Gå til innhold

Særdeles lite gikk som planlagt da Blizzard oppdaterte World of Warcraft denne uken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjerne oppgi kilden til BFA for 350,- for jeg finner den bare til 450.

 

Bare for å strø salt i såret: Jallatjenester som g2a, livekort.no osv stoler jeg ikke på. Dustin har den til 350 med tar 99 i frakt. Så eh.. blir 450 på meg da.

 

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/spillogkonsoll/spill/pc-world-of-warcraft-expansion-battle-for-azeroth/1002977.12079/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_prisjamforelse
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Har de ikke beta-realms for å avdekke denne typen feil?

 

Skulle gjort det siden den var så opplagt, men gjetter at dette var en sak som gikk utenom beta, bare og endre noen nummere litt.

Muligens for å fikse en midre feil avslørt i beta.

Leste at de rettet flere tusen feil som følge av rapporter på beta-realmene, men at de fortsatt retter flere hundre feil nå etter at patchen kom på live. Har vel kanskje en sammenheng med at det er ganske få som har interesse av å gjøre dungeons i lav level på beta realm, og sikkert enda færre som faktisk tar seg tid til å rapportere om eventuelt negative opplevelser.

 

Totalt sett dårligere enn det man er vant med fra Blizzard, men kanskje ikke så ille om man sammenligner med resten av spillandskapet for tiden. Er veldig mye "early access"-følelse ute å går, selv for spill som visstnok skal være lanserte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Har de ikke beta-realms for å avdekke denne typen feil?

 

Skulle gjort det siden den var så opplagt, men gjetter at dette var en sak som gikk utenom beta, bare og endre noen nummere litt.

Muligens for å fikse en midre feil avslørt i beta.

Leste at de rettet flere tusen feil som følge av rapporter på beta-realmene, men at de fortsatt retter flere hundre feil nå etter at patchen kom på live. Har vel kanskje en sammenheng med at det er ganske få som har interesse av å gjøre dungeons i lav level på beta realm, og sikkert enda færre som faktisk tar seg tid til å rapportere om eventuelt negative opplevelser.

 

Totalt sett dårligere enn det man er vant med fra Blizzard, men kanskje ikke så ille om man sammenligner med resten av spillandskapet for tiden. Er veldig mye "early access"-følelse ute å går, selv for spill som visstnok skal være lanserte.

Blizzard selv kunne vel kanskje testet et par low level dungeons for å sjekke at det var tålig greit balansert.. :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

fortell meg noe jeg ikke vet.... det vil alltid være problemer med bugs og sånt i starten, Battle for Azeroth er ikke sluppet ut fult enda så de har enda tid til å fikse på tingene. med Battle for Azeroth så trur jeg de bringer tilbake en del av spillet som har vært borte siden legion ble sluppet ut.

Lenke til kommentar

 

Gjerne oppgi kilden til BFA for 350,- for jeg finner den bare til 450.

 

Bare for å strø salt i såret: Jallatjenester som g2a, livekort.no osv stoler jeg ikke på. Dustin har den til 350 med tar 99 i frakt. Så eh.. blir 450 på meg da.

 

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/spillogkonsoll/spill/pc-world-of-warcraft-expansion-battle-for-azeroth/1002977.12079/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_prisjamforelse

Ikke på lager

Lenke til kommentar

Wipet en del på houndmaster i SM i går. Jevnt over er alt av low level dungeons vanskeligere nå enn før stat squish.

 

det kan sikkert komme av at de reduserte levelen på SM etter at de hadde økt statsa til spillerne en stund tilbake..

da er man jo egentlig 10 levler for lav til å ta SM nå hvis statsa er er blitt resatt

Lenke til kommentar

Ja, hvorofr linke til en var som ikke er til salgs..

Hele artikkelen handler om en vare som ikke er til salgs enda, derfor skjønte jeg ikke hvorfor du måtte påpeke at NetonNet ikke har den på lager. Selvfølgelig er ingen som har den på lager når den ikke er til salgs enda.

