Gå til innhold

SNIKTITT: Oppo Find X Endelig en mobiltelefon som er bare skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg har savnet dette, er veldig komfortabel med å ha ramme rundt skjermen (og bumper utenpå der igjen). En mekanisk løsning er morsom, men upraktisk. Åpningen samler støv og skitt - til den låser seg og må ha service.

 

Hvorfor er det ingen som lager en dobbeltskjerm, der du vipper opp og får dobbelt skjermflate?

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke noe for meg. Likte skjermstørrelsen og fraværet av kanter rundt skjermen. Men oppløsning var noe lav til denne prisen.

 

Det kunne jo vært et lite always on display på baksiden av telefonen. Så kunne selfiegjengen tatt selfier fra hovedkamera.

 

Face ID er greit nok, og var jo morsomt et par dager. Men i ærlighetens navn så ville jeg levd helt fint med å åpne telefonen med fingeravtrykk.

 

Motorisert kamera virker for meg kun som ennå en feilkilde. Artig når telefonen er ny, men hvor lenge varer det? Og hva kunne de evt. brukt pengene som gikk til å motorisere kamera? HiFi DAC og bedre forsterker slik at en kan bruke sine favoritt headset?

 

Kred skal de få for å tenke annerledes enn bermen. Det er bare ikke for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I henhold til Oppo sin side så støtter denne nå det magiske 20 båndet som endel Kina og andre mobiler mangler så ser ikke at denne burde være noe problem og bruke på denne siden av kloden 

 

Frequencies

GSM:850/900/1800/1900

WCDMA:B1/2/4/5/6/8/19
LTE FDD:B1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/18/19/20/25/26/28/29/32/66
TD-LTE:B34/38/39/40/41(2496-2690MHz)

Lenke til kommentar

Lykke til med å selge en Oppo så dyrt

Oppo er eid av BKK electronics som også har merker som OnePlus. De lager skikkelig bra mobiler. Samme gjør Huawei og Xiaomi. Og de lager bedre og dyrere mobiler for hvert år.

 

Se på Huawei med Mate 10 og P20 Pro. De selges for høy pris i Norge og de selger veeeldig godt. Inne på topp 10 i Norge som domineres av Samsung og Apple. Så lykke til? Hvorfor det? De kan fint klare det. 

 

Kan og informere at Huawei leverer nesten alt av utstyr til Telenor og Telia i Norge. Og Norge kommer med ny teknologi først/en av de første i verden. Huawei er i dag verdensledende på telekom.

 

Heller folk som kjøper Oppo, OP, Huawei, Xiaomi som kan le. Fordi de får skikkelig gode telefoner til mye lavere pris enn de mer etablerte merkene. Og eneste grunn til at de er dyrere er at de er etablerte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Står ikke noe sted i artikkelen at Apple var først. Bare at de gjorde den populær. Og det stemmer vel? Med mindre du er en av de som hater skjermleppa, så må du jo innrømme at "alle" andre har kommet etter?

 

Lumia 950 var en bra telefon da den kom, og holder fortsatt mål i de fleste sammenhenger. Bare ikke software-messig, der den er blitt fullstendig bortglemt av både utviklere og Microsoft selv. Og ja, jeg har en.

Skjermleppa hadde kommet uansett, det er den eneste måten å fylle skjermen på uten at kamera og sensorer plasseres andre steder. Andre gjorde det først, Apple fikk mye oppmerksomhet, og andre fortsatte å gjøre det samme. At Apple er store og selger mange mobiler samt får mye omtale synes ikke jeg er grunn nok til at de skal få "æren".

 

Samme med Face ID, å kalle det Apple-måten å gjøre det på blir helt feil bare fordi de tilfeldigvis selger flere mobiler enn MS gjorde.

 

For min del handler det litt om mentaliteten til folk. Hvorfor skal Apple få æren for ting de tar etter andre. Hvorfor skal de fremheves som mer innovative enn de faktisk er. Jeg mener, de får da vell endelig nok gratis reklame og boostere fra media etc. Om det er.

