Gå til innhold

33 prosent av alle nordmenn vurderer ny mobil i løpet av sommeren. Dette er de mest solgte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jack eller minijack er bortkastet! Mye bedre uten! Best å kun Bluetooth løsninger!

Ja takk begge deler. 

Bluetooth's lydkvalitet er dårligere en ved å bruke kabel, men det er tilgjengjeld mye enklere. 

Er veldig kjekt hvis man er på besøk eller på en fest som har eldre utstyr å enkelt kunne koble seg til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det egentlig noe av det nye som har 3,5 jack??

 

Vil ikke nødvendigvis anbefale denne modellen. Spesiellt da den kun kommer med 3 Gig og 2 Gig RAM. Mest for å nevne at noe av det nye faktisk kommer med minijack enda.

 

https://www.gsmarena.com/nokia_5_1-9214.php

 

Men, det er for mange telefoner som har minijack fortsatt til å orke å oppsummere dem. Dessuten så kan jeg dem ikke utenat. Her er Nokia sine, også kan du selv skifte til andre merker å lete deg fram manuellt. Eller du kan gå inn i spesialsøket og hake av for at du behøver mobil med minijack:

 

Sånn:

https://www.gsmarena.com/nokia-phones-1.php

 

Og sånn (søket er genialt, og kalles Phone Finder, du finner det på siden om du leter, er jeg sikker på. Da kan du spesifisere det meste du bare MÅ ha, og redusere antall aktuelle mobiler med den tilnærmingsmetoden. Søket nedenfor er kun basert på minijack som krav alene):

https://www.gsmarena.com/results.php3?chk35mm=selected

 

(Kun de 70 mest populære mobilene vises, for dette spesialsøket)

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen overraske at Apple alltid har topp listen, som har hvert Apple sin siden de kom med iPhone! Å grunnen er selvfølgelig at de er den beste mobiltelefon & vil alltid ha det!

 

Det er ikke alle som liker Apple-innlåsing. Man må ha noen alternativer. Da er android-jungelen med sine styrker og svakheter et av alternativene. Gjerne best å følge android-one konseptet, sånn at man er garantert 2 års OS-oppdatering som et minimum (først (tror jeg) lansert i u-land og nesten-u-land. Derfor du ikke finner det på android topp modellene i første runde (tror jeg)).

 

Selvsagt så kommer Apple med mye bra. Spesiellt gode på hyppige OS-oppdateringer, som ikke alltid går den veien brukeren måtte ønske. Tross at batteriene deres er utslitte :p altså at det skyldes slitasje. Da må man punge ut for å få fikset mobilen. Jeg er glad for at vi har en kjøpslov som kan ordne det slik at produsenter ikke kan komme unna med hva som helst. Nå kjenner jeg ikke denne saken inn og ut. Men, hva tipper du en amerikansk kunde som har en elendig forbrukermyndighet sammenliknet i mot de norske kundene vil måtte betale for et batteribytte? :wow:

 

I Norge så har du ihvertfall anledning til å komme rimelig unna med et batteribytte fra Apple-butikker i en kort "kampanjeperiode" / "fikse-opp-iOS-fadese-periode". Tenk hvor dyrt dette batteribytte egentlig ville ha vært under en normal forbrukerhenvendelse, hvor det ikke berører tusenvis av kunder. De skal altså åpne opp en helt sammenlimt mobil av en som har opplæring på hvordan dette utføres for å få en så "nesten-ny" mobil som mulig. Men vil kunden kunne få det helt gratis dersom mobilen er ny nok, og at de fører en sak hos forbrukermyndighetene, eller har Apple Norge funnet et "sweet spot" (triggerpunkt) som norske kunder er villige til å betale for (nesten uansett nordmann) gitt denne "bort"-forklaringen at det dreier seg om brukerslitasje?

 

Da kan det være basert på så mye slitasje det bare vil. En enhet i Norge er forventet å ha en viss levetid i følge norske forbrukermyndigheter. Så kan produsentene være nødt å måtte innrette seg etter det ;)

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja apple går ned i flammer, not do much, 40-50 prosent av topplisten hos to relativt store forhandlere av mobiltelefoner burde sies å være bra. Hvorfor kjøper så nsnge apple? Mote er vel en ting med de har lugget høyr så lenge at det ikke kan væte den rneste grunnen. Med twnke på at spples profukter ikke akkurat er billige, kan der være at folk faktisk stort sett er fornøyde og kun vil ha neste generasjon (ev er bateriet utsltt og de ser det som en sjsnse til å få seg ny tlf). Dete var mine betrakninger, hvis du mener jeg tar feil ville jeg satt pris på en luren forklaring på hvorfor, hvem vet det e ikke urenkelig at jeg innser at jeg har tatt feil

Lenke til kommentar

Hadde en gammel iPhone 5 fra 2012 eller rundt den tiden.

 

Byttet den ut med iPhone X.

 

Godt fornøyd med min X ihvertfall.

 

Mange som gjør narr av 'Face Recognition' og trådløs lading, men når man har brukt det en stund og deretter går tilbake til en 'vanlig' mobil så føles det som om den 'vanlige' mobilen er både kronglete og lite brukervennlig.

 

Flott å bare kunne nappe telefonen med seg om morgenen uten å tenkte på kabler som henger fast og blir nykket ut av laderen i farten.

 

Plus nyere biler kommer jo også med trådløs lading for mobiler. Kjempe enkelt og brukervennlig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...