Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K

Anbefalte innlegg

Nizzen skrev (4 minutter siden):

Ja og nei :)

Den blir ikkje varmere enn min 7980xe 18 kjerner @ 4700mhz, så da er det ikkje noe stress :D

Har sett en uoffisiell test , med 240 radiator så kom den på 90c i load. Sååå, det er en must og ha vannkjøling antar jeg. MEn jeg tok den testen med en klype salt. Vi får se.

Videoannonse
Annonse
koford skrev (58 minutter siden):

Jeg bare håper Alder Lake vil løse mange av de utfordringene. Rocket Lake blir vel noe ala 10900K men 8c / 16t.

Ryktene sier at Rocket Lake er en port av Ice Lake over til 14nm for å nå høyere klokkefrekvenser, med fokuset på høyere IPC er det gode muligheter for at Intel ikke vil trenge å pushe klokkefrekvensene til bristepunktet.

Nizzen skrev (21 minutter siden):

Men hvem spiller Linpack med en 9900k da? :p

Ikke så veldig mange som bruker Linpack, men det er nok en del som bruker MKL.

Her er et eksempel:

import numpy as np
m1 = np.random.randn(10000, 10000)
m2 = np.random.randn(10000, 10000)
np.linalg.norm(np.dot(m1, m2))

Denne kodesnutten multipliserer to tilfeldig genererte 10000x1000-matriser sammen, og finner så normen til den resulterende matrisen. Med ferdig genererte matriser tar det litt over 4 sekunder på en 9900k med raskt minne, og raske LGA2066-systemer kan komme ned i 2 sekunder med MKL.

Lykke til med å kjøre den på en "gaming-stabil" 5.2 GHz 9900k

• Liker 1
7 minutes ago, N o r e n g said:

Ikke så veldig mange som bruker Linpack, men det er nok en del som bruker MKL.

Her er et eksempel:

import numpy as np
m1 = np.random.randn(10000, 10000)
m2 = np.random.randn(10000, 10000)
np.linalg.norm(np.dot(m1, m2))

Denne kodesnutten multipliserer to tilfeldig genererte 10000x1000-matriser sammen, og finner så normen til den resulterende matrisen. Med ferdig genererte matriser tar det litt over 4 sekunder på en 9900k med raskt minne, og raske LGA2066-systemer kan komme ned i 2 sekunder med MKL.

Lykke til med å kjøre den på en "gaming-stabil" 5.2 GHz 9900k

Hvem burker MKL med en 9900k i sitt "daglige" gjøremål? Må være noen rare linuxguruer som ikkje har brukt noe annet enn "linux commandlinje" OS :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...