 

Og det handler ikke om at jeg synes Lumia er verdens beste mobil, hater skjermleppa eller iPhone for den saks skyld, eller er en Android freek, for jeg bruker jo Lumiaen.

Lenke til kommentar

Slik jeg leser konteksten, så krediterer de vel ikke Apple for leppen, men faktisk for FaceID teknologien?

 

De (Apple) er da og såvidt meg bekjent de første som gjorde denne type teknologi allment tilgjengelig på mobiltelefon, i form av en faktisk funksjon, uavhengig av hvor mange som har syslet med tilsvarende ting i andre produkter?

Jeg henviser til leppen fordi Apple alltid trekkes fram av Tek når det er snakk om mobiler med en slik leppe. Finn en eneste artikkel på tek der en mobil med leppe omtales uten at Phone og/eller apple nevnes, gjerne som opphav til leppen.

 

MS hadde tilsvarende løsning i sin Lumia 950 serie som Apple har i iPhone. Og den var, til tross for at iPhone selger langt bedre, allment tilgjengelig. I tillegg nevner jeg at MS har forbedret og videreført dette i sine nettbrettalternativer, Surface Pro.

Lenke til kommentar

Oppo er eid av BKK electronics som også har merker som OnePlus. De lager skikkelig bra mobiler. Samme gjør Huawei og Xiaomi. Og de lager bedre og dyrere mobiler for hvert år.

 

Se på Huawei med Mate 10 og P20 Pro. De selges for høy pris i Norge og de selger veeeldig godt. Inne på topp 10 i Norge som domineres av Samsung og Apple. Så lykke til? Hvorfor det? De kan fint klare det. 

 

Kan og informere at Huawei leverer nesten alt av utstyr til Telenor og Telia i Norge. Og Norge kommer med ny teknologi først/en av de første i verden. Huawei er i dag verdensledende på telekom.

 

Heller folk som kjøper Oppo, OP, Huawei, Xiaomi som kan le. Fordi de får skikkelig gode telefoner til mye lavere pris enn de mer etablerte merkene. Og eneste grunn til at de er dyrere er at de er etablerte. 

Og ikke minst Vivo. 

Lenke til kommentar

Lykke til med å selge en Oppo så dyrt

 

 

Samme selskap som eier Oppo eier blant annet også 1+1 og Vivo. De har forskjellige merkenavn for å kunne være i markedet i forskjellige prisklasser. Oppo har levert kostbar elektronikk i mange år så at de priser denne til 10 000 er neppe noe problem for kundene. De vet hva Oppo står for og kvaliteten på produktene. Oppo har en stabil og jevn utvikling på salget tross høye priser sett mot feks 1+1, og Oppo har jo en langt bredere produktportefølje. Også i sitt hjemmemarked gjør de det bra. Om du er interessert i god lyd har du kanskje sett eller hørt deres nærmest legendariske ha1 headphone amp/stereo preamp? Eller deres pm1 klokker? Oppo selger ikke sine produkter på billigsalg, er er nok langt mer premium enn du kanskje er vant til for kina produsenter. Oppo kunder er nok ikke de som er aller mest opptatt av pris. Deres xternal DAC/amp til mobil til 300 $ selger i bøtter og spann. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Oppo er eid av BKK electronics som også har merker som OnePlus. De lager skikkelig bra mobiler. Samme gjør Huawei og Xiaomi. Og de lager bedre og dyrere mobiler for hvert år.

 

Se på Huawei med Mate 10 og P20 Pro. De selges for høy pris i Norge og de selger veeeldig godt. Inne på topp 10 i Norge som domineres av Samsung og Apple. Så lykke til? Hvorfor det? De kan fint klare det. 

 

Kan og informere at Huawei leverer nesten alt av utstyr til Telenor og Telia i Norge. Og Norge kommer med ny teknologi først/en av de første i verden. Huawei er i dag verdensledende på telekom.

