ville egentlig klare å se forskjell på diverse konsoll og pc bilder? Kanskje ikke alle som følger like mye med ville få en liten åpenbaring når dem ser hvor bra diverse konsoll spill faktisk ser ut idag.

 

Dem teknologiske fremskrittene skjer via PC hardware som så siden blir designet til en egen arkitektur til konsoll og da gjerne med løsninger som gjør det lettere og mer effektivt for utviklere. Og en ser jo hvor ekstremt spill utviklere er i stand til å optimalisere maskinvaren dem har tilgjengelig og er hvorfor konsoll med ganske så svakere hardware er i stand til å levere spill som ser så bra ut.

 

Og så hjelper det jo voldsomt at Sony har noen av verdens beste spill utviklere selvfølgelig. 

 

Når det kommer til ytelse i spill så er det selvfølgelig en død diskusjon da CPU i disse konsollene er alt for dårlig til å kunne levere 60fps. Det er unntak men det er spesielle spill med lite Ai,fysikk etc etc. 

 

Og neste gang du vil delta så kan det kanskje gjøres uten å være blærete? 

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må faktisk si meg enig i at ps4 har noen spill som ser aldeles nydelige ut, men har div svakheter med lavoppløste texturer og 2d grafikk her og der. Horizon zero dawn ser stortsett fantastisk ut utenom enkelte scener, feks der Aloy er fanget i et bur. Buret har grafikk fra tidlig middelalder uten og overdrive :p er strødd slike håløse texturer her og der men samme gjelder pc spill også. Pc har mye bedre flyt da som 60-100++fps etc. Men fint lite pc spill som pusher grensene nå om dagen merkelig nok.Går stortsett i pastel og simpel tegneserie grafikk noe jeg personelig hater.Er faktisk ps4 som pusher grafikken om dagen. men håpløse kontroller duger rett og slett ikke for meg i lengden,får skikkelig vondt i leddene på fingra etter en time eller 2.

Naughty dog er vel på tronen når det gjelder grafikk atm som uncharted4 og hvis det faktisk ser så bra ut som på traileren the last of us2 som tar et langt klyv fra alle konkurrenter.

Lenke til kommentar

Nå venter jeg bare på å se hvilken konsoll jeg skal kjøpe, Xbox One X eller PS4 Pro. Den skal kjøpes kun til dette spillet :)

 

Om du har en god pc fra før av så gir xbox lite mening. (da alle eksklusive spill til den ser ut til å komme til pc)

Med Sony sin får du muligheten til å teste ut flere fantastiske spill, som du aldri ville fått tak i uten en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er klart at hvis man skripter nok, så kan man lage god grafikk. Sånn sett så kan PS4 ha ganske fine kulisser i spillene som gir inntrykk av god grafikk, men sannheten er at det er mye prerender i disse spillene.

 

Prerender i real time? Hvordan foregår dette?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er klart at hvis man skripter nok, så kan man lage god grafikk. Sånn sett så kan PS4 ha ganske fine kulisser i spillene som gir inntrykk av god grafikk, men sannheten er at det er mye prerender i disse spillene.

 

Du har tydeligvis ikke en PS4 eller spilt noen av deres større eksklusive spill. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Om du har en god pc fra før av så gir xbox lite mening. (da alle eksklusive spill til den ser ut til å komme til pc)

Med Sony sin får du muligheten til å teste ut flere fantastiske spill, som du aldri ville fått tak i uten en.

 

 

Såfremt RDR2 ikke lanseres på PC 26.Oktober så er pc ikke et reelt valg. Så da blir det den konsollen som gir best opplevelse og grafikk for akkurat RDR2, uavhengig av hva annet som finnes av spill. Det vet jeg jo ikke før noen tester begge deler med release.

Lenke til kommentar

Som med GTA V  :tease:

 

Det er solgt over 100 millioner kopier med GTA V, men finner ikkje noen fordeling av antall på xbox/ps/pc

 

Hadde vært artig å se fordelingen  :ohmy:

 

GTA V solgte rundt 12 millioner kopier til PS3 og X360 på under 24 timer. Og rundt 2 millioner kopier på i underkant av en måned på PC. Spillet fikk flere guinness verdens rekorder. Bla "Best-selling action-adventure videogame in 24 hours" og "Best-selling videogame in 24 hours". 

Lenke til kommentar

Hadde vært artig å se fordelingen  :ohmy:

 

GTA V solgte rundt 12 millioner kopier til PS3 og X360 på under 24 timer. Og rundt 2 millioner kopier på i underkant av en måned på PC. Spillet fikk flere guinness verdens rekorder. Bla "Best-selling action-adventure videogame in 24 hours" og "Best-selling videogame in 24 hours". 

 

Mods og slikt har redda Gta V på pc. Det er sikkert. Synn det var helt latterlig med cheatere en lang stund.

Lenke til kommentar

Hmm..

 

Noen som har fulgt med mer enn meg?

 

Rynker litt på nesen når jeg hører at det er dueller med sheriffen og få vitner til å tie stille.

Jeg er ikke noe særlig glad i å være «ond», spiller alltid super-lovlydig i spill. GTA5 gikk greit, følte jeg, når man i all hovedsak skyter mot andre «onde».

 

Noen som vet litt mer hvilke måter man kan spille på når det gjelder å være mest mulig snill?

 

Nå vet vi riktig nok ikke <<backstoryen>> til dette oppgjøret. For alt vi vet kanskje sheriffen var en uredelig mann? Gjenstår å se.

Lenke til kommentar

Så utrolig fascinerende med all detaljene man ser bare i traileren alene og karakterer i en fortelling å forelske seg i! Jeg har tendenser til å henge meg opp i alt og beundre teknikken som blir brukt i detaljer og alt annet småtteri så dette spillet kommer nok til å få sin era med meg!

 

Må nok skaffe meg fri fra jobben :)

På tide å snuble i noen plankerester og miste stikksagen på låret mitt; Evt. noen spikerpistolskudd i foten min >:)

(Jobber som tømrer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...