Gå til innhold

Musks ubåt har ankommet Thailand – men skal ikke brukes


Anbefalte innlegg

Jeg forholder meg bare til fakta, at Musk ikke stod bak ulykken og at Musk ikke satte barna eller mannskapet i livsfare

Og at Musk gjorde ett forsøk på å hjelpe til, enten av ren godvilje, ren PR eller begge deler, så var det uansett ett forsøk. Kan ikke skjønne at han skal bli fremstillt nærmest som en drapsmann selv om det var ren PR.

Er han virkelig så ond selv om det var ren PR?

Ingen ble eller kunne blitt skadet eller satt i livsfare av ubåten, så det kan da ikke være så ille..

Haters gonna hate..

Ingen ville blitt satt i fare av ubåten fordi den den ikke villekommet seg inn i hulen. Men, den kunne kanskje endt opp med å blokkere hulen, så jippi til Elon for å forstå de faktiske utfordringene først. Himmel så langt folk strekker seg for å forsvare en fyr som tydelig mangler massevis av sosiale antenner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er rått da, hvis det ender opp med at ressurssterke personer avstår fra å hjelpe ved senere hendelser, fordi det potensielt blir brukt mot dem på en negativ måte.

Er det noen som kan komme opp med en potensiell løsning, som kunne vært effektiv - om ikke gjennom hele grotten, men så deler av den, så må det jo være ingeniørene som Musk har tilgang til.

Worst case ville pumpesystemer feilet, monsunen kicka inn for fullt og fylt opp den grotta greit med vann. Hvem vet om en farkost som dette kunne vært avgjørende for å få ut gutta.

Smh...

Folk som virkelig vil hjelpe gjør dette under radaren. Stille og rolig og gjør det for å hjelpe, ikke for å få massivt med PR.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ingen ville blitt satt i fare av ubåten fordi den den ikke villekommet seg inn i hulen. Men, den kunne kanskje endt opp med å blokkere hulen, så jippi til Elon for å forstå de faktiske utfordringene først. Himmel så langt folk strekker seg for å forsvare en fyr som tydelig mangler massevis av sosiale antenner.

Fordel om man leser alt, da de laget en oppblåsbar kopi, som de skulle bruke først

Lenke til kommentar

Ingen ville blitt satt i fare av ubåten fordi den den ikke villekommet seg inn i hulen. Men, den kunne kanskje endt opp med å blokkere hulen, så jippi til Elon for å forstå de faktiske utfordringene først. Himmel så langt folk strekker seg for å forsvare en fyr som tydelig mangler massevis av sosiale antenner.

Jeg er i det minste ikke villig til å lyve for å sette han i godt lys, slik visse andre gjør for å fremstille han i dårlig lys ;)

Du strekker deg milevis lengre enn noen andre for å stille han i dårlig lys ved å blandt annet indikere at han selv var ansvarlig for at de havnet der.

 

Ellers skal det godt gjøres å sette fast en slik form som ubåten var i en hule fraktet av to dykkere. Så hadde de jo som nevnt en oppblåsbar kopi for å teste slikt først. Man blir veldig, veldig svak i vannet mtp å frakte noe eller flytte noe, for å sette noe fast trengs en del kraft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk som virkelig vil hjelpe gjør dette under radaren. Stille og rolig og gjør det for å hjelpe, ikke for å få massivt med PR.

Lykke til med å gjøre noe som helst under radaren hvis du er en person som Musk. Du kan ikke fise i din egen dusj en gang uten at det havner i en avis dagen etter.

 

Hva får deg til å tro at Musk hadde klart å holde dette unna media om han hadde prøvd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lykke til med å gjøre noe som helst under radaren hvis du er en person som Musk. Du kan ikke fise i din egen dusj en gang uten at det havner i en avis dagen etter.

 

Hva får deg til å tro at Musk hadde klart å holde dette unna media om han hadde prøvd?