 

Heller folk som kjøper Oppo, OP, Huawei, Xiaomi som kan le. Fordi de får skikkelig gode telefoner til mye lavere pris enn de mer etablerte merkene. Og eneste grunn til at de er dyrere er at de er etablerte.

 

Veldig mange er skeptiske til nye merker, inkludert OnePlus. Det er fakta. Huawei har bygget seg opp over tid.

Lenke til kommentar

Veldig mange er skeptiske til nye merker, inkludert OnePlus. Det er fakta. Huawei har bygget seg opp over tid.

 

Ja det er nok riktig det. Og noen ganger så gjør jo nye selskaper endel blundere i starten. Jeg var veldig tidlig ute når 1+1 mobilen kom, litt for tidlig kanskje. Masse problemer og etter ha returnert telefonen 2 ganger så fikk jeg hevet kjøpet når skjermen ble gul og den ble sendt inn for tredje gang. Etter ca et halvår hadde 1+1 i stor grad luket vekk alle problemene og de som unngikk den første produksjonsserien var nok fornøyd i langt større grad enn meg. 

 

Oppo er ikke en nye produsent. De har langt fartstid innen go'lyd og leverer svært spennende produkter der. Mange kjenner også deres dvd spillere. Oppo har også tidligere levert telefoner til rundt 1000-1200 $ så den store skepsisen tror jeg nok uteblir blant de som vurderer Oppo telefoner. 

Lenke til kommentar

Veldig mange er skeptiske til nye merker, inkludert OnePlus. Det er fakta. Huawei har bygget seg opp over tid.

Men så prøver de heller ikke å selge den for den prisen i Norge. Veldig mye av mobilene folk kjøper fra disse merkene selges jo som gråimport i Norge eller folk kjøper i utlandet. Huawei selger offisielt i Norge. Telia har begynt å selge OnePlus i Norge. Det er vel første BKK Electronics (Vivo, Oppo, 1+1) mobil offisielt solgt i Norge, og Xiaomi har vel ingen tror jeg.

 

Så joda i Norge er det nok vanskelig å selge den da kun folk som er klar over Oppo ville kjøpt og det er som du sier ikke så mange, men så er det heller ikke her de planlegger å selge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg henviser til leppen fordi Apple alltid trekkes fram av Tek når det er snakk om mobiler med en slik leppe. Finn en eneste artikkel på tek der en mobil med leppe omtales uten at Phone og/eller apple nevnes, gjerne som opphav til leppen.

 

 

Jeg kan ikke se at artikkelen har nevnt leppen og Apple i det hele tatt, og om noe, så er det du som gjør akkurat det du beskylder tek for, å dra inn leppen og Apple uten relevans. Det var i utgangspunktet derfor jeg satte spørsmålstegn med hvorfor du absolutt skulle dra inn den, da det du i utgangspunktet siterte var den delen av artikkelen som omtalte FaceID..

 

Forøvrig var det jo en herlig tøff mobil, men en opplåsings funksjon basert på mekanisk kamera som kommer opp er like ubrukelig og irriterende som fingeravtrykk leser bakpå mobilen..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

"Oppo har i stedet valgt Apple-veien da de skulle lage ansiktsgjenkjenning."

 

Det er vel ikke å komme utenom at dere krediterer Apple for den såkalte leppen, men nå mener dere Apple var først her også?

 

Merkelig nok har min eldgamle Lumia 950XL vanlig frontkamera, en IR lyskaster og et kamera som leser av lyset fra IR. Tilsvarende men noget mer sofistikert løsning har de på sine Surface Pro modeller.

 

Jeg sier ikke MS var først heller, om man ser på 3. Part tilleggsutstyr, men det var veldig tidlig ute som mobil/pc produsent med innebygget løsning, og i alle fall lenge før Apple.

https://phys.org/news/2005-03-world-recognition-biometric-mobile.html

 

Å faktisk ta for seg av fakta er noe som tilhører faget journalistikk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...