Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det Gaming eller Windforce modellen?

Gaming OC: https://www.komplett.no/product/1090959/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gigabyte-geforce-rtx-2080-ti-gaming-oc?noredirect=true?noredirect=true

 

I de fleste spill er det rett over 2 ganger så raskt som mitt gamle Titan X (2015), men i Monster Hunter: World får jeg nå 90 fps på maksimale innstillinger i stedet for 55 fps på "optimale" innstillinger (med alt på maks var det ikke spillbart).

Endret av N o r e n g
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gaming OC: https://www.komplett.no/product/1090959/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gigabyte-geforce-rtx-2080-ti-gaming-oc?noredirect=true?noredirect=true

 

I de fleste spill er det rett over 2 ganger så raskt som mitt gamle Titan X (2015), men i Monster Hunter: World får jeg nå 90 fps på maksimale innstillinger i stedet for 55 fps på "optimale" innstillinger (med alt på maks var det ikke spillbart).

Hvilken oppløsning?

Lenke til kommentar

Har ett Gaming OC hos Multicom til 12 390 og ett Windforce hos Komplett til 12 190. Kjenner jeg har en knapp på at Komplett sender ut først og at Gaming OC klokker litt lengre. Men sånn som det ligger an nå (og forsåvidt tidligere) er det så små marginer på ytelsesforskjellene at jeg ikke skjønner hvorfor jeg gidder å tenke på det.

 

Bare litt irriterende at alle som har fått Gigabyte kort har fått Gaming modellen så jeg får ikke sett noen faktisk sammenligninger :p

Lenke til kommentar

Det er nesten samme clock på de stock, så de yter nok omtrent helt likt.

Er vel bare Power Limiten som går litt høyere på Gaming OC + at viftene skal kjøle litt bedre som jeg har forstått.

 

Gaming OC  1665 / 1650 2.5 Slots     50.2 x 286.5 x 114.5 mm 

Windforce OC 1635 / 1620 2 Slots     40.2 x 280.3 x 116.5 mm 
 

Endret av 0l3M
Lenke til kommentar

Takk for sammenligningsgrunnlaget.

 

Imponerende bra DX11 ytelse egentlig. Trodde ærlig talt DX12 skulle yte mer, men nesten 12% bedre FPS over DX11 er jo en velkommen forbedring uansett.

 

Skjønner dog ikke helt hva som skjer i grafboksene for CPU og GPU mht. DX11 vs DX12. Er vel en del som interessant som skjer under panseret der.

Lenke til kommentar

Takk for sammenligningsgrunnlaget.

 

Imponerende bra DX11 ytelse egentlig. Trodde ærlig talt DX12 skulle yte mer, men nesten 12% bedre FPS over DX11 er jo en velkommen forbedring uansett.

 

Skjønner dog ikke helt hva som skjer i grafboksene for CPU og GPU mht. DX11 vs DX12. Er vel en del som interessant som skjer under panseret der.

At CPU Render tar mer tid i dx11 enn i dx12 er forventet, men at CPU Game tar kortere tid i DX11 kan tyde på at mine 6 kjerner ikke er nok for å kjøre spillet absolutt raskest mulig.

 

Det er en ganske stor forskjell på minimum 41 fps og minimum 64 fps

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...