Er det noe Musk ikke kan? /s

Lenke til kommentar

I en perfekt verden, kanskje. At en person som Musk hadde innblandet seg, ville uansett fått et fokus. Twitter eller ikke.

Men fa hadde det ikke vært «hjelp» motivert av «se på meg! Se på meg! Se på meg!», men hjelp motivert av et genuint ønske om å hjelpe.

Lenke til kommentar

Jeg er i det minste ikke villig til å lyve for å sette han i godt lys, slik visse andre gjør for å fremstille han i dårlig lys ;)

Du strekker deg milevis lengre enn noen andre for å stille han i dårlig lys ved å blandt annet indikere at han selv var ansvarlig for at de havnet der.

 

Ellers skal det godt gjøres å sette fast en slik form som ubåten var i en hule fraktet av to dykkere. Så hadde de jo som nevnt en oppblåsbar kopi for å teste slikt først. Man blir veldig, veldig svak i vannet mtp å frakte noe eller flytte noe, for å sette noe fast trengs en del kraft.

Elsker når folk insisterer på i misforstå. Poenget til brannmenn som setter fyr på hus for å bli helter et for å bli hyllet for en heltedåd som ikke ER en heltedåd. Og det er det som er mitt poeng med Musk. Han prøver å fremstå som helt og mesiass der han i praksis er en narsissist som ikke bryr seg om at han er til hinder for en redningsaksjon. Bare han kan hylle seg selv som helt. Musk sine martyrutsagn rundt det å jobbe sammen med gutta på gulvet er i samme klassen.

 

Ekte helter er lette å skille fra falske helter. Falske helter springer over alt og forteller folk at de er helter.

Lenke til kommentar

Poenget til brannmenn som setter fyr på hus for å bli helter et for å bli hyllet for en heltedåd

På hvilken måte har Musk gjort noe slikt?

Ser du ikke forskjellen her?

 

Brannmennene setter andre liv i livsfare og er ene og alene ansvarlig for ulykken.

Musk satte ingen liv i fare og er på ingen måte ansvarlig for ansvarlig for ulykken. 

Hvordan er disse to sammenlignbare?

Er f.eks å ta livet av noen samme handling som å redde livet til noen, om sistnevnte blir lagt ut på Twitter?

 

Dropp nå i det minste at brannmennene setter fyr på bygget.

Si heller at brannmennene legger ut bilde av brannen de slukker(men ikke har startet) på Twitter. For det er falske helter, ikke sant? Tross alt er det kun for PR de slukker brannen ettersom de legger det ut på Twitter..

Men selv ikke det er strengt tatt sammenlignbart, ettersom han faktisk ikke var med på aksjonen.

La oss heller si at en tilfeldig person ser en brann som brannmennene prøver å slukke, mens de prøver, så lager han en ny type brannbil han tror kan være til hjelp. Ondskapen selv denne tilfeldige personen altså..

For det er jo det Musk gjorde, han bygde noe han trodde kunne være til hjelp i en redningsaksjon, noe som er en helt grusom handling, ikke sant?

 

Vernon Unsworth er også stadig ute i media, altså er han en falsk helt etter din definisjon?

Skal ikke se bort ifra at han har postet noe på sosiale medier heller..

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men fa hadde det ikke vært «hjelp» motivert av «se på meg! Se på meg! Se på meg!», men hjelp motivert av et genuint ønske om å hjelpe.

 

 

Hva får deg til å tro at Musk er motivert av "Se på meg! Se på meg!"? Som vi alle vet: media er etter Musk (og folk som ham) som hunder og de kan ikke gjøre noen ting uten at de kommer i søkelyset. Så hva skal de gjøre da?

Lenke til kommentar

Hva får deg til å tro at Musk er motivert av "Se på meg! Se på meg!"? Som vi alle vet: media er etter Musk (og folk som ham) som hunder og de kan ikke gjøre noen ting uten at de kommer i søkelyset. Så hva skal de gjøre da?

