Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K


Anbefalte innlegg

Ingen her mente at 7700k var mere enn nok. Det har du nok lest en annen plass på det store internett ;) (eller mener det selv)

haha nok av folk her som ivrig forsvarte n'te generasjon med max 4 kjerner når 1800x ble sluppet. Men for all del, bra at folk kommer seg videre.

 

Oh..btw.. jeg søkte i spenning etter verdiløse 1800x ryzen på finn.. fant ingen, kun tre 1700 som de skulle ha 1700,- for eller mer.. langt fra verdiløse tydeligvis

 

Men hva tror du max ghz til 9900k blir?  uten eksotisk kjøling

Endret av scuderia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hva tror du max ghz til 9900k blir?  uten eksotisk kjøling

 

Det blir vanskelig å si fordi 9900K kommer med lodda IHS, mens 8700K gjør ikke det. Jeg tipper 9900K vil klokke til omtrent det samme som en delidda 8700K. Coffee Lake stopper nok på ~5300 Mhz med vannkjøling. Noen få klarer høyere, men ikke mange etter det jeg vet.

 

Selv hadde jeg vært fornøyd med 5.0 Ghz på alle kjerner, og da litt lavere volt :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Har kun browset gjennom de 2 siste sidene her og ser de fleste her ønsker å gå for 9900k cpuen når den kommer.
Er dette da primært til gaming eller driver dere med andre større krevende ting?

 

Jeg har selv alltid sverget til i5, men merker at discord med 5 videochats + league of legends med 2 skjermer på 1440p 60\144hz blir noe drøyt..

Nå er det kun gaming med multi-taskin jeg driver med, så er det vits å gå for en 9900k? 

Og til noe annet..overklokking.. fynker det å benytte "one button clock" aka asus sin innebygde på strix kortene ? :D

Lenke til kommentar

Nå er det kun gaming med multi-taskin jeg driver med, så er det vits å gå for en 9900k? 

Og til noe annet..overklokking.. fynker det å benytte "one button clock" aka asus sin innebygde på strix kortene ? :D

 

Da vil 9900K passe bra til deg :)

Husk rask RAM også, DDR4 3200 CL14 minst.

 

Hvis du ikke vil lære deg å overklokke manuellt, så trenger du bare å sette på "Multicore Enhancement" og "XMP profile" i BIOS, så ordner hovedkortet resten. Velg da enten Asus eller Asrock hovedkort, og helst ikke de modellene under ~1700 kr da de ikke er så bra.

Endret av Betroz
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det blir vanskelig å si fordi 9900K kommer med lodda IHS, mens 8700K gjør ikke det. Jeg tipper 9900K vil klokke til omtrent det samme som en delidda 8700K. Coffee Lake stopper nok på ~5300 Mhz med vannkjøling. Noen få klarer høyere, men ikke mange etter det jeg vet.

 

Selv hadde jeg vært fornøyd med 5.0 Ghz på alle kjerner, og da litt lavere volt :)

 

2nd that :D

Lenke til kommentar

Da vil 9900K passe bra til deg :)

Husk rask RAM også, DDR4 3200 CL14 minst.

 

Hvis du ikke vil lære deg å overklokke manuellt, så trenger du bare å sette på "Multicore Enhancement" og "XMP profile" i BIOS, så ordner hovedkortet resten. Velg da enten Asus eller Asrock hovedkort, og helst ikke de modellene under ~1700 kr da de ikke er så bra.

Jeg prøvde å sette på XMP og Multicore Enhancement på min 8700K og Asus Rog Strix HK. Temperaturen ble alt for høy over 90 grader. Overklokket manuelt til 5Ghz å temperaturene går ikke høyere enn 75 grader. 

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å sette på XMP og Multicore Enhancement på min 8700K og Asus Rog Strix HK. Temperaturen ble alt for høy over 90 grader. Overklokket manuelt til 5Ghz å temperaturene går ikke høyere enn 75 grader. 

 

Ja man må jo sjekke at temps er under kontroll. Nye 9900K har lodda IHS, så der vil nok ikke temps bli like stort problem som med 8700K.

Lenke til kommentar

Prisen derimot... Jeg er ikke så stiv i tysk, og stoler ikke så mye på at Google translate er det heller. Så er det noen her som er gode i tysk og kan kikke her og se om de er enige i at det ser ut som 561EUR for 9900K? Om så, og med dagens kurs, om vi går ut fra det de sier om at 2700X koster omtrent 315EUR der, og vi vet den fåes på det billigste her for ~3290Kr. Så kan vi regne litt over 10 kroner på euroen, og havner på rett under 6000 Kr for 9900K. Noe sånt som 5790,- Kanskje?

 

Hvem skal i så fall ha?

Lenke til kommentar

Så kan vi regne litt over 10 kroner på euroen, og havner på rett under 6000 Kr for 9900K. Noe sånt som 5790,- Kanskje?

 

Hvem skal i så fall ha?

 

Jeg vil tippe prisen blir mer 499 dollar. Vet ikke hva det blir sammenliknet med Euro. Men om den koster 5 eller 6 tusen, så er det grei nok pris for meg. Om jeg handler meg en 9900K eller ikke kommer an på hvor godt de overklokker, hvor rask RAM som minnekontrolleren funker bra med uten å gå helt bananas med volt. 5.0 Ghz på alle kjerner, ellers står jeg over tror jeg.

 

Egentlig har jeg mest lyst til å vente på en plattform som har nye PCI-E 4.0 eller 5.0 da, men kan se ut som det ikke skjer før med Ice Lake i 2020  :hmm: Så hadde det også vært fint med hardware fixer for alle de sårbarhetene som har plaget Intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...