Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K


Anbefalte innlegg

Vel, hvis man finner en lager tømmings pris på et Z370 av høy kvalitet, som Crosshair f.eks. Så tar man selvsagt heller Z370 av det, enn noe jalla greier med Z390 chipset. Eneste nytt i chipsettet er innebygd støtte for USB 3.1 Gen 2, og noe annet jeg ikke husker i farta. Skal man ha 9900K, og overklokke så høyt som mulig, så er det kvaliteten på HK som gjelder, ikke features...

 

Et Z370 hovedkort trenger en BIOS update for å funke med 9900K...derfor jeg anbefalte ham Z390 som støtter 9900K ut av esken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes vel ikkje z370 Crosshair... Du mener Hero eller apex tenker jeg ;)

 

Crosshair er Asus AMD :p

 

Jepp, blandet sammen, skulle til å kjøpe et Maximus X Apex til min 8700K, men så ble det et Aorus Gaming 7 for å matche Aorus skjermkortet i stedet. Men kjøpte en Crosshair 7 Hero til min 2700X, og boksene/kortene er så like at jeg går i surr. :p

 

Et Z370 hovedkort trenger en BIOS update for å funke med 9900K...derfor jeg anbefalte ham Z390 som støtter 9900K ut av esken.

 

Jepp, og Maximus Hero eller Apex f.eks. har USB flashback, som er det jeg mente med at man tar da selvsagt det i stedet for et Z390 billig modell.

 

Buildzoid (Actually hardcore overclocking) har en del interessante (men langdryge) videoer på YT der han analyserer HK, og det er mye dritt der ute med fancy navn, for å si det forsiktig. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp, blandet sammen, skulle til å kjøpe et Maximus X Apex til min 8700K, men så ble det et Aorus Gaming 7 for å matche Aorus skjermkortet i stedet. Men kjøpte en Crosshair 7 Hero til min 2700X, og boksene/kortene er så like at jeg går i surr. :p

 

 

Jepp, og Maximus Hero eller Apex f.eks. har USB flashback, som er det jeg mente med at man tar da selvsagt det i stedet for et Z390 billig modell.

 

Buildzoid (Actually hardcore overclocking) har en del interessante (men langdryge) videoer på YT der han analyserer HK, og det er mye dritt der ute med fancy navn, for å si det forsiktig. :p

USB flashback er jo genialt. Trenger ikke cpu installert engang :) Får vente å se til i9900k blir lansert. Det kommer vel noen z390 hk samtidig :)

Lenke til kommentar

 

Egentlig er det jo ikkje noe spennende med ytelsen, fordi den vet vi jo. Etter 3 generasjoner med 8 kjernere, så er det ingen bombe hva ting yter. 

 

Venter i spenning på de første SKIKKELIGE resultatene:

 

http://hwbot.org/hardware/processor/core_i9_9900k/

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Når man ser bruktprisen på Ryzencpuer, så ser man fort at det å kjøpe 8700k, plutselig var et enda bedre kjøp. 8700k ligger høyt i bruktpris, mens Ryzen nærmest er "verdiløs" i forhold.

 

Ganske lurt å ta med salg av cpu i totalprisen, om man bytter hardware litt ofte. Synn å si det, men 2700x virker å lide samme skjebne som Ryzen. Ialkefall etter at 9900k og 9700k er lansert. Threadripper er også falt drastisk i pris, noe som gjør at den også var et middels kjøp. 7900x 10core koster enda mye, og yter også bedre på det aller meste.

 

Ps: Dette er ikkje ment som noe fanboyinlegg. Bare observasjoner fra egne kjøp :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

7900x 10core koster enda mye, og yter også bedre på det aller meste.

 

Når 9900K kommer ut, så får jo 7900X konkuranse. Jeg vil da si at 9900K er et mye bedre kjøp selv om den har 2 kjerner mindre. Trenger man virkelig flere enn 8 kjerner, så hvorfor ikke da gå for 12 eller flere sier da jeg. Man kan vel kanskje strekke den enda lenger og si det samme om 8700K til en viss grad også. Enig i det meste her Nizzen, men Intel overpriser sine X299 CPU'er mener da jeg. Iallefall nå som Threadripper 2 kommer på banen. Salgsverdi eller ei.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Coffee Lake Refresh er jo fortsatt i bunn og grunn Skylake som ble lansert i august 2015. 3 år siden allerede.

Jeg hadde sett meg ut Ice Lake siden denne har ny arkitektur i tillegg til 10nm prosess. 

Venter heller på Zen 2 7nm enn å kjøpe 9900K som i 2019 drar mot 4 år gammel teknologi..

 

Hadde det ikke vært for AMD, hadde Intel fortsatt med 4 core 8 thread i7 til evig tid..

Endret av CavemaNz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Coffee Lake Refresh er jo fortsatt i bunn og grunn Skylake som ble lansert i august 2015. 3 år siden allerede.

Jeg hadde sett meg ut Ice Lake siden denne har ny arkitektur i tillegg til 10nm prosess. 

Venter heller på Zen 2 7nm enn å kjøpe 9900K som i 2019 drar mot 4 år gammel teknologi..

 

Hadde det ikke vært for AMD, hadde Intel fortsatt med 4 core 8 thread i7 til evig tid..

Godt vi har hatt 8 core i evig tid allerede da ;)

 

5960x er enda veldig bra, og yter like bra som Ryzen om man overklokker den. Helt villt av en over 4 år gammel cpu.

 

Men ja det er godt med konkurranse.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg hadde sett meg ut Ice Lake siden denne har ny arkitektur i tillegg til 10nm prosess. 

Venter heller på Zen 2 7nm enn å kjøpe 9900K som i 2019 drar mot 4 år gammel teknologi..

 

Er Ice Lake virkelig en ny arkitektur...? Trodde den også bare var en liten forbedring av Skylake. Zen 2 til AMD er jo også bare en liten tweak av Zen 1. Litt høyere IPC kanskje, og høyere klokkehastigheter pga 7nm.

 

Intel burde fremskynde sin neste arkitektur, men den kommer nok uansett ikke før 10nm er klar. Så egentlig skjer det vel ikke noe spennende fra Intel før 2020. Kanskje AMD kan overraske litt neste år med Zen 2 da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...