Lenke til kommentar

Hele artikkelen handler om en vare som ikke er til salgs enda, derfor skjønte jeg ikke hvorfor du måtte påpeke at NetonNet ikke har den på lager. Selvfølgelig er ingen som har den på lager når den ikke er til salgs enda.

Jeg har kjøpt spillet allerede..

Andre butikker har den "på lager", men det er selvsagt en preorder, hos netonnet står den som utgått

Lenke til kommentar

Gjerne oppgi kilden til BFA for 350,- for jeg finner den bare til 450.

 

Bare for å strø salt i såret: Jallatjenester som g2a, livekort.no osv stoler jeg ikke på. Dustin har den til 350 med tar 99 i frakt. Så eh.. blir 450 på meg da.

 

Du har selv nevnt flere kilder for hvor man får spillet til 350kr.. at posten tar betalt for frakt gjør ikke at selve spillet koster mer en 350kr, å at du har ikke stoler på tjenester er jo ditt eget problem - så du må nok ut med 450 kr for det, mens andre fint kan få det for 350kr :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjerne oppgi kilden til BFA for 350,- for jeg finner den bare til 450.

 

Bare for å strø salt i såret: Jallatjenester som g2a, livekort.no osv stoler jeg ikke på. Dustin har den til 350 med tar 99 i frakt. Så eh.. blir 450 på meg da.

 

G2A er legit ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

fortell meg noe jeg ikke vet.... det vil alltid være problemer med bugs og sånt i starten, Battle for Azeroth er ikke sluppet ut fult enda så de har enda tid til å fikse på tingene. med Battle for Azeroth så trur jeg de bringer tilbake en del av spillet som har vært borte siden legion ble sluppet ut.

 

Hvilken del av spillet snakker du om? Legion er det beste som har skjedd med WoW siden BC.

Lenke til kommentar

Legion har vært en meget bra utvidelse. Det er første utvidelse på lenge hvor det ikke har vært fullstendig tørke hva gjelder tilgang på nytt innhold i alt for lange perioder mellom utvidelser. Og det vi har fått levert har vært temmelig solid. Broken Shore var temmelig bra, og Argus var veldig bra satt opp imot lignende patchutvidelser fra tidligere utvidelser av spillet.

 

Det var også den mest stabile lanseringen av en utvidelse så langt. For utenom at endel servere blir fullstendig overlesset med spillere så du får køtider på flere timer for å logge på så var det utvilsomt den utvidelsen med minst krøll og nedetid og det var minimalt med utfordringer underveis som gjorde at du rett og slett ikke kunne progressere når du spilte. Sånn som i Warlords of Draenor hvor du ikke kunne trykke på teleskopet for å sette opp din Garrison som var noe du gjorde knapt en time ut i utvidelsen så alle ble låst der i timesvis uten mulighet for progresjon for det ble fikset.

 

Utvidelsen har stortsett lyktes med nesten alt det har tilført (naturligvis med noen unntak), artifactsystemet selvom det gjorde det litt mer frustrerende å holde liv i flere specs og flere karakterer samtidig har fungert veldig bra som et ekstra progresjonssystem for karakterer på maks level. Det har også låst opp endel interessante effekter og abilities som har gjort at du som klasse/karakter har følt deg sterkere enn noengang som alltid er ett stort pluss i spill som dette.

 

Level 100-110 innholdet var også veldig bra. Det var solide og interessante historier og qusetlines i de fleste områdene og det at alt skalerer var jo temmelig smart så ikke samtlige spillere ble silt inn i de samme områdene og nøyaktig den samme linja som alle andre. Og det store fokuset på klasseidentitet og de unike og veldig godt gjennomførte oppdragene som ble levert til hver spesifikke klasse og spec via artifactvåpen og class order hall campaign var veldig, veldig bra.

 

Vi fikk også servert en ny klasse iform av Demon Hunter som har vært en utrolig bra og gjennomført klasse selv om den var litt vel over-powered med tanke på AoE damage i starten og fikk seg en saftig nerf.