 

Under romkappløpet var de store heltene astronautene, forskerne, ingeniørene og ground control. Elon Musk har klart å vri fokuset over på CEO. Det har ikke skjedd bare fordi media synes han er en kul fyr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva får deg til å tro at Musk er motivert av "Se på meg! Se på meg!"? Som vi alle vet: media er etter Musk (og folk som ham) som hunder og de kan ikke gjøre noen ting uten at de kommer i søkelyset. Så hva skal de gjøre da?

Uuuuh... Musk løper rundt og promoterer seg selv som helt? Det er DET som er problem nummer én her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Under romkappløpet var de store heltene astronautene, forskerne, ingeniørene og ground control. Elon Musk har klart å vri fokuset over på CEO. Det har ikke skjedd bare fordi media synes han er en kul fyr.

 

Totalt en annen sak. For det første så var disse astronautene de aller første menneskene i rommet, og slik som du ikke veit hvem som befinner seg på ISS akkurat nå, så er det fordi de ikke er interessante nok for deg å vite om. Hvem var den første på Mt. Everest? Hvem var nr 163? Ser du greia? 

 

For det andre, SpaceX revolusjonerer romfart på måten de bruker gjenbrukbare raketter - og dette er som en privat aktør som kan utføre dette til en brøkdel av prisen, og det er det som, gjør at de faktisk gjør det så bra. Dette er noe NASA faktisk er veldig med på og som de faktisk leier inn SpaceX for å gjøre.

 

Tredje, SpaceX har en plan om Mars, kolonisering. Det har ikke NASA - det skaper overskrifter. Dette er bare ett av områdene de planlegger dog, de har mye annet på horisonten også, som NASA ikke en gang er i nærheten av å kunne gjøre. NASA er også avhengig av et budsjett i fra myndighetene, det er ikke SpaceX som en privat aktør

 

 

Så spar meg at Elon Musk har vridd dette til å "handle om seg selv", det er det han GJØR som gjør ham interessant nok for media og for alle andre som ønsker å lese om det. Å sutre over at han får mye media-oppmerksomhet pga dette, vitner om sjalusi, dette finnes ingen andre forklaringer 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Totalt en annen sak. For det første så var disse astronautene de aller første menneskene i rommet, og slik som du ikke veit hvem som befinner seg på ISS akkurat nå, så er det fordi de ikke er interessante nok for deg å vite om. Hvem var den første på Mt. Everest? Hvem var nr 163? Ser du greia? 

For det andre, SpaceX revolusjonerer romfart på måten de bruker gjenbrukbare raketter - og dette er som en privat aktør som kan utføre dette til en brøkdel av prisen, og det er det som, gjør at de faktisk gjør det så bra. Dette er noe NASA faktisk er veldig med på og som de faktisk leier inn SpaceX for å gjøre.

Tredje, SpaceX har en plan om Mars, kolonisering. Det har ikke NASA - det skaper overskrifter. Dette er bare ett av områdene de planlegger dog, de har mye annet på horisonten også, som NASA ikke en gang er i nærheten av å kunne gjøre. NASA er også avhengig av et budsjett i fra myndighetene, det er ikke SpaceX som en privat aktør

Så spar meg at Elon Musk har vridd dette til å "handle om seg selv", det er det han GJØR som gjør ham interessant nok for media og for alle andre som ønsker å lese om det. Å sutre over at han får mye media-oppmerksomhet pga dette, vitner om sjalusi, dette finnes ingen andre forklaringer

 

Hvem var det som bare måtte twitre at han snart skulle bli helt med en totalt ubrukelig ubåt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uuuuh... Musk løper rundt og promoterer seg selv som helt? Det er DET som er problem nummer én her.

Gjør han det? At media skriver om ham betyr ikke at det er han som brifer.

 

På samme måte som det at media skriver utrolig mye negativt om Trump ikke betyr at Trump flyr rundt og disser seg selv. Hva media skriver om og ikke skriver om er det media som bestemmer. Ikke Musk eller noen andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...