Gå til innhold

Microsoft setter opp prisene


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så i fjor fjerna de socket lisenser, for at vi skulle syntes skyen er billigere. Nå ser de at skyen fortsatt er for dyr og endrer CALs i håp om at skyen endelig skal bli konkurransedyktig :p

 

 

Håper vi snart kan roe ned dette skytullet og komme oss tilbake til normal drift, eller private skyer som det så fint kalles nå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du har sikkert ikke belegg for å hevde det Dubious. Ikke støtter jeg Microsoft-produkter når jeg forteller dette. Men det kan være så mange innarbeidede ting folk har vendt seg til med Microsoft-produktene, så det koster også penger å flytte til alternative produkter.

 

Men, jeg lurer på hvor langt Microsoft kan dra strikken før den ryker på disse tiltakene her :)

Det er jeg virkelig spent på. Bør man kjøpe eller selge Microsoft-aksjen på denne nyheten f.eks.? :closedeyes:

Lenke til kommentar

Så i fjor fjerna de socket lisenser, for at vi skulle syntes skyen er billigere. Nå ser de at skyen fortsatt er for dyr og endrer CALs i håp om at skyen endelig skal bli konkurransedyktig :p

 

 

Håper vi snart kan roe ned dette skytullet og komme oss tilbake til normal drift, eller private skyer som det så fint kalles nå.

 

Det er nok en god del enklere, raskere og billigere for mange bedrifter i SMB-segmentet å handle tjenester fra dette "skytullet" enn det vil være om man skal måtte forholde seg til innkjøp av maskinvare, os, programvare, lisensadministrasjon, backup og kontinuitetsløsning samt sikre at man har operatører som behersker alle disse disiplinene. I tillegg har man reell capacity on demand i stedet for å enten kjøpe overkapasitet eller å hastekjøpe ekstra maskinvare når man brått trenger det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok en god del enklere, raskere og billigere for mange bedrifter i SMB-segmentet å handle tjenester fra dette "skytullet" enn det vil være om man skal måtte forholde seg til innkjøp av maskinvare, os, programvare, lisensadministrasjon, backup og kontinuitetsløsning samt sikre at man har operatører som behersker alle disse disiplinene. I tillegg har man reell capacity on demand i stedet for å enten kjøpe overkapasitet eller å hastekjøpe ekstra maskinvare når man brått trenger det.

 

Endringer er for enterprise-markedet, hvorfor du drar inn SMB stiller jeg meg spørrende til. 

Lenke til kommentar

 

Det er nok en god del enklere, raskere og billigere for mange bedrifter i SMB-segmentet å handle tjenester fra dette "skytullet" enn det vil være om man skal måtte forholde seg til innkjøp av maskinvare, os, programvare, lisensadministrasjon, backup og kontinuitetsløsning samt sikre at man har operatører som behersker alle disse disiplinene. I tillegg har man reell capacity on demand i stedet for å enten kjøpe overkapasitet eller å hastekjøpe ekstra maskinvare når man brått trenger det.

 

Endringer er for enterprise-markedet, hvorfor du drar inn SMB stiller jeg meg spørrende til. 

Hvor får du det fra at prisjusteringen ikke gjelder for SMB?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...