 

 

 

Stort mer gjennomført og innholdsrik utvidelse kan man neppe forvente. Og dette blir nok fort en veldig stort problem med Battle for Azeroth, det å skulle følge opp det som har vært den mest gjennomførte og solide utvidelsen til spillet blir fryktelig vanskelig og så langt etter å hatt BETA i noen måneder og ut ifra alt vi ser i pre-patch og informasjon fra Blizzard så virker det ikke som de er i nærheten av å klare å levere på samme nivå.

 

Allerede langt større problemer og utfordringer før vi er skikkelig i gang nå med en temmelig røff slipp av pre-patch som har skapt en voldsom mengde med ymse problemer.

 

Samtidig så er det fryktelig lite i BETA som tyder på at dette blir en like bra utvidelse. Questlines for level 110-120 virker ikke like solide og vi har en utfordring med at Horde og Alliance er såpass separert og har mer eller mindre sine helt egne soner og områder på vei til level 120. I Legion så var man knapt nok separert, i og Warlords of Draenor så var man hovedsaklig bare separert i den første sonen som tok deg 1-1,5 level på vei til maks level. Nå er vi separert nesten hele veien til 120 og det skaper et problem med at man har helt forskjellige soner og questlines å forholde seg til og så langt ut ifra min erfaring og alle tilbakemeldinger fra BETA så har Horde rett og slett mer interessante soner og bedre questlines og bedre innhold fra level 110 til 120 enn hva Alliance har og det blir litt halvveis. Jevnt over så er level 110 til 120 endel svakere i BFA enn hva det var i Legion for Alliance, mens for Horde så er det litt svakere.

 

Alt fokuset på klasseidentitet og men unike og ekstremt solide questlines som vi fikk via artifactvåpen og class order hall er rett og slett ikke-eksisterende i BFA og det reduserer opplevelsen en hel del.

 

Det er også et generelt problem at artifactvåpen er borte, global cooldown er langt mer fremtredende som gjør at de fleste av klassene rett og slett føles en smule amputert. Du føler at karakteren/klassen din er litt tregere, litt svakere og har mistet ett av dine kuleste angrep og når flere av angrepene dine nå også blir låst bak global cooldown så blir det enda tregere. Det er ikke helt heldig at man starter en utvidelse med å få deg til å føle at karakteren din plutselig er tregere og svakere enn den har vært på lang tid. Dette kombinert med stats squish som har resultert i at det å gjennomførte gammelt innhold nå går tregere enn før og alt generelt tar lenger tid enn det gjorde før pre-patch er jo også ikke helt heldig.

 

Blizzard argumenterer med at verden har forandret seg. I Legion så kjempet vi mot The Burning Legion, vi kjempet sammen med Titans og the Pantheon, vi hadde artifacts som var de sterkeste våpnene vår verden har sett og har å by på osv.. Nå som alt det er borte og vi er tilbake til mer vanlig hverdag med fokus på horde vs alliance så er det naturlig at ting blir skalert litt tilbake osv.. Men det forandrer jo ikke på det faktum at karakterene våre nå rett og slett føles tregere og svakere enn de gjorde i hele forrige utvidelse og det er generelt en dårlig ting i ett spill.

 

Så er jo spørsmålet hvordan Azeritesystemet som tar over for Artifactsystemet vil fungere i praksis. Så langt så virker det veldig kjedelig, men mye kan jo forandre seg i fremtiden med patchutvidelser. Og end-game dungeons virker temmelig solide, og rapportene fra RAID-tests er positive selv om det klages på at klasser føles under-powered og litt dårlig balansert.

 

Det som blir levert ved lansering er jo bare en liten del av utvidelsen, Patch 8.1, 8.2 og 8.3 kommer jo alle til å by på nytt innhold som vil gjøre det som leveres ved lanseringen temmelig irrelevant for utenom det å få karakteren din opp til maks level. Men det er jo litt urovekkende at såpass mye av det som leveres til lansering virker såpass uinspirert og svakt sammenlignet med Legion. For min del så hersker det liten tvil om at det jeg har spilt igjennom i BETA er endel hakk under det vi fikk ved lansering med Legion og Legion hadde jo tross alt temmelig gode patchutvidelser jevnt over igjennom hele utvidelsen så det er vanskelig å se for seg at BFA skal klare å levere like bra her men jeg håper jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...